Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT hałas powyżej 2000 obr.


dj1910

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

auto mam dopiero od tygodnia z hakiem więc je powoli poznaję i zrobiłem pozakupowy serwis.

Od razu zaznaczę, że silnik pali na dotyk, chodzi równiótko, według mnie ma odpowiednią moc itd itp. Oczywiście żadnego check'a itd. Było tak przed wystąpieniem tego co chcę opisać i jest tak po dzisiejszym zaobserwowaniu zjawiska.

Przebieg 257tyś km potwierdzony w niemcowni skąd pochodzi. 

Co było robione i kiedy ? W poniedziałek (2 dni temu) była wymiana:

1. Kompletny rozrząd (INA) + pompa wody (DOLZ)

2. Pasek klinowy (Dayco).

3. Olej, filtry, bla bla (nieistotne w tym temacie).

Wtorek trasa do roboty i do domu elegancko, cichuteńko (2x27km)

Dziś (środa) - trasa do roboty cichuteńko, trasa z roboty do domu - ZONK ! 

Powyżej 2 tysięcy obrotów przy obciążeniu w kabinie słychać "dodatkowy" dźwięk z komory silnika. Dźwięk występuje tylko przy konkretniejszym przyśpieszaniu na obrotach powyżej 2000 i przypomina coś, jakbyśmy jechali w starym Ikarusie (po Łodzi jeździły jeszcze 10 lat temu heh...)

Dźwięk nie występuje przy spadku obrotów.

Mam też wrażenie, że na biegu jałowym w kabinie już nie ma tak idealnej ciszy niż przed zrobieniem niniejszych rzeczy. Aczkolwiek na otwartej masce nawet jak się przygazuje nie słychać niczego podejrzanego.

Jak kupiłem auto jedynym mankamentem dźwiękowym było jakby tarcie jakiejś rolki od paska klinowego ale bez żadnej wymiany elementów mój znajomy mechanik to ogarnął (zmienił sam pasek). Skłaniam się ku temu, że to coś z układu napędzania alternatora i jestem ciekaw czy ktoś coś takiego w alteku doświadczył.

Jak na złość, znajomy mechanik wyjechał na kilka dni na ferie dziś stąd wątek na forum (zastanawiam się czy robić to od ręki u kogoś obcego czy czekać spokojnie na niego).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam nie jesteś w stanie zdiagnozować to radzę podjechać do mechanika i sprawdzić na pierwszy rzut pasek osprzętu.

Często tak jest, że przy nowym pasku zaczynają się odzywać łożyska

Jeśli to jednak coś w rozrządzie to lepiej aby to robił ten co rozpoczął, o ile masz do niego zaufanie.

Byłeś przy tej wymianie rozrządu czy tylko dostarczyłeś pojazd i części ?.

Miałem różne przypadki z częściami i montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikowi ufam, człowiek ten serwisuje wszystkie auta w rodzinie od lat tak więc tutaj bez obaw. Wiadomo, zawsze może się pomylić, nie da się tego wykluczyć.

Dziś jadąc do pracy w połowie drogi problem znacząco ustał (rzeczony dźwięk dopiero powyżej 4000 obrotów). 

Tak jak piszesz, problem albo jest w pasku albo w osprzęcie.
Jest ktoś w stanie wylistować pełną listę tych rolek, napinaczy (ch wie czego jeszcze) co się wiąże z paskiem klinowym ? 

Ewentualnie co pada najczęściej i może dawać tego typu efekty dźwiękowe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...