Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mój problem dotyczy a4 b5 1.9tdi 110km FAN. Pojawił się problem słabego grzania. Po odkreceniu korka zbiorniczka nie płynie w nim płyn chociaż na tablicy pokazuje 90 stopni to płyn w zbiorniczku zimny i dolny wąż zimny. Zaskakującym efektem jest to, że przed wymiana termostatu i pompy wody jak i teraz kiedy wszystko jest nowka zdejmujac wąż i odsłaniając dziurkę do odpowietrzenia nagrzewnicy płyn nie leci. Dodaje gazu i nadal płyn nie leci ale kiedy obroty spadają wtedy płyn mocno sika przez dziurkę. Czyli wygląda jakby na obrotach coś zasysalo płyn i dopiero kiedy obroty spadają to płyn płynie przez nagrzewnice. Może ktoś wie co się stało???

Opublikowano

Powiem Ci tak, mimo ze na blacie pokazuje Ci 90* to tak na prawde nie masz jeszcze 90* bo wąż dolny masz zimny ,to jest normale ze wskaźnik w liczniku troche przekłamuje .Termostat jak jest sprawny to otwiera obieg chłodnicy dopiero przy 87* i dopiero wąż dolny robi się ciepły Jak byś podpioł Vaga i sprawdził to by Ci pokazało ładnie wszystko .Widać wtedy ze silnik nie ma jeszcze 90* a wskaźnik już jest na tym polu  A co do odpowietrzania to się odpowietrza na tym wężu od nagrzewnicy ale na zgaszonym silniku a zbiorniczek wyrównawczy odkręcasz od podstawy i odkręcasz w nim korek wlewu i podnosisz go na max a do góry ...Wtedy ładnie poleci płyn przez otworek ...;)

Opublikowano

No właśnie dawno temu kiedy kupiłem ten samochód i wymieniłem rozrząd to przy okazji plukalem nagrzewnice i odpowietrzalem właśnie sposobem podobnym do tego Twojego tyle, że na odpalonym silniku. Odkryłem dziurę na wezu i kiedy tata dodał gazu poleciał płyn z dużym ciśnieniem a teraz kiedy tak robię to w momencie dodawania gazu i wysokich obrotów płyn nie leci a kiedy odpuszam noge z gazu i obroty spadają to właśnie wtedy leci płyn... Dziwna sprawa...

Opublikowano

Pierw Kolego to sobie uzupełnij profil :wink:

A po drugie to może nie masz odpowietrzonego układu ...nagrzałeś po zalaniu płynem silnik tak aby obieg chłodnicy się otworzył?i przejechałeś samochodem na wyższych obrotach by silnik się odpowietrzył sam dobrze?zakładam ze nie . A powinieneś tak pierwsze zrobić a potem można dodatkowo odpowietrzać na wężu od nagrzewnicy ...Taka jest moja rada ...:wink:

Opublikowano

Zrobiłem jakieś 200km ciągła jazda więc chyba powinno się odpowietrzyc... Dodatkowo przy zmianie weszło niecałe 6L płynu chlodzacego więc powinno być maks... płynu nie ubywa ani nie przybywa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...