Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy 01496, 01500 po wymianie MCE na 8E0907279L


DŁ83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,
Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli odgrzewam kotleta, który był już wcześniej opisany. Po wymianie modułu MCE z Low na High 8E0907279L wywala mi z miejsca na desce błędy o niesprawności żarówek przeciwmgielnych (01496, 01500). Żarówki są sprawne i świecą. Chciałbym zapytać czy jest jakaś możliwość wyłączenia wyświetlania tych błędów np. poprzez zmasowanie właściwych pinów tak jak zmasowałem ten odpowiedzialny za błąd wskazania poziomu płynu do spryskiwaczy po aktywowaniu FIS? Dodam, że pomysł z wymianą MCE wziął się z chęci zaadaptowania świateł "długich" do funkcji dziennych.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i podpowiedzi :)

Edytowane przez DŁ83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DŁ83 napisał:

Witam Kolegów,
Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli odgrzewam kotleta, który był już wcześniej opisany. Po wymianie modułu MCE z Low na High 8E0907279L wywala mi z miejsca na desce błędy o niesprawności żarówek przeciwmgielnych (01496, 01500). Żarówki są sprawne i świecą. Chciałbym zapytać czy jest jakaś możliwość wyłączenia wyświetlania tych błędów np. poprzez zmasowanie właściwych pinów tak jak zmasowałem ten odpowiedzialny za błąd wskazania poziomu płynu do spryskiwaczy po aktywowaniu FIS? Dodam, że pomysł z wymianą MCE wziął się z chęci zaadaptowania świateł "długich" do funkcji dziennych.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i podpowiedzi :)

Mce masz od b7 więc kodowanie wygląda tak:

Kodowanie MCE w nadwoziu B7

?xxxx: Nadwozie
0 – Sedan
1 – Avant
2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu
0 – brak
1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka
0 – brak
1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory
0 – Halogenowe bez DLR
1 – Halogenowe z DLR
2 – Bi-ksenon z DLR
3 – Bi-ksenon bez DLR
4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)

xxxx?: Kraj
1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)
2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)
3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)
4 – Kanada (bez Bi-ksenonu)
5 – Specjalne pojazdy

Raczej nic nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę ze w adaptacjach jest opcja nie sprawdzania halogenow przednich jak są zimne (cokolwiek to znaczy). Generalnie polecam Ci wymianę na moduł z literką n bo l były niedopracowane

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w adaptacjach w kanale 16 przestawić z 0 na 1

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bobikos napisał:

Spróbuj w adaptacjach w kanale 16 przestawić z 0 na 1

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Sprawdziłem ten sterownik nie obsługuje takiego kanału. Wygląda na to, że przy pomocy kabla nie ma możliwości wyłączenia tego sprawdzania w B7. Pozostaje skupić się obejściu problemu elektrycznie. Ponadto w innym wątku znalazłem info, że w wersji Low obsługa świateł przeciwmgielnych odbywa się z pominięciem MCE, a w High już nie. W związku z powyższym na pewno występują różnice w elektryce czego dowodem są te błędy.
Z pozytywnych wiadomości jedynie to, że udało mi się zakodować światła kodem 10021 (świecą tylko "dzienne" i nic poza tym) oraz ściemnić je do 51%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzyb01 napisał:

Mce masz od b7 więc kodowanie wygląda tak:

Kodowanie MCE w nadwoziu B7

?xxxx: Nadwozie
0 – Sedan
1 – Avant
2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu
0 – brak
1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka
0 – brak
1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory
0 – Halogenowe bez DLR
1 – Halogenowe z DLR
2 – Bi-ksenon z DLR
3 – Bi-ksenon bez DLR
4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)

xxxx?: Kraj
1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)
2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)
3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)
4 – Kanada (bez Bi-ksenonu)
5 – Specjalne pojazdy

Raczej nic nie zmienisz.

Słuszna uwaga Kolego, bez grzebania w kablach nic z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DŁ83 napisał:

Słuszna uwaga Kolego, bez grzebania w kablach nic z tego nie będzie.

Sprawdzałem również kodowanie licznika żeby wyłączyć komunikaty na fis-ie i też d*pa.. a. Zostaje zakup modulu lub kabelkologia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolega musi troszkę kable poprzekładać

poniżej wątek który wyjaśnia szczegóły. Aktualnie halogeny nie są podłączone do MCE i dlatego wywala Ci błędy

 (treść jest ukryta pod spojlerkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przeciwmgielne masz zasilane z pinu 8 włącznika przez bezpiecznik S19 i na wyjściu z bezpiecznika masz dwa kable idące już bezpośrednio do każdej lampyk

Zmieniasz następująco:

1. Kabel który wychodzi z pinu 8 wyłącznika zamiast do bezpiecznika s19 musi iść do pinu 28 w 32 pinowej kostce MCE.

2. Kable które idą od bezpiecznika  do lamp musisz podłączyćezpośrednio do MCE - lewy halogen do pinu 21 w 23 pinowej kostce MCE a prawy do 19 w 23 pinowej kostce MCE.  Bezpiecznik nie jest potrzebny i nic do niego nie jest podłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2018 o 18:52, bobikos napisał:

Teraz przeciwmgielne masz zasilane z pinu 8 włącznika przez bezpiecznik S19 i na wyjściu z bezpiecznika masz dwa kable idące już bezpośrednio do każdej lampyk

Zmieniasz następująco:

1. Kabel który wychodzi z pinu 8 wyłącznika zamiast do bezpiecznika s19 musi iść do pinu 28 w 32 pinowej kostce MCE.

2. Kable które idą od bezpiecznika  do lamp musisz podłączyćezpośrednio do MCE - lewy halogen do pinu 21 w 23 pinowej kostce MCE a prawy do 19 w 23 pinowej kostce MCE.  Bezpiecznik nie jest potrzebny i nic do niego nie jest podłączone

Dziękuję Kolego, jak tylko pogoda pozwoli wykonam eksperyment i podzielę się efektami. 
Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, DŁ83!

udało Ci się podłączyć przeciwmgielne według tej instrukcji? mam dokładnie taką sytuację i wygląda na to, że będę musiał podobnie zrobić. Proszę o info. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Hontaruk napisał:

Witaj, DŁ83!

udało Ci się podłączyć przeciwmgielne według tej instrukcji? mam dokładnie taką sytuację i wygląda na to, że będę musiał podobnie zrobić. Proszę o info. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Witam Kolego Hontaruk,
Zarzuciłem ten pomysł ze względu na zbyt dużą jak na moje możliwości konieczność grzebania w kablach, a nie jestem w tym specjalistą.... Oprócz wyżej opisanych błędów zauważyłem, że nie da się też włączyć tylnych świateł przeciwmgielnych co ostatecznie przesądziło o zmianie planu. Zamiast tego zakupiłem prosty włącznik świateł dziennych. Niestety nie zamontowałem go jeszcze. Gdy się uda zamieszczę stosowną dokumentację foto.
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...