Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Przy rozgrzanym silniku traci lekko moc


Raresz Fochatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam maly problem. Ogólnie to już mój drugi AFN z ta sama przypadloscia mianowicie kiedy auto jest srednio nagrzane mam najwieksza moc a kiedy olej i woda dojdzie do 90*C czyli jest dobrze dogrzane to slabnie reakcja na pedał gazu i nie wchodzi tak fajnie już na obroty. Miał tak ktoś? Narazie logów nie porobie bo nie ma pogody a setup 200/420 wiec na trójce trakcji nie ma zbyt dobrej wiec chyba nie ma sensu pomiarów robić. Kąt wtrysku z tego co pamiętam koło 55 i dawka 3.4-3.6. Z moich dedukcji wynika, że skoro przy zimniejszym silniku chodzi jak malina to nieszczelność w dolocie można wykluczyć. Nastepne podejrzenia to właśnie dostroić kąt i dawke(czekam na pogode) ewentualnie FMIC nie robi roboty do końca.  Poprzedni AFN był seryjny i problem był ten sam. Pytałem ludzi to u nich największa moc jest kiedy auto sie dogrzeje bo sie zastanawialem czy to nie jest juz taka przypadlosc tych silnikow. Najbardziej obstawiam kąt wtrysku i dawke a wlasciwie bardziej kąt bo jak jest całkiem zimny silnik to też sie nie wkreca na obroty(no ale to chyba normalne) potem jak 70*C na oleju i wodzie dojdzie jest największa moc i tak przy 90*C na oleju jak dojdzie sobie temperatura to słabnie.

Dodam jeszcze, że auto na cieplym silniku minimalniej gorzej pali ale może to tylko złudzenie bo na mrozach jak świece grzaly to od polobrotu sie krecił a na plusie tak z 3-4 razy musi zaheblować. No i ostatnio wyskoczył bład nastawnika cośtam że przekroczyła dawka wartość maksymalną no i co pare dni jak odpale silnik i zaraz po odpaleniu dodam gazu to wlacza sie kontrolka swiec. Jak odpale i poczekam z 3 minuty to nie wyskakuje zaden blad. Do tego 3 razy w ciagu 2 tygodni ostatnio mi sie zdarzyło, że wchodze do auta(immo zaznaczam ze zdazy sie zaladowac) krece i kreci kreci kreci i nie moze odpalić a jak jeszcze raz sprobuje to idzie od razu. Nastawnik do czyszczenia? To pomoże czy już pompa siada? Czy może to mieć jakiś wpływ na to co opisywałem w pierwszej częsci posta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik płynu chłodniczego, to że na blacie masz 90 stopni nie znaczy że taką temperaturę otrzymuje ECU silnika.
Czujnik ma cztery piny, jest podwójny -> jeden podaje temp. na licznik a drugi dla ECU.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze dla pewnosci jak pojde z kompem do auta dopiero z roboty wrocilem ale z tego co pamietam to temperatury sie zgadzaly.

Może to być tak, że sprzeglo sie slizga? Zalozony jednomas i sprzeglo 1Z bez kevlaru poprzedni wlasciciel mowil mi ze sie sprzeglo slizga w upalne dni moze juz troche tarcze zjechalo bardziej i slizga nie tylko w upalne dni ale jak sie rozgrzeje po prostu kolo zamachowe. Da sie to jakos sprawdzic? Jak bede w aucie niedlugo to przyuwaze czy predkosc rosnie z obrotami.

EDIT: chyba nie bedzie to sprzeglo bo na 2ce i 3ce dawalem mu w piz*e i od razu predkosc do gory szla. 

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglogi.pl/log-007_011_013_P7fFG.html

Logi dynamiczne dodaje w sumie dużo po nich nie widać z tego co widze wydaje mi sie ze dziury w dolocie nie ma,  FMIC tez spelnia zadanie.

Odkryłem za to coś nowego: Co sprawdzam dawke paliwa to jest inna raz miałem koło 5/6 potem 3.4-3.6 niedawno 3.2-3.4 a dzis 4.2-4.4. Wyglada to na nastawnik do czyszczenia czy juz całkiem pompa siada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawkę sprawdzałeś za każdym razem na rozgrzanym silniku?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2018 o 15:58, Raresz Fochatek napisał:

Sprawdze dla pewnosci jak pojde z kompem do auta dopiero z roboty wrocilem ale z tego co pamietam to temperatury sie zgadzaly.

Może to być tak, że sprzeglo sie slizga? Zalozony jednomas i sprzeglo 1Z bez kevlaru poprzedni wlasciciel mowil mi ze sie sprzeglo slizga w upalne dni moze juz troche tarcze zjechalo bardziej i slizga nie tylko w upalne dni ale jak sie rozgrzeje po prostu kolo zamachowe. Da sie to jakos sprawdzic? Jak bede w aucie niedlugo to przyuwaze czy predkosc rosnie z obrotami.

EDIT: chyba nie bedzie to sprzeglo bo na 2ce i 3ce dawalem mu w piz*e i od razu predkosc do gory szla. 

Sprzeglo pada na 4/5 biegu od tego zacznij jego testowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dopiero jak na 4/5 biegu dam gazu a obroty pojda w gore a predkosc bedzie stala to bedzie slizgac? Czemu nie na 3cim biegu? Nawet jesli by slizgalo to na 3ce i tak obroty ida razem z predkoscia wiec to chyba nie bedzie rozwiazanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest tak ze sprzęgło podda sie nie wtedy kiedy czujesz najszybsze przysoiesze tj 2 lub 3 bieg.

One podda sie wtedy kiedy silnik bedzie mial najwieksze obciazenie tj 4 lub 5 bieg.

Wbijasz 4 i od 1 tys do 4 dajesz z pedalem w podlodze wtedy na pewno pusci jak ma puscic i na pewno zauwazysz to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jesli chodzi o sprzeglo to nie czulem jeszcze ani razu zeby sie slizgalo(normalne wrazenie jazdy) za to slizgaja sie opony czesto :D:D:D 

Moje przypuszczenie jest takie: pompa wtryskowa a dokladnie czyszczenie nastawnika sugeruje sie tym ze wyskakiwal mi kilka razy blad nastawnika i od razu lacze to z tym ze co sprawdzam dawke(tak podkreslam zawsze na cieplym bardzo cieplym nawet ona w okolicy 90*C na wodze i tak juz sie nie zmienia praktycznie wogole) to dawka jest za kazdym razem inna w dosc duzym stopniu (nawet do 3 jednostek rozbieznosci). Szkoda tylko ze nie umiem sam sobie logow zanalizowac ale moze wy cos dostrzezecie. (podejrzane te gorne wartosci dawki 51mg ale nie wiem moze tak ma byc)
 

http://vaglogi.pl/log-004_008_007_d8111W.html (na drugim biegu bo nie mialem sie gdzie rozpedzic ogolnie docelowo logowalem to nizej a te wyszly przy okazji)
http://vaglogi.pl/log-007_011_013_Ez3pa9m.html

Do tego kąt wtrysku też się zmienia jak kupowałem auto to było 55-57 bo pamietam ze mialem go poprawiac jak bede mial czas ale nie mialem az do dzisiaj :D:D pare dni temu bylo 51-53 wczoraj bylo ksiazkowo 49-51 a dzisiaj bylo znowu 51-53. Badane raczej w tej samej temperaturze paliwa albo bardzo podobnej.

Wrzucam jeszcze to:
1 Fault Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
        P1562 - 35-00 - -

PODKRESLAM: Auto ma mimo wszystko kopyto to co sie dzieje to nie zaden notlauf ani nic podobnego po prostu LEKKO traci moc z 10-20 koni. Moze i 30. Dlatego mnie to denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle co sie kat przestawia to pikus.

Nastawnik jak siada to auto poszarpuje przy jednostajnej predkosci.

Jak miales blad nastawnika to moze byc to to.

Odepnij kostki od skrzyni biegow  i zobacz co bedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co da odpiecie tych kostek? 
W przyszly weekend jak bedzie pogodato sie wezme za ten nastawnik zanim sie sp***doli do konca. 
Ta dawka c**jowo wyglada jak jest 4.5 albo ponad 5. Troche mnie martwi ze sama sie o tyle przestawia z dnia na dzien.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik zeby ogarnac musisz miec kwas na zanurzenie przewodow bo inaczej cyna bedzie splywac jak to po tlustym.

Dobrze wycentroj palec na dnie nastawnika by byl na środku.

Jest poradnik na forum tam znajdziesz podpowiedzi.

Zobacz czy czasem ktos nie pilowal go by zwiekszyc zakres ruchu.

A teraz pokazuje Ci błąd nastawnika???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie teraz nie. cala zime bylo ok jak juz puscily mrozy i bylo kolo 0 to tak srednio co 4 dni pokazywalo mi blad nastawnika i to glownie jak np odpalilem i po 5 sekundach dotklem pedalu gazu to sie zaczynalo swiecic a jak odpalilem znowu i poczekalem z minute to nie swiecilo.  Teraz dla pewnosci z reguly zawsze czekam minute albo 2 jak sie nie spieszy. Tzn czekalem glownie po to bo byla zima a chcialem nagrzac auto przed jazda nie wiem jak to jest wkoncu internet pisze niby ze 4-7 sekund silnik potrzebuje na rozgrzanie do jazdy inni czekaja z minute dwie ja tez czekam jak to z tym jest? Jak bylo -15 to czekalem dluzej nawet

P.S co to wątku: mam wrazenie ogolnie ze podczas kiedy mi troche spada ta moc na rozgrzanym to jest za malo paliwa w mieszance mialem poprzedniego AFNa gdzie dawka byla do zrobienia bo tam to juz wogole chyba kolo 5 byla gdzies i bylo to samo uczucie tak jakby silnik sucho chodzil troche ciszej wydech nie taki ryczący nie wiem jak to opisac ale cos na zasadzie jakby miala suchy kaszel xD mozliwe ze to wszystko laczy sie do kupy i w tym momencie nie podaje tyle paliwa ile trzeba na jednym logu widzialem dawka doszla do 51 i wiecej juz nie szla wiec ja obstawiam ta pompe wtryskowa. no ale zanim sie dowiem bede musial poczekac do cieplego weekendu bo w 1 dzien nie wiem czy sie wyrobie bo stopien amator a auto pod blokiem stoi.

 

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nagrzewa sie podczas jazdy.

Czekaj minete i jedz spokojnie.ale nie odbiegajmy od tematu ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...