Sebbeekk Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 (edytowane) Witam. Mam problem z szybko rosnaca temp na zegarach, na zewnatrz bylo okolo 2-4 stopni, odpalilem auto i po przejechaniu z 500m bylo juz z 65 stopni,po przejechaniu okolo 3km( tylko miasto) bez stania w korkach zegar pokazywal 90 stopni a z nawiewu szlo moze lekko cieple. Poczytalem troche na forum i moja diagnoza =padniety czujnik( mam jeden 4 pin zielony w krucciu przy glowicy)- znalazlem tabelke opornosci czujnika w danej temp( ktora dolaczam) przeczytalem ze piny 1-3 odpowiadaja za temp na zegary, miernik w reke i do dziela. na zewnnarz 6C = 4950 ohm na stykach 1-3 (wg tabeli 0-10C) podgrzalem czujnik do ok. 36C =1380ohm na stykach 1-3(wg tabeli 40C) pod. czuj. do ok. 50C= 800ohm(wg tab. 50C) pod.czuj. do ok. 60C = 650 ohm( wg tab. 60C) Kolega podlaczyl mi kablem pod program VAS 55 pokazalo blad czujnika g62,progrsm sprawdzil polaczenie,sprawdzil czujnik, wyswietlil ze wszystko jest ok i skasowal blad. potem weszlismy w parametr " cooling engine temperature" zapalilem silnik i pokazalo 72C,sprawdzilem opornosc na czujniku 420ohm wd. tab. opornosci bylo 70C a na zegarze 90C, przejechalem sie troche i ciagle bylo na zegarze 90C(ani razu nie przekroczyło 90C) sprawdzilem opornosc i bylo 250ohm wg. tab. opornosci 90C, z nawiewu leciało gorące powietrze. Koleina diagnoza, padniety zegar, kupilem pare opornikow odpowiadajacym temperaturom w tab. opornosci wypialem wtyczke z czujnika i wstawilem opornik 220ohm w styki 1-3(odpowiadajacy temperaturze 90C wg tab. opor.) przekrecilem zaplon i temperatura nawet nie drgnela a za to lampka od swiec tylko mrognela,a powinna grzac jak wtyczka zdjeta, powtorzylem ta probe i znowu lampka tylko mrognela, wlozylem opornik 220ohm w piny 2-4 przekrecilem zaplon i swiece grzaly pare sekund a wskaznik temp urusl do 90C. Dodam że ten czujnik jest prawdopodobnie nie oryginalny bo jedyne co jest na nim napisane to : made in italy 3260:. 1 Czy to dobrze ze u mnie piny 2-4 ida na wskaznik temp a nie tak jak czytalem ze powinny byc 1-3? 2 Czy ten czujnik mogl tak sie zepsuc ze na pinach 1-3 jest dobra opornosc a na pin 2-4 oszukuje? 3 Czy na obu parach pinow powinna byc ta sama opornosc? 4 Ta tabela opornosci ktora mam powinna pokrywac sie z pinami 1-3 i z pinami 2-4? 5 Jak inaczej sprawdzic wskaznik i czujnik jak nie posiadam vaga? tabela opornosci ktora posiadam Edytowane 29 Marca 2018 przez Sebbeekk
Sebbeekk Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2018 mialem w rekach czujnik 4 pin od polo i jak na pinach 1-3 bylo 1000ohm to na pinach 2-4 500 ohm,jak bylo 2000 ohm to na pinach 2-4 bylo 1000ohm to tak ma byc na sprawnym czujniku?
Sebbeekk Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Dziwna sprawa bo wyjąłem czujnik temperatury, wyczyściłem, zmieniłem płyn chłodniczy( bo chyba woda była), odpowietrzyłem i teraz jest z temperaturą wszystko ok, porównywałem z temperaturą na vagu i wszystko się pokrywa, więc temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się