Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z uruchomieniem na "zimnym silniku"


ROOS-19

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Mam cykliczny problem z uruchomieniem silnika "na zimno". Gdy silnik jest już rozgrzany, problem ten wtedy nie występuje. W pierwszym przypadku uruchomienie trwa około 3-4 sekundy. Ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być przyczyną? :decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A włącza Ci się pompka paliwa po przekręceniu zapłonu? Powinno być słychać takie słabe buczenie z baku jak przekręcisz kluczyk. Wtedy pompka działa. Było kilka tematów na forum gdzie pompka nie działała po zapłonie, co powoduje że pompka dopiero pracuje przy odpalaniu silnika, było też jak rozwiązać ten problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Mam cykliczny problem z uruchomieniem silnika "na zimno". Gdy silnik jest już rozgrzany, problem ten wtedy nie występuje. W pierwszym przypadku uruchomienie trwa około 3-4 sekundy. Ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być przyczyną? :decayed:
 
Może czujnik temp silnika. Spr wtedy jak nie chce zapalić wypiac ż niego wtyczkę i spróbować jeszcze raz

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka paliwa działa (słychać ją).

W dniu 7.04.2018 o 10:01, Zbychuwow napisał:

Może czujnik temp silnika. Spr wtedy jak nie chce zapalić wypiac ż niego wtyczkę i spróbować jeszcze raz

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
 

Próbowałem znaleźć ten czujnik, lecz nie jestem w stanie go zlokalizować. Natomiast jeśli chodzi o tę przyczynę, to bardzo prawdopodobne, ponieważ ostatnio auto miewa problemy z kontrolką temperatury cieczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka paliwa działa (słychać ją).
Próbowałem znaleźć ten czujnik, lecz nie jestem w stanie go zlokalizować. Natomiast jeśli chodzi o tę przyczynę, to bardzo prawdopodobne, ponieważ ostatnio auto miewa problemy z kontrolką temperatury cieczy. 
Jaki to silnik? W większości jest ż tyłu głowicy od strony grodzi w plastikowym krućcu

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega mówi, z tego co widzę masz w profilu wbite 1.6, czujnik będzie z tyłu silnika (od szyby przedniej), pod rurą która idzie od filtra powietrza do przepustnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to 1.6. Z tym czujnikiem będę mógł sprawdzić dopiero w piątek, ale rozmawiałem dziś z mechanikiem. Powiedział, że tego typu problem to normalna rzecz w starszych autach (jego również). Poradził, aby wymienić wszystkie (!) czujniki przy silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolorze wtyczki można sądzić że to ten i tak to wygląda, tutaj zaznaczyłem Ci na zdjęciu z neta ten czujnik dla pewności

d15-6a4ba195816c50dcb9b3824b0a8eecb2.jpg

Edytowane przez Przemek.1997
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odłączyłem wspomniany czujnik. Efekt co prawda jest, ale nie wielki... Czas uruchamiania (z odłączonym czujnikiem) skrócił się o połowę, lecz nadal nie jest tak jak powinno być. Czy macie jakieś dalsze rady? Uważacie, że trzeba wymienić ten czujnik? A może to nie jest to, skoro odłączenie nie sprawia, że wszystko działa w 100%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakiś czas temu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego. Na samym początku nie dało to rezultatu, ale postanowiłem poczekać 2 tyg. oczekując poprawy. nadal jest tak samo... Czy macie jakieś inne pomysły? nikt za bardzo nie chce się podjąć szukania wady ze względu na mnogość możliwości usterki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałeś kompa? Są jakieś błędy? Pasowało by sprawdzić ciśnienie na listwie, może przy pierwszym razie jest za małe, a potem już jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie. Nadal zmagam się z opisywanym wcześniej problemem... Brak już mi pomysłów prawdopodobnej przyczyny... Podpiąłem komputer kablem KKL i sprawdzałem programem VAG-COM. Żadne błędy nie zostały wykazane. Pomyślałem, że to może wina czujników: Sonda Lambda (ale jest niemalże nowa, wymieniona jesienią 2017 roku), czujnik położenia wałka rozrządu (sprawdzałem wtyczkę i wydaje się być ok), czujnik położenia wału korbowego (wtyczka jest ok, miałem sprawdzać miernikiem ale nie mogłem znaleźć informacji czy jest to czujnik indukcyjny czy halla- ma 3 piny). Nie chcę wydawać pieniędzy na oba czujniki, bo już wydałem dostatecznie dużo bez większego rezultatu. Na dodatek wyczyściłem przepustnicę i kupiłem nową rurę dolotową (stara była już nieszczelna). Ciśnienia nie sprawdzałem, bo aktualnie nie mam urządzenia do pomiaru. Czekam na znajomego, który powinien w przyszłym tygodniu pożyczyć. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...