Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8 T BEX] B6 - Sonda, przeplywka(?), terminal 30


theTigger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dość spory problem, ponieważ od jakiegos czasu borykam sie z kilkoma bledami. Krótko po zakupie samochodu pojawil sie blad sondy za katem i przeplywki, mechanik podejrzewal jeszcze dodatkowo katalizator wiec... profilaktycznie wymieniono (zamiennik, natomiast przeplywka i sonda z Bosha. Niestesty, po wymianie sondy (przeplywka i kat wymienione ciut wczesniej)  dalej wywala bledmi, doszlo do tego jeszcze 018010 P1602 - Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie.

Mam czasem wrazenie, ze samochod jest mulowaty, nie zbiera sie tak jak powinien.

Ponizej bledy, ktore mi dzisiaj wyskoczyly:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18010/P1602/005634

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17522/P1114

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16795/P0411/001041

Pytanie do Was, czy blad 018010 P1602 moze powodowac pozostale bledy? Powoli zalamuje rece. Nie wiem co z tym zrobic, a ciezko znalezc (elektro)mechanika w okolicy (Piekary Śląskie), ktory sie tego podejmie i zrobi "po Bozemu".

Samochod nie jest chipowany, nie ma instalacji lpg.

Z gory bede wdzieczny za jakiekolwiek naprowadzenie na problem, na co zwrocic uwage.

Edytowane przez theTigger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden błąd od słabego/odłączonego aku, na zamienniku kata może wywalać błąd od drugiej sondy i trzeci od systemu powietrza wtórnego SAI (nieszczelność, uszkodzony któryś z zaworków, generalnie mało który mechanik ogarnia ten układ). SAI najlepiej wyrzucić, pozaślepiać co trzeba i u tunera wyłączyć zarówno drugą sondę jak i układ SAI, żeby nie waliło błędami.

Do tego logi dynamiczne i będzie widać co tam go boli.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialem sie jeszcze nad montazem gazu. Czy poczekac z tym do momentu az ogarne w/w problemy, czy nie ma w tym wypadku przeciwskazan do zalozenia i odpowiedniego zestrojenia gazu w tym momencie?

Akumulator wymienialem w zasadzie z 2 miechy temu gdy poprzedni padl. Parametry mial takie jak poprzedni. Jaki w takim razie powinien znajdowac sie w tym modelu?

Druga sonda za katem ma duze znaczenie do doboru mieszanki paliwa w samochodzie? Orientuje sie, ze sa dwie, ale nie wiem ktora z nich jest "ta wazniejsza".

Czyli nie ma nawet co probowac ogarniac SAI?

Jestem jeszcze niestety laikiem w niektorych sprawach.

Dziekuje za zainteresowanie i pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, theTigger napisał:

astanawialem sie jeszcze nad montazem gazu. Czy poczekac z tym do momentu az ogarne w/w problemy, czy nie ma w tym wypadku przeciwskazan do zalozenia i odpowiedniego zestrojenia gazu w tym momencie?

Najpierw ogarnij auto na PB i dopiero lpg. Błąd od aku powraca po skasowaniu błędów? Druga sonda odpowiada tylko za sprawności katalizatora. Co do SAI to możesz próbować samemu, poszukaj, poczytaj i może do czegoś dojdziesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie ogarne, bede musial pewnie kogos poszukac w okolicy :)

Rozumiem rowniez, ze nie wazne jaki bym mial tam zamiennik katalizator, blad 2 sondy zawsze bedzie sie pojawial? :(

Ciezko powiedziec, bo dopiero dzisiaj go pierwszy raz taki (z aku) skasowalem. Sprawdze przy nastepnym pojawieniu sie checka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, theTigger napisał:

Rozumiem rowniez, ze nie wazne jaki bym mial tam zamiennik katalizator, blad 2 sondy zawsze bedzie sie pojawial? :(

Ciezko powiedziec, bo dopiero dzisiaj go pierwszy raz taki (z aku) skasowalem. Sprawdze przy nastepnym pojawieniu sie checka.

Jeśli to był zwyczajny zamiennik to raczej tak. Błąd od aku nie powoduje pojawienie się checka, zapisuje się tylko w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dużo po czasie, ale dla zainteresowanych przyczyną problemów.

Wymieniona sonda (dziwne, bo nie zgadzała się ta katalogowa... albo złą mi sprzedano ?), wymieniony silnik wtórnego powietrza oraz czujnik przy zaworze. Był wyłamany, tak jakby ktoś na sile chciał go zamontować.

Od tamtej pory spokój. Zamontowałem również gaz. Wszystko działa, nie ma checka ? (Sonda nie była wycinana ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...