Tryb awaryjny dpfu po jego czyszczeniu 3 tys km temu.
1 1

    6 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Jak w temacie, 3 tysiące km temu był tryb awaryjny związany z dpfem. Był on czyszczony manualnie, a błąd kasowany vasem. Tydzień temu pokazała się kontrolka która w trakcie jazdy zgasla. W weekend była trasa 100 km i 140 km ciągłej jazdy. Dziś wyjeżdżam z bramy, znów zapaliła się kontrolka, a za 2 minuty załączył się tryb awaryjny. Czym to jest spowodowane? Jakiś głupi czujnik? Dodam, że samochód robi podstawowy przebieg do pracy w ilości 70 km dziennie, w tym 20 km przez miasto, ale nie przez żadne korki, tylko 70 km/h i dwa postoje na światłach. Samochód jest po chipie od dwóch lat na 240 km.

    Edit: Dodam, że komputer pokazuje tylko błąd dpfu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    musisz podłączyć komputer i sprawdzic stan dpfa czyli ile sadzy, popiołu.

    Obawiam się, że sam filtr konczy już swój żywot

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 24.06.2018 o 14:59, Damis16 napisał:

    musisz podłączyć komputer i sprawdzic stan dpfa czyli ile sadzy, popiołu.

    Obawiam się, że sam filtr konczy już swój żywot

    Oddałem do ponownego czyszczenia, tym razem do innego mechanika. Według niego filtr jest w dobrym stanie, dopowiedział ze czujnik był zawalony sadzą.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czujniki przed filtrem są zawalone sadzą ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 26.06.2018 o 11:44, Damis16 napisał:

    czujniki przed filtrem są zawalone sadzą ;)

    Czyli na przyszłość kontrolować tego stan niżeli znów doprowadzić do takiej sytuacji...

     

    Edit: Wymienić olej? Stan z 4/5 poziomu pokazuje 5/5 teraz. Jednak jest jest przekroczony stan, aby komputer informował zeby usunąć zbędną ilość.

    Edytowane przez Krystian1711

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Temat trochę odświeżę. Jestem po czyszczeniu manualnym. Zrobilem 500 km i zaraz wywalił error odnośnie dpf- nie szczypałem się i od razu zrobiłem serwisową procedure wypalania. Wszystko pięknie lecz pomiary pokazują, że wciąż 15g sadzy jest w dpf. Możliwe, że czujnik przekłamuje pomiary? Żadnych błędów VCDS nie pokazuje. Poniżej wklejam bloki pomiarowe. Dodam że obliczona masa sadzy została zresetowana, dlatego pokazuje zero.

     

    Cytat

      IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia -1 hPa
      IDE00428   Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa
      IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
      IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l
      IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 0.00 g
      IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 15.25 g
      IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 0 m
      IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 0.00 l
      ENG106430   Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 160.7 °C
      ENG105211   Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 0.0 mł/h
      ENG105228   Temperatura powierzchni filtra 198.3 °C


    Tutaj są dane z dnia kolejnego, po przebytej traie 130 km na odpalonym silniku. Zaraz po zakończeniu trasy.

    Cytat

      IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 23 hPa
      IDE00428   Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 3 hPa
      IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
      IDE00431-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
      IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 4458 s
      IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l
      IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.53 g
      IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 27.25 g
      IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 83760 m
      IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 5.37 l
      ENG106430   Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 170.4 °C
      ENG105211   Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 65.4 mł/h

     

    Edytowane przez Krystian1711

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.