Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padł akumulator, dziwne zachowanie kontrolek


yahoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam A4 B5 1,9 TDI.  Miałem od około 4 lat akumulator Magnetti Marelli. W tą zimę auto czasami troszkę gorzej odpalało i przygasały kontrolki i czułem, że aku może się kończyć ale spokojnie dało radę bez problemu. "Oko" w akumulatorze cały czas zielone.
2 dni temu przy odpaleniu zapaliła się na chwilkę kontrolka hamulców ale szybko zgasła i było ok.
Dziś rano auto odpaliło normalnie bez problemu jak zawsze i podjechałem pod przedszkole. Po kilku minutach wracam do auta a tam cuda na kiju :) Tutaj filmik.


https://drive.google.com/open?id=1v_-A8z2AUIGMqvuTXm56fyMAX_Nnu29v


Po przekręceniu zapłonu lampki migały gasły zapalały się, włączał się czasami alarm hamulców, radio się wykasowało a centralny zamek się sam zamknął. Dodatkowo coś chrobotało przy zegarach. Ogólnie powariowało na maksa. Oczywiście rozrusznik nawet nie drgnął itp.
Laweta bo byłem przekonany, że to coś z elektryką ale w serwisie powiedzieli akumulator. 

I teraz pytanie czy to mógł być akumulator ? Tak nagle z w ciągu kilku minut padł tak, że wszystko zwariowało i nawet nie zakręcił raz rozrusznikiem a 5 minut wcześniej ładnie odpalił auto ? Fakt, że 2 dni wcześniej zamrugała przy odpalaniu lampka od hamulców.

Boje się, że ten aku faktycznie padł ale przyczyna zupełnie inna. Dodatkowo cały czas zielona kropka w "oku" akumulatora była widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kropkę to sobie w pupe wsadzic mozna..

To aku.

Ale wpierw zanim go zmienisz sprawdź jakie masz ładowanie pod obciążeniem.

Poczytaj o tym jak się to sprawdza i ile powinno byc..

Kontrolka od hamulców oznacza zbyt niski prąd podczas rozruchu zaś po rozruchu zbyt niskie ladowanie..

Tak aku może paść w ciągu chwili.

Krótkie odcinki duży pobór mało ładowania i mamy taki a nie inny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kropkę to sobie w pupe wsadzic mozna..

To aku.

Ale wpierw zanim go zmienisz sprawdź jakie masz ładowanie pod obciążeniem.

Poczytaj o tym jak się to sprawdza i ile powinno byc..

Kontrolka od hamulców oznacza zbyt niski prąd podczas rozruchu zaś po rozruchu zbyt niskie ladowanie..

Tak aku może paść w ciągu chwili.

Krótkie odcinki duży pobór mało ładowania i mamy taki a nie inny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to by pasowało. Podczas rozruchu kontrolka hamulców. Odcinki piekielnie małe robię w ciągu tygodnia. Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...