baran52 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 Witam Wszystkich, mam dziwny problem t.j: Dotyczy Audi A4 B5 ADP 1.6 LPG 95r. Auto jeździ normalnie, normalnie odpala, szybko łapie 90st.. Auto stojąc w korku nie przegrzewa się. Płynu nie ubywa. Wszystko działa jak należy i nie ma się czego przyczepić. Jednak 3x (w ciągu roku) zdarzył mi się dość poważny incydent: Jakieś 3km po ruszeniu autem płyn się zagotował, brak ciepłego powietrza z nawiewu, brak obiegu płynu w układzie. Za pierwszym razem wymieniłem pompę wody i wszystkie paski i jeździłem dalej myśląc że problem już nie powróci. Jednak po kilku miesiącach zaś się to stało, auto się przegrzało, płyn wywalało przez korek zbiornika. Wąż wchodzący do kabiny był zimny. I teraz najlepsze, po kilku minutach odpaliłem auto i wszystko działało aż do wczoraj. Wczoraj miałem dokładnie taką samą sytuację czyli auto się przegrzało, wywaliło płynu. Po 15 minutach uzupełniłem płyn odpaliłem i zaś wszystko działa. A i przy każdej takiej sytuacji było czuć lekkie szarpnięcie i za chwilę świecąca kontrolka temperatury Działo się tak 3 razy: wrzesień 2017 - auto było rozgrzane - wtedy wymieniłem pompę wody wraz z paskami kwiecień 2018 - auto odpalane rano po nocy i wczoraj - auto cały dzień jeździło i stało się to dopiero wieczorem. Ogólnie zostało już wymienione: pompa wody, wszystkie paski, rozrząd, chłodnica, termostat, korek zbiornika wyrównawczego. Czy ktoś miał podobny problem ewentualnie jakieś pomysły gdzie może być problem? Czy instalacja gazowa może powodować takie problemy?
majami112 Opublikowano 9 Października 2018 Opublikowano 9 Października 2018 spróbuj przepłukać układ chłodzący, mialem podobny problem woda mi sie zagotowała jak autko chwile pojezdziło, wymieniłem płyn i przepłukałem chłodnice i problem znikł a na brak gorącego nawiewu miałem zapchana nagrzewnice, tak zrobiłem płukanko https://mechanikwgarazu.blogspot.com/2018/10/pukanie-nagrzewnicy-audi-a4-b5-18-turbo.html
baran52 Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Z uwagi iż problem się nasilił to znalazłem winowajcę. Okazało się ze gaz dostaje się do układu chłodzenia na benzynie wszystko jest w porządku. Reduktor to Magic Compact i jak czytałem ten problem często występuje. Mam tylko nadzieję ze głowica jest cała, było takie ciśnienie w układzie chłodzenia, że po odkręceniu korka zbiornika przybyło ok 3cm płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na benzynie poziom płynu w zbiorniku niewiele się podnosi po nagrzaniu, potem opada (czyli tak jak powinno być), na gazie raz mi znikało ok 1cm płynu i za 2 dni się pojawiało. Był dziwny zapach po odkręceniu korka ale myślałem, ze to gotujący się płyn. Na szczęście nie próbowałem sprawdzać czy gaz jest w układzie chłodzenia zapalniczką bo jak czytałem inne fora to byli tacy sprytni co kończyło się mocnym opaleniem twarzy . Jak wymienię reduktor to dam znać czy wszystko działa jak należy. Po przejechaniu 1000km z nowym reduktorem jest wszystko ok, więc problem rozwiązany. Edytowane 24 Listopada 2018 przez baran52 Rozwiązanie problemu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się