Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chwilowy brak obiegu płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich, mam dziwny problem t.j:

Dotyczy Audi A4 B5 ADP 1.6 LPG 95r.

Auto jeździ normalnie, normalnie odpala, szybko łapie 90st.. Auto stojąc w korku nie przegrzewa się. Płynu nie ubywa. Wszystko działa jak należy i nie ma się czego przyczepić.

Jednak 3x (w ciągu roku) zdarzył mi się dość poważny incydent:

Jakieś 3km po ruszeniu autem płyn się zagotował, brak ciepłego powietrza z nawiewu, brak obiegu płynu w układzie. Za pierwszym razem wymieniłem pompę wody i wszystkie paski i jeździłem dalej myśląc że problem już nie powróci.

Jednak po kilku miesiącach zaś się to stało, auto się przegrzało, płyn wywalało przez korek zbiornika. Wąż wchodzący do kabiny był zimny. I teraz najlepsze, po kilku minutach odpaliłem auto i wszystko działało aż do wczoraj. Wczoraj miałem dokładnie taką samą sytuację czyli auto się przegrzało, wywaliło płynu. Po 15 minutach uzupełniłem płyn odpaliłem i zaś wszystko działa. 

A i przy każdej takiej sytuacji było czuć lekkie szarpnięcie i za chwilę świecąca kontrolka temperatury

Działo się tak 3 razy:

wrzesień 2017 - auto było rozgrzane - wtedy wymieniłem pompę wody wraz z paskami

kwiecień 2018 - auto odpalane rano po nocy

i wczoraj - auto cały dzień jeździło i stało się to dopiero wieczorem.

Ogólnie zostało już wymienione:

pompa wody, wszystkie paski, rozrząd, chłodnica, termostat, korek zbiornika wyrównawczego.

Czy ktoś miał podobny problem ewentualnie jakieś pomysły gdzie może być problem? Czy instalacja gazowa może powodować takie problemy?

Opublikowano

spróbuj przepłukać układ chłodzący, mialem podobny problem

woda mi sie zagotowała jak autko chwile pojezdziło, wymieniłem płyn i przepłukałem chłodnice i problem znikł

 

a na brak gorącego nawiewu miałem zapchana nagrzewnice, tak zrobiłem płukanko

https://mechanikwgarazu.blogspot.com/2018/10/pukanie-nagrzewnicy-audi-a4-b5-18-turbo.html

Opublikowano (edytowane)

Z uwagi iż problem się nasilił to znalazłem winowajcę. Okazało się ze gaz dostaje się do układu chłodzenia na benzynie wszystko jest w porządku. Reduktor to Magic Compact i jak czytałem ten problem często występuje. Mam tylko nadzieję ze głowica jest cała, było takie ciśnienie w układzie chłodzenia, że po odkręceniu korka zbiornika przybyło ok 3cm płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na benzynie poziom płynu w zbiorniku niewiele się podnosi po nagrzaniu, potem opada (czyli tak jak powinno być), na gazie raz mi znikało ok 1cm płynu i za 2 dni się pojawiało.  Był dziwny zapach po odkręceniu korka ale myślałem, ze to gotujący się płyn. Na szczęście nie próbowałem sprawdzać  czy gaz jest w układzie chłodzenia zapalniczką bo jak czytałem inne fora to byli tacy sprytni co kończyło się mocnym opaleniem twarzy . Jak wymienię reduktor to dam znać czy wszystko działa jak należy.

 

Po przejechaniu 1000km z nowym reduktorem jest wszystko ok, więc problem rozwiązany.

Edytowane przez baran52
Rozwiązanie problemu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...