Jump to content
1 1
DŁ83

Szybko zapełniający się DPF w B7 1.9 tdi BRB

Recommended Posts

Witam Szanownych Kolegów,
Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie. Od momentu zakupu (2016 r. ) borykam się z problemem szybko zapychającego filtra DPF w moim 1.9 tdi BRB. Zaraz po zakupie dokonałem niezbędnego przeglądu i koniecznych napraw:
- wymiana wałka rozrządu
- wymiana popychaczy hydraulicznych
- przegląd i sprawdzenie głowicy (wymiana podkładek, uszczelnień pompowtryskiwaczy, itd)
- czyszczenie EGR
- regeneracja turbo,
- rozrząd, oleje, filtry, itp, itd...
Po skręceniu wszystkiego okazało się, że do momentu rozgrzania silnika sadzi ostro z rury na biało. Problem powodowała niedrożna odma, przez co nadmierne ciśnienie wypychało na turbo olej. Usterkę usunąłem i ten problem się skończył. 
Niestety filtr DFP dopalał się co 200-250km co powodowało przeciekanie ON do miski olejowej, a czym to skutkuje to nie muszę tłumaczyć. Udałem się na badanie na hamowni by spróbować wykryć usterkę. Wyszło tylko nieznacznie większe ciśnienie w układzie wydechowym co sugerowałoby przytkany DPF. Poza tym żadnych błędów i 122,6 KM i 306 Nm. Wymieniłem DPF na nowy razem z czujnikiem temp. spalin oraz sondą lambda i tak jeździłem do teraz. Częstotliwość wypalania utrzymuje się na poziomie +/- 300km bez znaczenia czy jeżdżę po mieście czy na trasie. W ostatnich dniach miałem okazję potestować na pożyczonym od kolegi interfejsie zachowanie DPF'u w tracie jazdy i wygląda na to, że zapełnia się on nawet w trakcie monotonnej jazdy z prędkością 120km/h w tempie 1-1,5% na 20km co moim zdaniem nie jest normalne. Jadąc z podobną prędkością filtr powinien się pasywnie oczyszczać, a nie zapychać. Chciałbym zapytać czy ktoś z Was zetknął się z czymś podobnym? Czy któryś z czujników może być uszkodzony i powodować zły skład mieszanki i co za tym idzie zwiększone kopcenie? Aktualny przebieg 250kk, olej Millers Oils EE Longlife 5w30 5L 504.00 507.00 (wymieniam co 10 tys max), korekcje na wtryskach max +/- 0,5. Synchronizacja rozrządu 0,0. Mechanicznie silnik moim zdaniem sprawny, nie ma żadnych przedmuchów.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi no i przepraszam Panów Adminów bo chyba umieściłem ten wątek nie w tej kategorii co trzeba i nie wiem jak to przerzucić na "układ wydechowy" 🤨   
 

Edited by DŁ83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby DPF się pasywnie oczyszczał to jego temperatura musi być powyżej 600 st. C :P

A takowej na pewno nie osiągniesz przy monotonnej jeździe z prędkością 120km/h ( możesz je sobie sprawdzić w grupie 075, odpowiednio od lewej: temp. przed turbiną, temp. przed DPF-em , procentowe zapełnienie sadzami i temp. za DPF-em) :naughty:

W normalnym użytkowaniu takie temperatury w wydechu masz wtedy , gdy silnik wytwarza moc bliską maksymalnej ...:D

Przy wymianie DPF-a na nowy była wyzerowana wartość popiołu w sterowniku silnika ?

Edited by piotrsob1

Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.10.2018 o 21:39, DŁ83 napisał:

Niestety filtr DFP dopalał się co 200-250km co powodowało przeciekanie ON do miski olejowej, a czym to skutkuje to nie muszę tłumaczyć. to przerzucić na  

Talk częste wypalanie filtra a pewno nie było przyczyną przybywania oleju,  w moim BPW już od dwóch-trzech latek cegła wypala się po takim przebiegu i z DPF-em ani przybywaniem oleju problemu nie ma :D


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.10.2018 o 01:29, piotrsob1 napisał:

Żeby DPF się pasywnie oczyszczał to jego temperatura musi być powyżej 600 st. C :P

A takowej na pewno nie osiągniesz przy monotonnej jeździe z prędkością 120km/h ( możesz je sobie sprawdzić w grupie 075, odpowiednio od lewej: temp. przed turbiną, temp. przed DPF-em , procentowe zapełnienie sadzami i temp. za DPF-em) :naughty:

W normalnym użytkowaniu takie temperatury w wydechu masz wtedy , gdy silnik wytwarza moc bliską maksymalnej ...:D

Przy wymianie DPF-a na nowy była wyzerowana wartość popiołu w sterowniku silnika ?

Kwestię rozgryzienia pasywnego dopalania zostawię sobie na później. Faktem jest jednak to, że po wymianie filtra (wyzerowałem poziom popiołu) na nowy dopalanie przy użyciu zwiększonej dawki paliwa przebiega szybciej i łagodniej (nie ma żadnego szarpania jak wcześniej). Trudno mi stwierdzić na ile w tym marketingu, ale producent reklamuje wykonanie "puszki" w nowej technologii nie wymagającej tak wysokiej temperatury do oczyszczenia. W każdym razie najbardziej niepokoi mnie to, że nawet przy łagodnej na trasie DPF się szybko zapełnia. Poza ty rura wydechowa jest wyraźnie pokryta szadzą co sugerowały by problem ze składem mieszanki. Wymieniłem na testy zawór EGR i przepływomierz, ale na razie bez zmian...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.10.2018 o 01:34, piotrsob1 napisał:

Talk częste wypalanie filtra a pewno nie było przyczyną przybywania oleju,  w moim BPW już od dwóch-trzech latek cegła wypala się po takim przebiegu i z DPF-em ani przybywaniem oleju problemu nie ma :D

A podglądałeś Kolego przy jakie % jest zapełnienie filtra przy tych 300km? Na trasie zapaliło mi się przy 13%, a jak jeżdżę do pracy i z powrotem 2x12 km dziennie to 10% i ogień w rurę... Oleju przybyło mi może ze 3-4mm przez 8000km więc dramatu nie ma, ale podobno interwały między wypaleniami powinny być dłuższe. Jak wygląda wnętrze twojej rury? Złotko😜 czy też widać sadzę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, DŁ83 napisał:

Jak wygląda wnętrze twojej rury? Złotko😜 czy też widać sadzę?

No niestety skuteczność DPF-ów montowanych w B7 jest daleka od 100% :P

Jaka jest tego przyczyna nie próbowałem dochodzić.

Swoją użytkuje od 2008 r. ( miała 53 kkm przebiegu i była jeszcze na gwarancji jak ją kupiłem w DE ), i od początku o rurę wydechową można się było pobrudzić :decayed:

Co nie znaczy że jak wdepnę gaz w podłogę to zostawiam czarną chmurę, absolutnie jadąc za mną nie zobaczysz żadnego dymienia :D

Co do szybkiego zapełniania się DPF-a , jeżeli zapełnienie popiłem jest na dopuszczalnym poziomie to nie powinno się za to winić samej cegły, tylko raczej szukać przyczyny  w pracy samego silnika , albo osprzętu odpowiedzialnego za nadzorowanie prawidłowej pracy cegły :):hi:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...