kornel Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 Pacjent: A4 B5 1.8 - ADR (+ LPG) Problem: po wymianie czujnika temperatury (tego w plastikowym króćcu, za blokiem silnika) wskazówka w zegarach podczas jazdy nie dochodzi do 90 stopni - maksymalnie osiąga ok. 86, może 87 stopni. 90 stopni pokazuje przez chwilę, jak na przykład wyłączę silnik i włączę go ponownie, ale zaraz jak zacznę jechać, to znowu spada. Na klimatroniku wygląda to tak: Kanał 49: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 79 - 80 stopni, kanał 51: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 90 stopni. Dodam, że na czujniku temperatury, który wyjąłem wszystkie wskazania były prawidłowe - a wymieniłem go profilaktycznie szukając przyczyny problemu z odpalaniem auta na zimnym silniku. I teraz pytanie - uszkodzony jest nowy czujnik, który kupiłem (Delphi), czy może termostat? Ps. Czy po wymianie czujnika temperatury potrzeba odpowietrzyć układ? (Bo ja tego nie zrobiłem). Proszę o pomoc!
TomekBdg93 Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, kornel napisał: Pacjent: A4 B5 1.8 - ADR (+ LPG) Problem: po wymianie czujnika temperatury (tego w plastikowym króćcu, za blokiem silnika) wskazówka w zegarach podczas jazdy nie dochodzi do 90 stopni - maksymalnie osiąga ok. 86, może 87 stopni. 90 stopni pokazuje przez chwilę, jak na przykład wyłączę silnik i włączę go ponownie, ale zaraz jak zacznę jechać, to znowu spada. Na klimatroniku wygląda to tak: Kanał 49: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 79 - 80 stopni, kanał 51: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 90 stopni. Dodam, że na czujniku temperatury, który wyjąłem wszystkie wskazania były prawidłowe - a wymieniłem go profilaktycznie szukając przyczyny problemu z odpalaniem auta na zimnym silniku. I teraz pytanie - uszkodzony jest nowy czujnik, który kupiłem (Delphi), czy może termostat? Ps. Czy po wymianie czujnika temperatury potrzeba odpowietrzyć układ? (Bo ja tego nie zrobiłem). Proszę o pomoc! Takie rzeczy kupuje się tylko oryginalne w salonie bo potem płacisz 2 razy... Niby zaoszczędzisz na początku kilkadzięsiąt złoty a potem i tak kupisz ori Jeżeli na poprzednim było OK no to masz odpowiedź. Ja po wymianie nic nie odpowietrzałem. Edytowane 18 Października 2018 przez TomekBdg93
kornel Opublikowano 18 Października 2018 Autor Opublikowano 18 Października 2018 Czyli rozumiem, że obstawiasz walnięty czujnik , który kupiłem? Ehhh... Myślałem, że Delphi jest w miarę OK...
TomekBdg93 Opublikowano 18 Października 2018 Opublikowano 18 Października 2018 13 minut temu, kornel napisał: Czyli rozumiem, że obstawiasz walnięty czujnik , który kupiłem? Ehhh... Myślałem, że Delphi jest w miarę OK... Wszystko na to wskazuje, pamiętaj, że czujnik ten odpowiada za dobór odpowiedniej mieszanki i na tym się po prostu nie oszczędza
kornel Opublikowano 18 Października 2018 Autor Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) OK, dzięki za poradę - jutro dzwonię do ASO i zamawiam oryginalny czujnik. No i mogę potwierdzić - faktycznie, po ponownej wymianie czujnika - tym razem na ori - problem ustąpił. Dzięki za poradę! Temat można zamknąć. Edytowane 25 Października 2018 przez kornel
TomekBdg93 Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 W dniu 18.10.2018 o 15:36, kornel napisał: OK, dzięki za poradę - jutro dzwonię do ASO i zamawiam oryginalny czujnik. No i mogę potwierdzić - faktycznie, po ponownej wymianie czujnika - tym razem na ori - problem ustąpił. Dzięki za poradę! Temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się