Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie czujnika temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: A4 B5 1.8 - ADR (+ LPG)

Problem: po wymianie czujnika temperatury (tego w plastikowym króćcu, za blokiem silnika) wskazówka w zegarach podczas jazdy nie dochodzi do 90 stopni - maksymalnie osiąga ok. 86, może 87 stopni. 90 stopni pokazuje przez chwilę, jak na przykład wyłączę silnik i włączę go ponownie, ale zaraz jak zacznę jechać, to znowu spada. Na klimatroniku wygląda to tak: Kanał 49: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 79 - 80 stopni, kanał 51: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 90 stopni.

Dodam, że na czujniku temperatury, który wyjąłem wszystkie wskazania były prawidłowe - a wymieniłem go profilaktycznie szukając przyczyny problemu z odpalaniem auta na zimnym silniku.

I teraz pytanie - uszkodzony jest nowy czujnik, który kupiłem (Delphi), czy może termostat?

Ps. Czy po wymianie czujnika temperatury potrzeba odpowietrzyć układ? (Bo ja tego nie zrobiłem).

Proszę o pomoc!

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kornel napisał:

Pacjent: A4 B5 1.8 - ADR (+ LPG)

Problem: po wymianie czujnika temperatury (tego w plastikowym króćcu, za blokiem silnika) wskazówka w zegarach podczas jazdy nie dochodzi do 90 stopni - maksymalnie osiąga ok. 86, może 87 stopni. 90 stopni pokazuje przez chwilę, jak na przykład wyłączę silnik i włączę go ponownie, ale zaraz jak zacznę jechać, to znowu spada. Na klimatroniku wygląda to tak: Kanał 49: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 79 - 80 stopni, kanał 51: po rozgrzaniu auta wskazuje non-stop 90 stopni.

Dodam, że na czujniku temperatury, który wyjąłem wszystkie wskazania były prawidłowe - a wymieniłem go profilaktycznie szukając przyczyny problemu z odpalaniem auta na zimnym silniku.

I teraz pytanie - uszkodzony jest nowy czujnik, który kupiłem (Delphi), czy może termostat?

Ps. Czy po wymianie czujnika temperatury potrzeba odpowietrzyć układ? (Bo ja tego nie zrobiłem).

Proszę o pomoc!

Takie rzeczy kupuje się tylko oryginalne w salonie bo potem płacisz 2 razy... Niby zaoszczędzisz na początku kilkadzięsiąt złoty a potem i tak kupisz ori :) Jeżeli na poprzednim było OK no to masz odpowiedź. Ja po wymianie nic nie odpowietrzałem.

Edytowane przez TomekBdg93
Opublikowano

Czyli rozumiem, że obstawiasz walnięty czujnik , który kupiłem? :) Ehhh... Myślałem, że Delphi jest w miarę OK...

Opublikowano
13 minut temu, kornel napisał:

Czyli rozumiem, że obstawiasz walnięty czujnik , który kupiłem? :) Ehhh... Myślałem, że Delphi jest w miarę OK...

Wszystko na to wskazuje, pamiętaj, że czujnik ten odpowiada za dobór odpowiedniej mieszanki i na tym się po prostu nie oszczędza :)

Opublikowano (edytowane)

OK, dzięki za poradę - jutro dzwonię do ASO i zamawiam oryginalny czujnik.

 

No i mogę potwierdzić - faktycznie, po ponownej wymianie czujnika - tym razem  na ori - problem ustąpił. Dzięki za poradę!

Temat można zamknąć.

Edytowane przez kornel
Opublikowano
W dniu 18.10.2018 o 15:36, kornel napisał:

OK, dzięki za poradę - jutro dzwonię do ASO i zamawiam oryginalny czujnik.

 

No i mogę potwierdzić - faktycznie, po ponownej wymianie czujnika - tym razem  na ori - problem ustąpił. Dzięki za poradę!

Temat można zamknąć.

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...