Kubcio Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Witam Dzisiaj nagle po odpaleniu samochodu [ A4 B8 2.0 TFSI ] wyskoczył napis: System Tank Malfunction. Wskaźnik poziomu paliwa zszedł do zera i pokazuje rezerwę, zasięg "km" do przejechania wskazuje "0". Czy ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać? Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu. Bardzo dziękuję
Fish1991 Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Witam Kolegę . Myślę że tak bez podpięcia pod komputer to będzie ciężko stwierdzić co się zepsuło. Może być sporo przyczyn . Polecam na początek diagnozę u jakiegoś ogarniętego elektromechanika . Miałem podobny przypadek lecz w starszym modelu b6 gdzie wyświetlacz pokazywał error i nic więcej. Pomogło kodowanie od początku które kosztowało 150 zł . do dziś wszystko śmiga .
Kubcio Opublikowano 20 Listopada 2018 Autor Opublikowano 20 Listopada 2018 Cześć Bardzo dziękuję za odpowiedź. Poniżej screen z diagnostyki... może to coś więcej Ci powie i będziesz w stanie mi pomóc gdzie szukać tej usterki. Podobno nie ma samego czujnika i trzeba wymienić całą pompę paliwową z pływakiem, ale nie jestem przekonany co do wytycznych elektromechanika więc zwracam się do Ciebie (do Was) o pomoc bo wiem, że jesteście "kopalnią wiedzy"
Kubcio Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 Witam, czy ktoś z was wie lub może ewentualnie sprawdzić jaką rezystancje ma pływak paliwa w A4 B8 TFSI kombi ? A może jakaś krótka instrukcja jak sprawdzić wartości rezystancji pływaka, aby stwierdzić czy jest dobry czy nie. Dzięki
bin85 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 Instrukcja sprawdzania czujnika poziomu paliwa czujnik.pdf
Kubcio Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 Bin85 jesteś Wielki !! Dzięki - widzę, że posiadasz mnóstwo materiałów serwisowych. Czy odnośnie samego czujnika poziomu paliwa posiadasz jakieś info ( czy sam czujnik jest elementem wymiennym czy jego wymiana wiąże się z wymianą całej pompy paliwowej, lokalizacja, demontaż itp. ). Gdyby się okazało, że w rejonie pompy paliwowej jest wszystko OK to jeszcze musiałbym sprawdzić połączenie między czujnikiem na pompie a licznikiem (zegarami) - posiadasz jakieś materiały w tym zakresie (diagnostyka, sprawdzenie, wartości, metodę, montaż, demontaż itp. ) Bardzooo dziękuję i pozdrawiam
bin85 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 Zaraz coś poszukam, podaj tylko jaki masz kod silnika
Kubcio Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 (edytowane) Kurcze nie wiem czy to kod silnika, w każdym bądź razie jest napisane WARIANT: ACFKAF1. Raczej to nie jest kod silnika, ale nie wiem skąd go odczytać. Edytowane 21 Listopada 2018 przez Kubcio
bin85 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 Kod silnika masz CFKA, poniżej materiały które Ci się przydadzą jednostka pompy paliwa.pdf Wymontowanie i zamontowanie czujnika wskaźnika poziomu paliwa.pdf Wymontowanie i zamontowanie jednostki pompy paliwa.pdf
Kubcio Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Opublikowano 21 Listopada 2018 Bardzo dziękuję. Czy ten czujnik poziomu paliwa ma jakiś numer fabryczny po którym można go kupić i czy znasz sklep internetowy lub stacjonarny w którym można zakupić części do Audi.
bin85 Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Czujnik występuje jako oddzielna część prawdopodobnie ma numer 8K0919673, ale najlepiej jakbyś wymontował swój i sprawdził na nim numer Cześć kupuje w https://aparts.pl
Kubcio Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Opublikowano 22 Listopada 2018 Bardzo Ci dziękuję za wszystko. Jednak są jeszcze dobrzy ludzie... szacunek.
Kubcio Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Opublikowano 28 Listopada 2018 Hej ! Sprawdziłem czujnik poziomu paliwa i wartości rezystancji przy pustym, pełnym i w każdej innej pozycji pokazuje wg. przesłanych przez Ciebie danych - więc wydaje się, że jest OK. Jednak wskazówka zużycia paliwa źle pokazuje (źle wyświetla ilość km do przejechania) i jestem tego pewny że tak jest. Pokazuje mi dziś pełny bak, wczoraj kreskę niżej itd. Czy masz może jeszcze jakiś pomysł co mógłbym sprawdzić aby znaleźć przyczynę i rozwiązać nurtujący problem Jeszcze gdzieś tam znajduje się sterownik pompy(czy wskaźnika) i może on coś świruje albo zegary (licznik) jakoś sprawdzić lub przewody elektryczne tylko gdzie co i jak Dziękuję za każdą pomoc.
bin85 Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 Możesz jeszcze podłączyć kompa i w liczniku w blokach pomiarowych sprawdzić rezystancję czujnika czy pokrywa się w z tą zmierzoną, jeżeli tak to chyba obstawiał bym że licznik świruje pawiana.
Kubcio Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2019 Dobrze po 2 miesiącach walki w końcu udało się rozwiązać problem ze złymi wskazaniami wskazówki poziomu paliwa oraz błędem dotyczącym zwarcia masy z czujnikiem poziomu paliwa. Sprawdzilem wartości rezystancji samego czujnika poziomu paliwa zabudowanego w pompie paliwa i po mimo wyskakującego błędu o wadliwym czujniku, wskazania były wręcz książkowe. Dobre wartości również wyszły po stronie licznika więc to sam licznik okazał się być wadliwy. Licznik produkcji Magneti Marelli i jak się okazuje to właśnie te liczniki ulegają uwarii w tym zakresie. Pech chciał, że akurat spotkało to mnie. Wymiana licznika, który kupiłem na allegro okazała się być moim zbawieniem - do tego kodowanie pod mój samochód i wszystko gra. Może ktoś ma podobny problem i szuka rozwiązania więc piszę, aby troszkę pomóc w tym zakresie. Pozdrawiam
ELA7V30 Opublikowano 25 Lutego 2019 Opublikowano 25 Lutego 2019 Witajcie. U mnie problem ze wskazaniem wskazówki paliwa polega na tym,że od połowy w dół bardzo szybko ta wskazówka -wydaje mi się- opada i jak zapali się rezerwa a potem pokazuje ile km. mogę jeszcze przejechać jak pokaże 0 km. to ostatnio przejechałem jeszcze 100 km i dopiero zatankowałem. Może mam rezystancje źle ustawioną w blokach bo powiem szczerze że ostatnio się bawiłem tym zużyciem spalania ponieważ wydawało mi się ze samochód dużo mi pali ale po ostatnim przejechaniu 1150km na zbiorniku uważam,że błąd jest w nastawach w w blokach . Może ktoś coś podpowie jak to ugryźć? Z góry dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się