Jump to content
IGNORED

Wymiana rozrzadu CDHB i wymiana oleju w skrzyni manual


drozdon
 Share

Recommended Posts

Witam powinienem juz wymienic rozrzad prziebieg 240 a byl wymieniany jakos 140 tys temu i z tad moje pytanie bo doszukac sie szczegolow nie moglem. Silnik odpala normalnie czy zimno czy cieplo  oleju nic nie bierze ? ogolnie wszystko gra jak powinno. Wiec bez presji do tego podchodze

1.Czy wymienic tylko lancuchy (slyszlem ze sa 3) i napinacz (jakis konkretny z aso czy bez roznicy ) cos dodatowego potrzebne ? slyszalem ze nastawiniki odrazu wymienic

2.Rozrzad jest z przodu silnika ? nie trzeba silnika wyciagac ?

3.Cos przy okazji mozna odrazu zrobic ?

4.Jaki koszt orientacyjny wymiany wyczytalem ze do 1600 zlotych

5.Rozrzad zakupic lepiej w ASO czy gdzies indziej ?

6.Jaki koszt wymiany oleju w skrzyni manual ?

Edited by drozdon
Link to comment
Share on other sites

1. Rozrząd sklada się z 2 łańcuchow, 2 napinaczy i 6 slizgow. koszt w aso 1300zł, weryfikacja kola zebatego walu 400zł - tylko oryginal (mialem klientow ktorzy po zakupie wymieniali rozrzad na zamienniki i np po 6tys km lancuch pekl! albo zle wyprofilowane slizgi powodowaly wysuniecie napinacza na 3/4 maksymalnego napiecia) Przy okazji nowa pokrywa rozrzadu ~ 400zł, do weryfikacji podpora wałków rozrządu ~ 600zł,  nowe uszczelki górnej pokrywy  150zł

2. Rozrzad jest z przodu, nie potrzeba wyciagac silnika

3 Olej + filtr + plyn chłodniczy

4 Koszt ????? zalezy co wymienisz i kto ci to zrobi

5 Tylko oryginal

6 Koszt wymiany zalezy od tego jaki olej zastosujesz, teoretycznie nie ma interwalu wymiany

 

Link to comment
Share on other sites

Niedawno wymieniałem rozrząd u siebie w CDHB. Zapłaciłem w bardzo dobrym i polecanym serwisie vag'ów 1600zł za wymianę rozrządu + oryginalne części z aso - wymieniany był łańcuch główny rozrządu, napinacz, wszystkie ślizgi oraz wszystkie uszczelnienia pokrywy rozrządu. W zasadzie drugiego łańcucha nie ma co wymieniać, chyba, że któryś ze ślizgów jest pęknięty albo zużyty lub coś z samym łańcuchem jest nie tak, z reguły tego krótkiego łańcucha się nie wymienia.

U siebie wymieniłem profilaktycznie, gdyż nie miałem informacji, czy był kiedykolwiek wymieniany, czy nie i była to dobra decyzja, gdyż łańcuch okazał się już naciągnięty na tyle, że napinacz był wysunięty do samego końca, jeszcze trochę i któregoś poranka mogła by być niespodzianka.

Ogarnięty serwisant podczas wymiany obejrzy co trzeba i zweryfikuje stan podzespołów więc nie ma się co zastanawiać co jeszcze wymienić przy okazji bo jak coś trzeba wymienić na pewno się o tym dowiesz(wiadomo więcej części więcej $ dla serwisu)..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...