Zyklone

Pasjonat
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Zyklone

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Piotr
    • Lokalizacja
      Gliwice

    Auto

    • Model
      A4 B8
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2008
    • Silnik
      1.8 TFSI
    • Kod silnika
      CDHB
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Multitronic
    • Paliwo
      PB
    1. Moduł obsługuje multifunkcje, analizowałem temat odnośnie dokładania tempomatu i mam moduł kierownicy 8K0 953 568 F : FIS , obsługuje Tempomat , obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR). Manetki do tempomatu czekają już w domu, a przy okazji zdejmowania kierownicy pomyślałem, że można by było od razu wrzucić taką z łopatkami. Pytanie czy ma to sens? Czy działa to jak napisałem wyżej czy zmiana biegów możliwa tylko w trybie ręcznej zmiany biegów?
    2. U mnie coś takiego występowało, czyli na postoju albo przy parkowaniu podczas kręcenia kierownica słychać było takie pykanie i czuć było na kierownicy jakby koła obracały się skokowo. Zamiast płynnego obrotu czuć było takie poszarpywanie na kierownicy. Pomogło uzupełnienie płynu w układzie wspomagania i teraz wszystko działa idealnie nic nie szarpie i nie hałasuje. Może informacja ta może komuś pomoże. Mam servotronic.
    3. Zaspamuję trochę watek bo szkoda zakładać nowego, a temat bardzo podobny z tym że w drugą stronę Mam kierownicę z multi, ale bez łopatek. Chciałbym zmienić na taką z łopatkami i multifunkcją. W takim przypadku wystarczy zmiana kierownicy(może jakieś kodowanie do tego)? Ma to sens ze skrzynią multitronic, czy nie bardzo jest sens się w to pakować? czy działa to tak jak myślę, czyli jadę na D albo S i mogę sobie zrzucić bieg na niższy(np hamowanie silnikiem) albo wyższy łopatkami po czym skrzynia dalej sama robi swoje?
    4. Agrotuning. Oryginalne LED + xenon wyglądają najlepiej w przedlifcie.
    5. Też przerabiałem temat lampek rejestracji i po przemyśleniu wszystkich opcji kupiłem gotowe lampki LED z allegro(ori lampki audi za 40zł dorwałem 2 sztuki) do tego zamiast bawić się w lutowanie można kupić w necie gotowe przejściówki w cenie 15zł sztuka(na oryginalnych wtyczkach audi, samemu nie opłaca się ich rzeźbić bo cena wtyczek i pinów jest dwukrotnie wyższa). Polecam taką opcję zamiast kombinacji z żarówkami. Cena dobrych żarówek nie mówiąc o tych od kolegi o skośnym spojrzeniu będzie zbliżona do ceny całych lampek, a i konstrukcja samej lampki led jest całkiem inna. Jej konstrukcja jest zamknięta i całkowicie wodoodporna co zapewne wpływa korzystnie na długotrwałe świecenie żarówki. Pomijam już kwestię błędów w modułach i tego typu akcje.
    6. Na MMI wchodzisz Setup -> Central locking i tam masz opcje do wyboru. Między innymi otwieranie pojedynczych drzwi oraz osobne odblokowywanie bagażnika.
    7. 10l / 100km to wcale nie tak dużo też mam od niedawna avanta z 1.8 TFSI i Multitronikiem. Tankuję co miesiąc do pełna(jeżdżę nim niewiele bo to drugi samochód) robię jakąś jedną dłuższą trasę(max 200km) + kilka razy gdzieś podjadę w okolicy miasta i pod koniec miesiąca rezerwa. Dodam, że sumarycznie nie przejadę nim więcej niż 400km miesięcznie tak, że Twoje 530-580km od full do rezerwy jest wynikiem dość imponującym Może wynika to z faktu, że samochód daje mega frajdę z jazdy i lubię nim mocniej pocisnąć po obwodnicy i wtedy spalanie jest kosmiczne.
    8. Ja kupiłem ori Audi do mojej B8 i polecam. Kosztują co prawda za komplet przód + tył jakoś 350zł ale poza tym, że pasują idealnie, świetnie leżą na podłodze i nic nie odstaje to wyglądają całkiem spoko jak na gumowe dywany. Też myślałem nad Petexem albo jakimś zamiennikiem, ale stwierdziłem, że jak coś ma być na lata to wolę zainwestować raz i zapomnieć niż mieć świadomość, że coś nie leży jak powinno albo nie wygląda.
    9. Sprawdź czy dysza nie jest zatkana, ja tak miałem i w ogóle spryskiwacz nie działał. Zdjąłem osłonę korpusu wycieraczki, zdjąłem dyszę(wystarczy ją pociągnąć do góry), przepchałem oba otwory cienką struną od gitary, która idealnie się do tego nadaje, całość przepłukałem w czystej wodzie, złożyłem do kupy i śmiga elegancko. Chciałem kupować nową dyszę, ale coś mnie natchnęło, żeby to rozebrać i okazało się, ze w środku było pełno syfu, rdzy i osadu. Chwila roboty.
    10. Póki co temat niestety zawieszony, problem zniknął samoczynnie. W międzyczasie samochód był na przeglądzie, wymianie oleju itp. Mieli też sprawdzić o co chodzi z tym błędem przy okazji, ale żadnych nieprawidłowości nie znaleźli. Najgorzej.
    11. Nie posiadam tempomatu.
    12. Ok, po chwili walki z tematem ogarnąłem, że błąd "Parking Brake malfunction" prawdopodobnie spowodował także błąd skrzyni biegów oraz błąd silnika, przez co samochód nie mógł ruszyć na żadnym biegu. Na chwile obecną samochód jeździ(bardziej próbowałem nim ruszyć niż jeździć) i jedyny błąd jaki występuje to własnie od hamulca postojowego. Niestety samochód posiadam od 2 tygodni i nie dorobiłem się jeszcze kabla, żeby posprawdzać i pokasować błędy Pytanie do bardziej doświadczonych: Czy może to być spowodowane niskim napięciem akumulatora/padniętym akumulatorem?(rano przy pierwszej próbie uruchomienia zauważyłem, że silnik odpalił ale dopiero za którymś obrotem rozrusznika, później już palił normalnie od strzała). Ewentualnie czy może to być spowodowane nieszczelnością pompy próżniowej(lekki wyciek między pompą a silnikiem) - idzie do zrobienia po weekendzie. Przepraszam, jeżeli moje pytania są durne, ale jeszcze nie jestem zbyt doświadczony jeżeli chodzi o mechanikę i elektrykę samochodową.
    13. Cześć, Dzisiaj przy próbie odpalenia mojego nowego nabytku spotkała mnie niemiła niespodzianka :/ a mianowicie pokazał się komunikat "Parking Brake Malfunction", do tego komunikat, żeby wrzucić na skrzyni P albo N(Jest na pozycji P), pali się kontrolka silnika. Silnik odpala i pracuje normalnie, hamulec postojowy też pracuje, słychać dźwięk silniczków, czuć pracę pedała od hamulca przy aktywacji/dezaktywacji hamulca postojowego. Po puszczeniu hamulca nożnego słychać jakby coś klikało w skrzyni biegów(dźwięk dochodzi jakby ze środkowego tunelu). Po wrzuceniu R, albo D nic się nie dzieje, samochód nie jedzie jak dodam lekko gazu to wskazówka obrotomierza idzie w górę a samochód stoi. Samochód jeździł normalnie, palił od strzała, wszystko pracowało bez zarzutów, wczoraj pojawił się ten błąd "Parking Brake Malfunction", ale po zgaszeniu zapłonu i ponownym odpaleniu już go nie było i można było normalnie jeździć, odpalałem go później jeszcze kilka razy i nic niepokojącego się nie działo, wszystkie systemy działały prawidłowo. Dzisiaj stało się to co powyżej i pi**a nic się nie da zrobić. Ktoś miał coś podobnego? Szukałem w necie i są opisane problemy z "Parking Brake Malfunction", ale takich jaj jak u mnie nie ma.
    14. Siema! Dzień dobry! Dzisiaj po ponad pół roku poszukiwań stałem się mega szczęśliwym posiadaczem poszukiwanej od dawna ślicznotki, a mianowicie A4 b8 w avancie w kolorze Quartz Gray Metallic z rocznika 2008 z mega niskim i co najważniejsze autentycznym przebiegiem 101tyś km oraz dość bogatym wyposażeniem(ledy, bixenon, panoramiczny dach, elektryczna klapa bagażnika, parktronic przód + tył , czujniki zmierzchu, deszczu, prawdopodobnie MMI 2G(przyciski na środkowej konsoli + pokrętła bez joysticków i zmieniarka na 6 płytek + navi w bagażniku) i inne) w dosyć przystępnej jak na wyposażenie i rocznik cenie. Sukcesywnie planuję kilka rzeczy wymienić, tak aby samochód jeszcze bardziej cieszył oko i sprawiał frajdę z jazdy nim. Po pierwszych przejażdżkach jestem w szoku jak wygodny jest to samochód i jak dobrze się prezentuje. Jak trochę ochłonę z emocji to wrzucę jakieś zdjęcia w odpowiednim dziale żeby się pochwalić. Samochód ten dla mnie ma służyć głównie jako środek transportu na weekendowe wypady i sprawiać radość z bezcelowej jazdy nocą, na co dzień jeżdżę służbowym stąd też wybór padł na silnik benzynowy, docelowo szukałem 2.0TFSI 211KM, ale ostatecznie 1.8TFSI 160KM z Multitroniciem daje całkiem radę(w planie jakiś chip i lekkie mody na 200+) Pozdrawiam serdecznie.