Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrzadu CDHB i wymiana oleju w skrzyni manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam powinienem juz wymienic rozrzad prziebieg 240 a byl wymieniany jakos 140 tys temu i z tad moje pytanie bo doszukac sie szczegolow nie moglem. Silnik odpala normalnie czy zimno czy cieplo  oleju nic nie bierze ? ogolnie wszystko gra jak powinno. Wiec bez presji do tego podchodze

1.Czy wymienic tylko lancuchy (slyszlem ze sa 3) i napinacz (jakis konkretny z aso czy bez roznicy ) cos dodatowego potrzebne ? slyszalem ze nastawiniki odrazu wymienic

2.Rozrzad jest z przodu silnika ? nie trzeba silnika wyciagac ?

3.Cos przy okazji mozna odrazu zrobic ?

4.Jaki koszt orientacyjny wymiany wyczytalem ze do 1600 zlotych

5.Rozrzad zakupic lepiej w ASO czy gdzies indziej ?

6.Jaki koszt wymiany oleju w skrzyni manual ?

Edytowane przez drozdon
Opublikowano

1. Rozrząd sklada się z 2 łańcuchow, 2 napinaczy i 6 slizgow. koszt w aso 1300zł, weryfikacja kola zebatego walu 400zł - tylko oryginal (mialem klientow ktorzy po zakupie wymieniali rozrzad na zamienniki i np po 6tys km lancuch pekl! albo zle wyprofilowane slizgi powodowaly wysuniecie napinacza na 3/4 maksymalnego napiecia) Przy okazji nowa pokrywa rozrzadu ~ 400zł, do weryfikacji podpora wałków rozrządu ~ 600zł,  nowe uszczelki górnej pokrywy  150zł

2. Rozrzad jest z przodu, nie potrzeba wyciagac silnika

3 Olej + filtr + plyn chłodniczy

4 Koszt ????? zalezy co wymienisz i kto ci to zrobi

5 Tylko oryginal

6 Koszt wymiany zalezy od tego jaki olej zastosujesz, teoretycznie nie ma interwalu wymiany

 

Opublikowano

Niedawno wymieniałem rozrząd u siebie w CDHB. Zapłaciłem w bardzo dobrym i polecanym serwisie vag'ów 1600zł za wymianę rozrządu + oryginalne części z aso - wymieniany był łańcuch główny rozrządu, napinacz, wszystkie ślizgi oraz wszystkie uszczelnienia pokrywy rozrządu. W zasadzie drugiego łańcucha nie ma co wymieniać, chyba, że któryś ze ślizgów jest pęknięty albo zużyty lub coś z samym łańcuchem jest nie tak, z reguły tego krótkiego łańcucha się nie wymienia.

U siebie wymieniłem profilaktycznie, gdyż nie miałem informacji, czy był kiedykolwiek wymieniany, czy nie i była to dobra decyzja, gdyż łańcuch okazał się już naciągnięty na tyle, że napinacz był wysunięty do samego końca, jeszcze trochę i któregoś poranka mogła by być niespodzianka.

Ogarnięty serwisant podczas wymiany obejrzy co trzeba i zweryfikuje stan podzespołów więc nie ma się co zastanawiać co jeszcze wymienić przy okazji bo jak coś trzeba wymienić na pewno się o tym dowiesz(wiadomo więcej części więcej $ dla serwisu)..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...