Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0 TDI BRD prośba o analizę i ocenę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Pacjent B7- ka 2008r przebieg 272000 km z silnikiem 2.0 TDI BRD na ori mapie, EGR zaślepiony za chłodnicą spalin, wywalony fizycznie DPF.

Przed fizycznym usunięciem DPF Audi jeździło kilka lat z zapchanym DPF (wkład był przewiercony niestety nie na wylot przez co był miejscami spieczony), usuniętym EGR (wstawiona była przelotka), zrobionym debilnie czipem (dawki bezmyślnie dowalone) za granicą. Właściciel chce doprowadzić silnik do normalnej sprawności

Objawy jakie aktualnie występują:

Silnik długo kręci po nocy (5-10 sekund), po odpaleniu dymi przez chwilę na niebieski/biały kolor (czuć nieprzepaloną ropę) po czym przestaje. Problem jest po nocnym pierwszym uruchomieniu, każde następne jest już powiedzmy ok - po około 1 obrocie wału.

Ponadto po uruchomieniu niezależnie od temperatury płynu chłodzącego silnik drży i delikatnie wyczuwalne są drgania karoserii. Gorzej jest kiedy na luzie dodajemy stopniowo gazu ponieważ przy około 2000 rpm silnik emituje bardzo silne drgania przenosząc je na karoserię. Dyskomfort drgań przestaje być odczuwalny po przekroczeniu 3000 rpm. Podczas jazdy jest taki sam problem- na każdym biegu przy około 2000 rpm silnik trzęsie całą karoserią i po przekroczeniu 3000 rpm jest to już niewyczuwalne.

Sprawdzone/wymienione/podmienione:

poduchy silnika, filtr paliwa, świece żarowe, czujniki temperatury, kąt synchronizacji + wałek wydechowy, na cewkach wszystkich PD numer 03G130073T, zamontowany nowy zawór EGR i zaślepka za chłodnicą spalin, wgrana ori mapa, korek oleju bez piany/mazi, test na spaliny w zbiorniku płynu negatywny, płynu nie ubywa, porobione logi.

Pompa tandem jest zawilgocona ropą na dole i zaraz po świętach zostanie wymieniona uszczelka pomiędzy pompą a głowicą, podmienię dwumasę, na pewno ktoś wcześniej wkładał ręce do pompy oleju ponieważ miska olejowa skręcona jest na czarny (chyba) silikon.

Mile widziane są sugestie co jeszcze sprawdzić lub wymienić.

Bardzo proszę o zerknięcie na logi i ocenę sprawności PD i turbo.

Logi statyczne na zimnym silniku:

http://vaglogi.pl/log-001_007_013_Kbs82c.html

http://vaglogi.pl/log-018_023_mx8IF.html

http://vaglogi.pl/log-001_004_013_y82S9.html

Logi statyczne silnik ciepły:

http://vaglogi.pl/log-001_mgpQdj3.html

http://vaglogi.pl/log-004_3vTMpP.html

http://vaglogi.pl/log-013_FrMHIh.html

http://vaglogi.pl/log-018_7395p3.html

http://vaglogi.pl/log-023_z804OD6.html

Logi dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-001_23CrT7.html

http://vaglogi.pl/log-003_mOFZ8W0.html

http://vaglogi.pl/log-004_XS028.html

http://vaglogi.pl/log-008_ozl23N.html

http://vaglogi.pl/log-010_8nv26bG.html

http://vaglogi.pl/log-011_kA6Ab.html

http://vaglogi.pl/log-001_004_3TDd6.html

http://vaglogi.pl/log-003_011_6Q8qsW.html

http://vaglogi.pl/log-011_010_U5z62rb.html

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_9SkpYs7.html

http://vaglogi.pl/log-004_011_010_VKuel.html

Edytowane przez junio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...