Skocz do zawartości

junio

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O junio

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Londyn/Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BRD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

342 wyświetleń profilu

Osiągnięcia junio

0

Reputacja

  1. Krzysiek0210 piszesz, że po rozebraniu silnika namierzyłeś problem ale nie napisałeś konkretnie co było przyczyną "rzucania" czy "szarpania" silnikiem. Po napisaniu, że zawory dotykały tłoka na 4-tym cylindrze ja domyślam się, że... no właśnie co? *pokrzywiły się zawory na 4-tym cylindrze? *skrzywił się korbowód? *pękł tłok? *popękała głowica? *tuleja cylindra została porysowana przez co kompresja była znacznie mniejsza na 4-tym cylindrze? Myślę, że duża ilość użytkowników (ja również) będzie Ci wdzięczna jeśli napiszesz co się okazało po rozbiórce silnika.
  2. Witam. Pacjent B7- ka 2008r przebieg 272000 km z silnikiem 2.0 TDI BRD na ori mapie, EGR zaślepiony za chłodnicą spalin, wywalony fizycznie DPF. Przed fizycznym usunięciem DPF Audi jeździło kilka lat z zapchanym DPF (wkład był przewiercony niestety nie na wylot przez co był miejscami spieczony), usuniętym EGR (wstawiona była przelotka), zrobionym debilnie czipem (dawki bezmyślnie dowalone) za granicą. Właściciel chce doprowadzić silnik do normalnej sprawności Objawy jakie aktualnie występują: Silnik długo kręci po nocy (5-10 sekund), po odpaleniu dymi przez chwilę na niebieski/biały kolor (czuć nieprzepaloną ropę) po czym przestaje. Problem jest po nocnym pierwszym uruchomieniu, każde następne jest już powiedzmy ok - po około 1 obrocie wału. Ponadto po uruchomieniu niezależnie od temperatury płynu chłodzącego silnik drży i delikatnie wyczuwalne są drgania karoserii. Gorzej jest kiedy na luzie dodajemy stopniowo gazu ponieważ przy około 2000 rpm silnik emituje bardzo silne drgania przenosząc je na karoserię. Dyskomfort drgań przestaje być odczuwalny po przekroczeniu 3000 rpm. Podczas jazdy jest taki sam problem- na każdym biegu przy około 2000 rpm silnik trzęsie całą karoserią i po przekroczeniu 3000 rpm jest to już niewyczuwalne. Sprawdzone/wymienione/podmienione: poduchy silnika, filtr paliwa, świece żarowe, czujniki temperatury, kąt synchronizacji + wałek wydechowy, na cewkach wszystkich PD numer 03G130073T, zamontowany nowy zawór EGR i zaślepka za chłodnicą spalin, wgrana ori mapa, korek oleju bez piany/mazi, test na spaliny w zbiorniku płynu negatywny, płynu nie ubywa, porobione logi. Pompa tandem jest zawilgocona ropą na dole i zaraz po świętach zostanie wymieniona uszczelka pomiędzy pompą a głowicą, podmienię dwumasę, na pewno ktoś wcześniej wkładał ręce do pompy oleju ponieważ miska olejowa skręcona jest na czarny (chyba) silikon. Mile widziane są sugestie co jeszcze sprawdzić lub wymienić. Bardzo proszę o zerknięcie na logi i ocenę sprawności PD i turbo. Logi statyczne na zimnym silniku: http://vaglogi.pl/log-001_007_013_Kbs82c.html http://vaglogi.pl/log-018_023_mx8IF.html http://vaglogi.pl/log-001_004_013_y82S9.html Logi statyczne silnik ciepły: http://vaglogi.pl/log-001_mgpQdj3.html http://vaglogi.pl/log-004_3vTMpP.html http://vaglogi.pl/log-013_FrMHIh.html http://vaglogi.pl/log-018_7395p3.html http://vaglogi.pl/log-023_z804OD6.html Logi dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-001_23CrT7.html http://vaglogi.pl/log-003_mOFZ8W0.html http://vaglogi.pl/log-004_XS028.html http://vaglogi.pl/log-008_ozl23N.html http://vaglogi.pl/log-010_8nv26bG.html http://vaglogi.pl/log-011_kA6Ab.html http://vaglogi.pl/log-001_004_3TDd6.html http://vaglogi.pl/log-003_011_6Q8qsW.html http://vaglogi.pl/log-011_010_U5z62rb.html http://vaglogi.pl/log-003_008_011_9SkpYs7.html http://vaglogi.pl/log-004_011_010_VKuel.html
  3. junio

    Bład ASR oraz ABS

    Gdy świeci się pomarańczowa ikonka ABS to jest informacja dla ciebie, że system zgłasza usterkę i nie działa. Tylko znalezienie i wyeliminowanie usterki sprawi, że system zacznie działać poprawnie.
  4. junio

    Bład ASR oraz ABS

    W przypadku usterki czujnika nad pedałem hamulców na zegarach może zacząć mrugać sprężynka (miałem tak w A6 C5 1.9TDI AJM), w przypadku kiedy zapala się ABS i ASR (rozumiem na żółty kolor) to przeważnie świadczy to o zabrudzenia któregoś z czujników ABS. Może też się zdarzyć, że wystarczy poodpinać wtyczki od czujników i popsikać je płynem do poprawy styków. Podepnij VAGA i podaj jaki błąd zapisał się w sterowniku ABS.
  5. Dzięki sitar konkretna rozpiska co na co można swapować. Teraz pytanie o cenę takiego zestawu 320/288? Czy ktoś z forumowiczów posiada na sprzedaż taki zestaw?
  6. Mam A4 B6 1.9TDI AVF Quattro i oczywiście biedne hamulce 288/245 (hamowanie z większej prędkości czasem przyprawia o stan przedzawałowy). 1. Czy przy swapie na 320/288 muszę wymieniać zaciski, jarzma oraz osłony przód tył czy coś zostaje z ori wersji? 2. Ile kosztowałby zestaw 320/288 kompletny do założenia?
  7. Hmmmm Jestem po porządnym ustawieniu synchronizacji wałka ssącego względem wału korbowego na 0.0st oraz wałka wydechowego względem wałka ssącego na blokady. Przy okazji po czyszczeniu styków wtyczek na pompowtryskach i sprawdzeniu świec żarowych. Już silnik przekroczył temp 70st C i nie ma błękitnych obłoków ani szarpania i trzęsienia silnika!!!!! Jeśli temperatura przekroczy 85st C i nic się nie zmieni to uważam swój problem za rozwiązany. Zrobię update za jakieś 20 minut. A więc: Po uruchomieniu silnika przez cały czas rozgrzewania występowało małe (prawie niezauważalne) poddymianie na diesel-owski czarny kolor. Występowały bardzo słabe drgania silnika, które można było wyczuć również wewnątrz samochodu. Obroty nie falowały. Na słuch można było zauważyć różnicę w brzmieniu silnika (raczej miękka praca). Gdzieś w okolicy 55-60stC poprzez zmianę pracy klapy EGR (powietrze z rurki od odkręconej chłodnicy spalin przestało drżeć/poruszać się a więc EGR sprawny. Silnik natomiast zmienił brzmienie i zaczął trochę głośniej "buczeć" z otworu filtra powietrza (z otworu zdjętej rury dolotowej powietrza do filtra). Silnik rozgrzał się do zegarowych 90st C a VAG-owych 84stC i nic złego się nie działo oraz efekt kłębów dymu z tłumików nie wystąpił Podaję odczyty z V-Scana przy 84st C (przepraszam za taką formę ale nie mogę zsynchronizować swojego VAGA z laptopem po wymianie HDD; kąt synchronizacji: 0.0st, grupa 013 PD cyl1: 0.33, cyl2: -0.16, cyl3: -0.05, cyl4: -0.18, oraz grupa 068: 1: 19.97%, 2: 80.84, 3: 0.00%, grupa 075: 1: T152.40stC, 2: T132.60stC, 3: 19.97%, 4: T126.00stC. Śmiem twierdzić, że problem cyrków przy rozgrzewaniu się mojego silnika został rozwiązany w tak "prosty" sposób Pojeżdżę kilka dni i zdam relacje co i jak. Podziękowania dla marek89 oraz SotoM za to, że z determinacją "namawiają" nas użytkowników do poprawnego kompletnego ustawienia rozrządu . W razie niejasności proszę pytać. Pozdrawiam
  8. Witam zainteresowanych w/w problemu. Niestety muszę do Was dołączyć Co prawda A4-kę 170KM z Q oraz DPF w zeszłą niedzielę i wiedziałem, że dymi przy rozgrzewaniu ale utargowałem niezłą cenę więc "mam co chciałem" Mój BRD pali w miarę dobrze (troszkę dłużej niż z "półobrotu" tak jak mój 1.9 AWX). Poprzednio rozrząd wyieniany był około 2011 roku (tyle podejrzałem lusterkiem na napinaczu paska) i niestety został źle ustawiony. Rozjechana synchronizacja oraz pasek napięty nieprawidłowo (wskazówka napinacza paska jest w złym miejscu, nie dochodzi do prawidłowego miejsca) Zrobiłem synchronizację wałka w stosunku do wału korbowego ponieważ mój V-SCAN pokazywał +2.99. Synchronizacja jest na 0.0 ale niestety nie zrobiłem synchronizacji wałka wydechowego. Jutro ustawię drugi wałek na blokadę. Wyciągnąłem chłodnicę spalin, którą obwiniałem za zaistniałą sytuację ale niestety to nie jest winowajca. Po uruchomieniu silnika wszystko cacy: równa praca, zero dymu, grupa 013 oscyluje około -0.13 do + 0.20, kąt w grupie 004 stoi sztywno 0.0 st. Bajka zamienia się w koszmar około 55st C; silnik zaczyna się trząść (kołysać się na boki), szarpie, falują obroty, słychać przerywanie w pracy tak jakby wypadały zapłony na cylindrach oraz z rur wydechowych zaczynają walić kłęby biało-niebieskiego duszącego dymu (zapach nieprzepalonej ropy), korekcje grupy 013 w tym czasie nie przekraczają -0.13 do +0.30. Jako, że chłodnica wyciągnięta to odkręciłem wcześniej zamontowaną zaślepkę z kolektora wydechowego aby sprawdzić skąd dymi (czy przed turbiną cza za) dymi z kolektora wydechowego czyli jeszcze przed turbiną i przed DPF. Koszmar kończy się około 70-80st C kiedy silnik nagrzewa się do temperatury roboczej. Stan oleju bez zmian, stan płynu chłodniczego bez zmian ale jest nowy i czysty. Sprzedający mówił coś o ubytku płynu oraz, że został on wymieniony na kilka dni przed sprzedażą. Po przejechaniu około 300km brak ubytków, brudu, ciśnienia w układzie chłodzenia oraz nie ubywa ani nie przybywa oleju. Szanowni użytkownicy BRD oraz pewnie wielu innych modeli silników myślę, że to nie jest przypadek, że te objawy występują tylko w zakresie temperatury 55-80st C a później ustają. Myślę, że jest jakaś zależność. Gdzieś w necie znalazłem informacje, że występuje problem z szalejącą klapą gaszącą oraz, że można podejrzeć jak pracuje klapa gasząca ale nie wiem, w której grupie można to zobaczyć. Klapa może wpływać na podduszanie silnika co z kolei powoduje nie dopalanie się ropy oraz nierówną pracę silnika i kłęby dymu. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie podejrzeć sobie pracę klapy gaszącej? Jutro zrobię całą synchronizację i zobaczymy co z tego wyniknie.
  9. Witam wszystkich Audi-maniaków oraz wszystkich forumowiczów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...