Jump to content
0
maromarko

[BRD] Nierówna praca silnika i kopcenie na biało

Recommended Posts

Audi A4 2.0 tdi 170km silnik brd, odpala bez problemu na zimnym silniku chodzi bez problemu lecz gdy temperatura osiągnie 50st obroty zaczynają lekko falować i zaczyna kopcić na biało. Gdy temperatura przekroczy 70st wszystko powraca do normy. Niedawno wymieniony silnik klapy gaszącej przy przepustnicy i wszystkie filtry. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik klapy gaszącej...-jak ten ktoś to zrobił? To nierealne.można zdjąć pokrywke-wymyć w srodku,spr stan trybików ale wymienić silniczek... Kwestia jak ta przepustnica pracuje choć to jest klapa gasząca silnik.


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź synchronizacje rozrzadu w wcds i ustawienie wałków na blokady. Kiedy robiłeś rozrząd i od kiedy masz objawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź synchronizacje rozrzadu w wcds i ustawienie wałków na blokady. Kiedy robiłeś rozrząd i od kiedy masz objawy

rozrzad bede robil za okolo 30tys a co do objawow to jakis czas sie z tym borykam, sporo czytalem na ten temat ale jakos nie wiem co moze byc przyczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzenie rozrządu nie kosztuje nic a może coś się dowiesz. Miałem to samo co ty kopcil na biało niebiesko i wtryski mi cuda pokazywaly po ustawieniu rozrządu jest lala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam sie do tematu. Mam identyczny problem.

Czy udało sie komuś to rozwiązać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ustawic poprawnie rozrzad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie! Ale powaznie pytam.

Bo mi mechanik powiedzial abym zaczol od wymiany pompowtryskiwaczy, potem DPF i zobaczy sie co dalej.

Troszke mnie zalamal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie! Ale powaznie pytam.

Bo mi mechanik powiedzial abym zaczol od wymiany pompowtryskiwaczy, potem DPF i zobaczy sie co dalej.

Troszke mnie zalamal!

Bo na tym najwięcej zarobi :naughty: rób jak chłopaki piszą wyżej, a mechanika kopnij w zad


Using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niby na jakiej podstawie stwierdzil zebys zaczal od wtryskow?

Tak popatrzyl i stwierdzil? Jesli tak to uciekaj od niego jeszcze dzis i znajdz porzadnego, nie oszusta i naciagacza.

Dostales od nas info zeby ustawic poprawnie rozrzad, co jest potwierdzonymi przypadkami, ale jakos nie chcesz sluchac, tylko pchac sie w koszty wolisz :)

Edited by Gentleman

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem to samo. jeden z mechaników twierdził że trzeba zdemontować pd i na testy do serwisu za jedyne 400 zł od szt. Na moje teksty że to synchro rozrządu: "panie to nie może być to"... to się wku... zdenerwowałem, skontaktowałem z Kubą ( http://a4-klub.pl/index.php?/user/29934-djim/) pojechałem i w kilkanaście min mi to zrobili. Najdrożej w tej imprezie wyszedł mnie dojazd - miałem 120 km w jedną stronę... Koledzy ze śląska - dzwońcie do Kuby!!!


To nie jest kombi.... To jest AVANT :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem to samo. jeden z mechaników twierdził że trzeba zdemontować pd i na testy do serwisu za jedyne 400 zł od szt. Na moje teksty że to synchro rozrządu: "panie to nie może być to"... to się wku... zdenerwowałem, skontaktowałem z Kubą ( http://a4-klub.pl/index.php?/user/29934-djim/) pojechałem i w kilkanaście min mi to zrobili. Najdrożej w tej imprezie wyszedł mnie dojazd - miałem 120 km w jedną stronę... Koledzy ze śląska - dzwońcie do Kuby!!!

Synchronizacja zrobiona - miałem 1.4 - niestety nie ma poprawy, dalej ten sam efekt.

Czy to może być EGR? podczes czyszczenia zauważyłem duży luz na ośce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale u innego byleś ?

turbo moze puszczac olej ale wtedy przerwy by nie bylo,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale u innego byleś ?

turbo moze puszczac olej ale wtedy przerwy by nie bylo,

tak, u innego, ale przecież synchronizacja to synchronizacja, prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdzał ust.wałka wydech.względem w.ssącego czy tylko spr./ust.synchro w.ssący a w.korbowy?


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie tylko sychro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie tylko sychro

To masz przyczynę. Ustaw porządnie rozrząd i będzie dobrze. Ja obstawiam na 100% złe ustawienie wałka rozrządu wydechowego do ssącego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znacie kogoś z okolic Krakowa, kto może to solidnie zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a gdzie jest ten walek rozrzadu wydechowego ? O ktory to chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 16V są dwa wałki rozrządu, jeden napędza zawory ssące drugi wydechowe i pompowtryski :decayed: .


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie, a ponadto:

1. jeżeli ktoś pyta o poradę, wypadałoby mieć min, wiedzy technicznej, aby po pierwsze wiedzieć jak zadać pytanie a po drugie zrozumieć odpowiedź, w przeciwnym przypadku odpowiedzi i tak nic nie pomogą.

2. 90% korygujących rozrząd ustawia wyłącznie wałek ssący, którego ustawienie można sprawdzić VAG-iem, wydechowy kreci się jak mu tam wypadło.

3. podstawa jakiejkolwiek pomocy, w przypadku tematów podobnych do nieniejszego wątku, jest diagnostyka VAG-iem, tj zapisane błedy oraz przede wszystkim logi.

4. dymienie na biało może być objawem najzwyczajniej normalnym, ze spalin skrapla się para wodna, taka sama jak z czajnika, a że na dworze bywa zimniej to jest bardziej widoczna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu. Dalej mam problem z moim samochodem. Był u mechanika, pompki zregenerowane, soft podobno zmieniony, ogólnie wszystko posprawdzane i w dalszym ciągu kopci.

Macie jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft zmieniony w jakim celu.

Robiłeś pompki i wyrzuciles dpf?

Może chłop niektóre mapy źle porobil dlatego kopci. Brd ma 4 mapy paliwa. każda z nich jest na inny zakres temperatury silnika.

Płyn chłodzący ci nie znika


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie pompek było bez zmian więc zaproponowano wymianę softu, ponieważ nie wiadomo czy ktoś wcześniej nie grzebał.

W sumie teraz to jest chyba jeszcze gorzej bo zaczyna dymić już po odpaleniu. Wcześniej jak był zimny było ok, a teraz kopci.

Jeszcze rozruch ma ciężki, musi dłużej zakręcić.

Jeśli chodzi o płyn to nie zauważyłem aby znikał, coprawda mam samochód od 3 miesięcy, na tym płynie po wymianie rozrządu zrobiłem ok 6000 km i nie dolewałem.

Z olejem podobnie, ale zrobiłem ok 4000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem ktoś nie ogarnia prawidłowo map. Pompki ok parametry pracy ok wszystko niby ok... a problem jak był tak jest...po zmianie softu jeszcze gorzej wiec... Chyba ten człowiek nie ogarnia...

A egr sprawny,wyłączony


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR założyłem nowy ale ze starego przełożyłem plastikowy dekielek z elektrycznym gniazdem przyłączeniowym.

Dzisiaj jeszcze zauważyłem, że na rozgrznym przy odpalaniu, zaraz po zgaszeniu, tak jak by akumulator był za słaby.

Coś przyblokuje i nagle przekręci i odpali. Nie jest to regułą, 2 razy mi sie tak stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak, udało się zamknąć temat?

Mam podobny objaw - między 50, a 70-80 stopni falują obroty i trzęsie całą budą + biały dym. Do tego dochodzi ubytek płynu chłodniczego (pół zbiornika w 3-4 tygodnie). Byłem u mechanika - zaczął właśnie od regulacji rozrządu (był podobno przesunięty o 1mm, więcej szczegółów nie znam), ale nie pomogło.

Tak to wygląda (od 0:50)


Był Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 136 KM

Jest Audi A4 B7 2.0 TDI Quattro S-Line BRD 170 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak, udało się zamknąć temat?

Mam podobny objaw - między 50, a 70-80 stopni falują obroty i trzęsie całą budą + biały dym. Do tego dochodzi ubytek płynu chłodniczego (pół zbiornika w 3-4 tygodnie). Byłem u mechanika - zaczął właśnie od regulacji rozrządu (był podobno przesunięty o 1mm, więcej szczegółów nie znam), ale nie pomogło.

Tak to wygląda (od 0:50)

https://youtu.be/n7CLB1rMJNo

Kolego wróć do tego mechanika i 2 walki na blokadę plus kat na zero u będzie gitara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wróć do tego mechanika i 2 walki na blokadę plus kat na zero u będzie gitara

"kat na zero" ?

Masz na myśli kąt wtrysku czy co? Nie wiem co mu powiedzieć :)

A ubytek płynu chłodniczego też może być z tym powiązany? Czytałem już na tym forum tyle rozwiązań dla moich objawów, że strach. Naczytałem się o pękniętych zaworach, wymianach uszczelek pod głowicą, wymianach wałków itd. Fajnie, gdyby okazało się, że to tylko rozrząd...

Jutro rano zawożę auto.

UPDATE

Niestety mechanik drugi raz nie poradził sobie z problemem. Jak już wyżej wspomniałem, za pierwszym razem ustawiał rozrząd (mówi, że właśnie metodą blokady, ale nie wspominał nic o kącie). Tym razem obstawiał chłodniczkę EGR. Wyjął, sprawdził szczelność wdmuc**jąc 10bar i nic nie znalazł. Sprawdzał też czy w układzie chłodzenia nie ma CO2, ale czujnik (?) nic nie wykrył.

Stwierdził natomiast, że zbiorniczek płynu chłodniczego jest brudny (choć sam płyn nie), więc jakieś spaliny muszą się mieszać z płynem.

Z pełną powagą oddał auto i powiedział, że mam jeździć, bo do końca roku i tak mi nie zrobi nic więcej. Po nowym roku mogę się umawiać jeśli mi zależy, ale on niechętnie, bo teraz by już badał głowicę, wymieniał uszczelki, śruby, a on mi żadnej gwarancji nie da, że to pomoże na opisane wyżej problemy drgań, białego dymu, ubytku płynu chłodniczego i wysokie spalania.

Jak żyć? :(

Może ktoś poleci specjalistę w Poznaniu lub okolicach?

Edited by Najki

Był Seat Leon 1M 1.9 TDI ASV 136 KM

Jest Audi A4 B7 2.0 TDI Quattro S-Line BRD 170 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli ubywa plynu, to trzeba szukac zrodla nieszczelnosci na zimno.

skoro chlodnica spalin jest szczelna,

i nic nie znajdziesz, tzn. że glowica jest peknieta ew. malo prawdopodbne blok.

a brudny zbiorniczek to niekoniecznie spaliny, tymbardziej ze brak CO2, raczej olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...