bird71 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Witam Was, Na wstępie podam dane pojazdu jaki posiadam: A4 B6 AVANT 2004 1.8t z silnikiem BFB , założony gaz. Pacjent po przejechaniu 7km nagrzewa silnik prawidłowo na 90 stopni , jednak w momencie dojazdu do celu i pracy silnika na biegu jałowym temperatura wg. wskazania na zegarach spada z 90 stopni do ok 75 to jest pierwszy objaw. Pacjent po przejechaniu 12km nagrzewa silnik prawidłowo na 90 stopni , i w momencie dojazdu na miejsce, i potrzymania silnika na biegu jałowym temperatura się trzyma i jest wszystko w porządku to jest drugi objaw. Dodam że termostat jest nowy założony behr, oraz czujnik temperatury cieczy (g62) również jest nowy. Nie dawno był wymieniany czujnik klimatyzacji ten koło prawej lampy. Dodam że nigdy takiego problemu nie było. Dodam że temperatura podniesie się w momencie gdy całkowicie wyłączam klimę i nawiew klikając przycisk off . 2 mechaników już poddaje ręce , obaj twierdzą że tutaj termostat może być przyczyną , jednak nie jest to pewna diagnoza , a z drugiej strony nie chcę zostać z dwoma termostatami gdyby okazało się że usterka leży gdzie indziej. Dołączam film jak wygląda sytuacja na postoju z temperaturą. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać usterki VID_20190123_141039.mp4
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Porównaj temperatury w grupie 007 silnika i czujnika zestawu wskaźników ( G2, przed porannym odpaleniem, po postoju min. 12h). Jak różnice będą się mieściły w przedziale +/- 2-3 stopnie to czujniki OK. Takie zachowanie wcale nie musi oznaczać jakiejkolwiek usterki, po prostu jak się zatrzymujesz to silnik wytwarza dużo mniej ciepła a wnętrze auta jest mocno wychłodzone. Po dłuższej jeździe wnętrze się już zdąży nagrzać i klimatronik grzeje już z mniejszą mocą nie powodując spadku temperatury silnika. Proponuje na początek z rańca temperaturkę ustawić w środku na 16 stopni i nawiew na dwie-trzy kreski i zobaczyć czy problem się powtórzy 1
bird71 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2019 Tak zrobię sprawdzę ten patent Nie robiłbym szumu gdybym od początku jak mam auto była podobna sytuacja , a tutaj zderzam się z tym problemem pierwszy raz
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Dzisiaj u nas na dworku -6 , pojechałem po córkę A2-ką 1,4TDI i musiałem na nią trochę poczekać. Klimatronik ustawiony na 19 stopni , nawiew na dwie kreski i na blacie temperatura zjechała do 80 stopni Pewny jestem że z autkiem jest wszystko w porządku
Slawq94 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 sprawdź ile masz płynu chłodniczego, podobnie miałem po wymianie czujnika temp. miałem jeszcze nieszczelność w przewodzie gdzie cały czas uciekał mi płyn, po wymianie przewodu i odpowietrzeniu zachowuje się normalnie
bird71 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2019 (edytowane) Płyn chłodniczy niby w normie , a nieszczelności nie widzę zbytnio . Teraz słabe warunki do oceny , a silnik z góry suchutki Edytowane 26 Stycznia 2019 przez bird71
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się