Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działające kierunkowskazy przy zamykaniu/otwieraniu auta oraz centralny zamek


cirdanos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem świeżym posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDi 110 km. Mój problem polega na tym, że oryginalnie auto ma zamontowany centralny zamek ( zamknięcie z klucza u kierowcy/pasażera zamyka wszystkie drzwi), lecz podczas zamykania/otwierania nie migają kierunkowskazy. Z tego co czytałem to trzeba w VCDS w module komfortu zmienić jakieś wartości, czy potrzebny jest do tego jakieś hasło? Próbowałem z kolegą się podłączyć natomiast wyskakiwał błąd podczas wchodzenia w moduł komfortu.

Dodatkowo drugie pytanie dotyczy dokładanego zamykania/otwierania auta z pilota. Założony jest moduł Noxon T3, niestety kompletnie nie reaguje na piloty (wymieniłem baterię w pilotach). Otworzyłem tą puszkę Noxon i tam jest guzik do przyuczania pilotów, według instrukcji wystarczy nacisnąć, zaświecą się kierunki i wtedy wcisnąć jakikolwiek guzik na pilocie . Tak też robię natomiast bez skutku. Po podłączeniu samochodu do VCDS wyskoczył błąd "01367 - przekroczony czas pracy pompy zamka centralnego'; p wyłączona (możliwa nieszczelność) 35-00--" . Jeśli chodzi o czujniki krańcowe (jeden z tropów znalezionych na internecie) w drzwiach to są sprawne bo palą się lampki w drzwiach po ich otwarciu, tak samo w bagażniku. Rygle nie wysuwają się równomiernie- te z tyłu mają jakieś 0,5 sekundy do 1 sekundy opóźnienia. Na jakiej zasadzie realizowany jest tutaj centralny zamek ? Bo naczytałem się o różnych pompkach, kompresorach itp. natomiast skoro wszystko działa z kluczyka to chyba nie ma to wpływu na ten domontowany moduł z pilota? Napisałem to wszystko w jednym poście bo mam wrażenie, że brak kierunków przy zamykaniu/otwieraniu z kluczyka może mieć jakiś wpływ na domontowany moduł.

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cirdanos napisał:

Witam,

jestem świeżym posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDi 110 km. Mój problem polega na tym, że oryginalnie auto ma zamontowany centralny zamek ( zamknięcie z klucza u kierowcy/pasażera zamyka wszystkie drzwi), lecz podczas zamykania/otwierania nie migają kierunkowskazy. Z tego co czytałem to trzeba w VCDS w module komfortu zmienić jakieś wartości, czy potrzebny jest do tego jakieś hasło? Próbowałem z kolegą się podłączyć natomiast wyskakiwał błąd podczas wchodzenia w moduł komfortu.

W b5 nie ma modułu komfortu. Musisz wejść w 35- cen. lock.

Do obecnego kodowania musisz dokodować mruganie kierunków podczas zamykania i otwierania. 

5 godzin temu, cirdanos napisał:

Dodatkowo drugie pytanie dotyczy dokładanego zamykania/otwierania auta z pilota. Założony jest moduł Noxon T3, niestety kompletnie nie reaguje na piloty (wymieniłem baterię w pilotach). Otworzyłem tą puszkę Noxon i tam jest guzik do przyuczania pilotów, według instrukcji wystarczy nacisnąć, zaświecą się kierunki i wtedy wcisnąć jakikolwiek guzik na pilocie . Tak też robię natomiast bez skutku. Po podłączeniu samochodu do VCDS wyskoczył błąd "01367 - przekroczony czas pracy pompy zamka centralnego'; p wyłączona (możliwa nieszczelność) 35-00--" . Jeśli chodzi o czujniki krańcowe (jeden z tropów znalezionych na internecie) w drzwiach to są sprawne bo palą się lampki w drzwiach po ich otwarciu, tak samo w bagażniku. Rygle nie wysuwają się równomiernie- te z tyłu mają jakieś 0,5 sekundy do 1 sekundy opóźnienia. Na jakiej zasadzie realizowany jest tutaj centralny zamek ? Bo naczytałem się o różnych pompkach, kompresorach itp. natomiast skoro wszystko działa z kluczyka to chyba nie ma to wpływu na ten domontowany moduł z pilota? Napisałem to wszystko w jednym poście bo mam wrażenie, że brak kierunków przy zamykaniu/otwieraniu z kluczyka może mieć jakiś wpływ na domontowany moduł.

Z tymi dokladanymi modułami to wróżenie z fusów. Nie wiadomo czy ktoś to dobrze podłączył i czy w ogóle jest sprawny. Proponuję zrobić to aby miało ręce i nogi czyli pójść w fabryczne rozwiązanie (zmiana pompki na obslugującą piloty) i pozbyć się tego modułu. 

Błąd vcds wskazuje na nieszczelność w układzie pneumatyki zamków. Musisz nasluchiwac czy podczas zamykania/otwierania nie syczy gdzieś powietrze.

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fazii napisał:

W b5 nie ma modułu komfortu. Musisz wejść w 35- cen. lock.

Do obecnego kodowania musisz dokodować mruganie kierunków podczas zamykania i otwierania. 

Z tymi dokladanymi modułami to wróżenie z fusów. Nie wiadomo czy ktoś to dobrze podłączył i czy w ogóle jest sprawny. Proponuję zrobić to aby miało ręce i nogi czyli pójść w fabryczne rozwiązanie (zmiana pompki na obslugującą piloty) i pozbyć się tego modułu. 

Błąd vcds wskazuje na nieszczelność w układzie pneumatyki zamków. Musisz nasluchiwac czy podczas zamykania/otwierania nie syczy gdzieś powietrze.

To świetna wiadomość z tym modułem komfortu bo już sobie włosy wyrywałem jak 3 laptop z rzędu z różnymi programi nie chcial sie połączyć. Wiesz może jak to miganie dokodować? Bo Jedynie znajdowałem informacje o module komfortu, w nim adaptacja i szukać opcji blink i zmienić na 1. Jak to będzie wyglądało w przypadku zamka centralnego 35? Co do dokladanego centralnego z pilota to mam jeszcze pytanie skoro jest mała nieszczelność ale zamek z kluczyka się zamyka to rozumiem że wtedy z pilota też bez problemu powinien się zamknąć? Czy to już może realizowane jest w inny sposób? 

Jak zmienię pompkę na taką z pilotami to muszę dostać piloty do kompletu, to wtedy nie trzeba zmieniać wkładu stacyjki? Czy wystarczy jakoś groty zamienić z moimi? 

Edytowane przez cirdanos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam rocznik i chociaż nigdy nie próbowałem to mam wrażenie że tam się nic nie da zakodować. Mam pilota dokładanego i kierunkami on mruga. Podam ci kody to zweryfikujesz czy się mylę:

Zentralverriegelung / Central Locking/Comfort System / Centralny zamek
Steuergerät Codierung
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
+000001 - Heckklappe öffnen (Schliesszylinder Heck) (ab MJ 2001) / Open rear flap (lockcylinders tail) / otwieranie kufra z pilota
+000002 - Quittierung DWA-Blinken / Acknowledgement DWA flashing
+000004 - SZV - selektive Zentralverriegelung / SPS - selective zentralverriegelung / selektywny centralny zamek ??? - po jednym wcisnieciu otwarcia centralnego otwiera tylko drzwi kierowcy, po drugim reszte drzwi - selektywny centralny zamek
+000008 - Diebstahlwarnanlage (DWA) aktivieren / DWA - Activation of the DWA / aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)
+000032 - ZV über 15 km/h verriegeln / Auto-LOCK/UNLOCK (bolting device starting from 15 km/h) / zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h (otwarcie po wyjęciu kluczyka ze stacyjnki)
+000064 - Komfortfunktion über Funk / Comfort function over radio / zamykanie i otwieranie szyb/szybra pilotem
+000256 - Heckklappenlogik
+000512 - Funk-Quittierung schliessen (1x Blinken) / Close radio acknowledgement (1x flashing) / potwierdzenie zamknięcia centralnego zamka błyskiem kierunków
+002048 - Tür-/Fensterheberlogik (USA) (ab MJ 2001) / Door/window lifter logic (the USA) / trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku)
+004096 - Funk-Quittierung öffnen (2x Blinken) / Open radio acknowledgement (2x flashing) / potwierdzenie otwarcia centralnego zamka błyskiem kierunków
+008192 - Funkfernbedienung aktivieren
Nie wiem czemu ale w liście nie znalazły się kody:
+000016 - Heckentriegelung über 5 km/h gesperrt / Tail unblocking over 5 km/h closed / zamykanie kufra powyżej 5km/h
+000128 - Rechtslenker / Right steering wheel / kierownica po prawej stronie
+001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen) / Close acknowledgement (DWA horns) / zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)
DWA - to fabryczny alarm

Długa praca pompki to nieszczelność układu albo rozpadające się grafity w pompce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, badyl666 napisał:

Witam. Mam ten sam rocznik i chociaż nigdy nie próbowałem to mam wrażenie że tam się nic nie da zakodować. Mam pilota dokładanego i kierunkami on mruga. Podam ci kody to zweryfikujesz czy się mylę:

Zentralverriegelung / Central Locking/Comfort System / Centralny zamek
Steuergerät Codierung
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
+000001 - Heckklappe öffnen (Schliesszylinder Heck) (ab MJ 2001) / Open rear flap (lockcylinders tail) / otwieranie kufra z pilota
+000002 - Quittierung DWA-Blinken / Acknowledgement DWA flashing
+000004 - SZV - selektive Zentralverriegelung / SPS - selective zentralverriegelung / selektywny centralny zamek ??? - po jednym wcisnieciu otwarcia centralnego otwiera tylko drzwi kierowcy, po drugim reszte drzwi - selektywny centralny zamek
+000008 - Diebstahlwarnanlage (DWA) aktivieren / DWA - Activation of the DWA / aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)
+000032 - ZV über 15 km/h verriegeln / Auto-LOCK/UNLOCK (bolting device starting from 15 km/h) / zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h (otwarcie po wyjęciu kluczyka ze stacyjnki)
+000064 - Komfortfunktion über Funk / Comfort function over radio / zamykanie i otwieranie szyb/szybra pilotem
+000256 - Heckklappenlogik
+000512 - Funk-Quittierung schliessen (1x Blinken) / Close radio acknowledgement (1x flashing) / potwierdzenie zamknięcia centralnego zamka błyskiem kierunków
+002048 - Tür-/Fensterheberlogik (USA) (ab MJ 2001) / Door/window lifter logic (the USA) / trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku)
+004096 - Funk-Quittierung öffnen (2x Blinken) / Open radio acknowledgement (2x flashing) / potwierdzenie otwarcia centralnego zamka błyskiem kierunków
+008192 - Funkfernbedienung aktivieren
Nie wiem czemu ale w liście nie znalazły się kody:
+000016 - Heckentriegelung über 5 km/h gesperrt / Tail unblocking over 5 km/h closed / zamykanie kufra powyżej 5km/h
+000128 - Rechtslenker / Right steering wheel / kierownica po prawej stronie
+001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen) / Close acknowledgement (DWA horns) / zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)
DWA - to fabryczny alarm

Długa praca pompki to nieszczelność układu albo rozpadające się grafity w pompce.

Podejrzewam, że jakby ten dokładany central z pilota działał to też by mrugał bo podczas próby sparowania z nim pilota świecą kierunki przez dłuższy czas. Natomiast, czy mógłbyś mi powiedzieć czy podczas zamykania i otwierania kluczykiem migają ci kierunki? Dopiero wczoraj pierwszy raz w życiu na oczy widziałem interfejs VAG-a więc do końca nie wiem jakbym miał z tych kodów skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kluczyka nie migają kierunki. Moja pompka ma kodowanie 00000. Tak jak pisałem wyżej nie mam pewności czy da się kodować w tym roczniku. W twoim przypadku jeżeli nie uda ci się dopisać tych pilotów (z instrukcją w ręce) to kupujesz nowy zestaw Noxon t3  za 69zł podpinasz i masz 2 działające piloty. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się u was kodowac bo zapewne macie pompki bez alarmu i obsługi pilotów. 

Poczytaj sobie temat "dorobienie kompletu kluczy" od użytkownika soulmaster3m, tam jest temat praktycznie wyczerpany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taka samą centralke i faktycznie musiało być coś uwalone bo na tej jest normalnie reakcja na pilota. Natomiast mam problem z otwarciem autka, samochód normalnie zamyka się na pilota sygnalizując to kierunkowskazami, natomiast nie otwiera (kierunkowskazy migają dwukrotnie więc sygnal dochodzi). Orientuję się ktos może co moze być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź gdzie idą kable od centralki Noxon : żółto-czarny i biało-czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable kolorami są takie same jak w starej centralce. Problem udało się rozwiązać po podłączeniu starej centralki i zaprogramowaniu nowych pilotów do niej, teraz chodzi wszystko idealnie ;) dziękuję wszystkim za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...