Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyższe obroty silnika po wymianie regulatora napięcia w alternatorze


hoodini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam sprawę. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze valeo ponieważ skończyły się szczotki.Myślę,że normalna rzecz,która się zużywa i nie jest wieczna. Nie było ładowania. Nie wymieniłem samych szczotek tylko caly regulator. Alternator valeo to i nowy regulator też valeo dokładnie taki sam jak był. Ładowanie wróciło do normy : 13,8V. Jednak jest pewien problem. Po wymianie obroty silnika na biegu jałowym wzrosły do 1000/min. Nawet po rozgrzaniu. Czy to normalne? Chyba nie, dlatego potrzebuję wiedzy specjalistów którzy pomogą mi przywrócić 900/min. Dodam,że zabrakło mi ładowania podczas jazdy do pracy. Na miejsce dojechałem bez świateł i wszystkich systemów. Pracował tylko silnik. Aku był pusty na tyle, że nie dało już rady ponowne uruchomienie z kluczyka. Pomógł kolega,który podpiął się kablami pod mój aku i około godziny go ładował. No i jeszcze jedno: dojechałem do pracy i wtedy przed zgaszeniem silnika zauważyłem na parkingu obroty 1000/min. Myślałem, że po wymianie regulatora wszystko wróci do normy,ale się myliłem. Czy potrzebna jest jakaś adaptacja nowego regulatora? Czy może trzeba pokasować wszystkie błędy w komputerze? Czy może coś jeszcze innego?   Audi a4 b8 allroad 2009r.   2,0 Tdi, 170 KM, CAHA. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od skasowania błędów bo przy  braku prądu na pokładzie masz błędy w każdym sterowniku. 13,8V to trochę małe napięcie jak na nowy regulator i nie doladowany aku. Przy pustym aku ładowanie było by w okolicach 15V. Mierzyles napięcie ładowania na alternatorze, podszybiu czy akumulatorze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest dość mocno rozładowany to obroty mogą być podwyższone, naładuj akumulator i powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trochę to trwało, zanim znalazłem czas aby tu zajrzeć. Przepraszam za to. Praca i zmiany w życiowe, ale problem rozwiązany. 

Ładowanie alternator : 14,6 v

Ładowanie podszybie : 14,4 v

Ładowanie akumulator : 14,2 v

Winna była wtyczka, którą się podpina pod alternator. Była niedopięta (wciśnięta) do końca. Błahostka , a tyle problemów.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moją sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...