Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Migająca kontrolka świec tryb awaryjny


h0ld
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez h0ld,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeszukałem fora, tematy o tym zagadnieniu jednak nigdzie nie ma dokładnie takiego przypadku jak mój.

Co kilka, kilkanaście odpaleń (co kilka dni), tuż przed zadziałaniem rozrusznika miga kontrolka świec żarowych oraz pojawia się na wyświetlaczu „ESP fault”. Silnik następnie wtedy ciężej odpala – rozrusznik kręci trochę dłużej i trochę wolniej. Kiedy silnik już odpali pojawia się czasem Awaria elektrycznego hamulca postojowego. Zawsze po tej serii silnik jest w trybie awaryjnym (max 2tys obrotów). Wystarczy zgasić i odpalić ponownie żeby wszystko wróciło do normy.

 

Wymusiło to na mnie zmianę sposobu odpalania auta:

Wciskam kluczyk bez wciśniętego sprzęgła (załączam sam zapłon).

- jeśli kontrolka świec zapali się ciągłym światłem i zgaśnie to wciskam ponownie kluczyk ze sprzęgłem – auto normalnie odpala i jedzie.

- jeśli kontrolka świec zaczyna migać i pojawia się ESP Fault, wyłączam zapłon i włączam ponownie – za drugim razem zawsze jest już poprawnie więc odpalam auto.

Jeśli kontrolka miga, jest ESP fault i następnie zapalę silnik to mam tryb awaryjny.

 

Problem występuje najczęściej po długim postoju pojazdu(kilka godz), rzadziej po krótkim (ciepły silnik). Tylko raz wystąpił podczas jazdy, ale nie podczas przyśpieszania lecz z tego co pamiętam podczas dojeżdżania do skrzyżowania.

Oto błędy:  

                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-019-CAG.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 NN    HW: 03L 906 019 AL

  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H21 5070

           Software Coding: 12194012232403080000

            Work Shop Code: WSC 06325 000 00000

              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022NN A02002 (AU48)

                      VCID: 7EF7FACB5067

2 Faults Found:

 

4698 - Function Restriction due to Received Malfunction Value

          U1113 00 [032] - Open or Short to Plus

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 6

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 230962 km

                    Date: 2019.02.21

                    Time: 15:08:15

 

4123 - Sensor Reference Voltage A: Open Circuit

          P0641 00 [032] - Open Circuit

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 230962 km

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 00:00:00

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Podałem tylko błędy z modułu silnika ponieważ wszystkie inne błędy występujące po tym zdarzeniu w innych modułach mają treść w stylu „Sprawdź błędy w module silnika”

Innych błędów brak.

 

Podejrzewałem akumulator. W sklepie/serwisie akumulatorów zostawiłem swój w celu naładowania do pełna i możliwie pełnego testu. Otrzymałem na kilka dni zastępczy o identycznych parametrach (też AGM) w pełni naładowany – po czym zakodowałem go w vcds. Na zastępczym problem również raz się pojawił.

Mój aku okazał się w pełni sprawny – z 950A prądu rozruchowego posiada 915A czyli ledwie 4% degradacji.

Zawsze przy migającej kontrolce pojawia się ESP fault, a rzadziej również błąd przycisku hamulca ręcznego.

Kilka miesięcy temu jeden raz zdarzyło się, że nie mogłem zwolnić hamulca ręcznego. Wtedy jeszcze nie występował problem z migająca kontrolką – zaczął się znacznie później. Pomogło wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. Nigdy się to nie powtórzyło. Przycisk ręcznego za każdym razem działa nawet po wystąpieniu błędu.

 

Jak do tej pory po lekturze zagranicznych for wynika, że błąd 4123 wskazuje na problem z wiązkami lub czujnikami które są w obwodzie napięciowym "Czujnika napięcia odniesienia A" znajdującego się w sterowniku silnika. Tych czujników jest trochę (DPF, ciśnienie doładowania, temp powietrza zasysanego, MAF, nastawnik turbiny itp). Zapewne komunikat ESP fault sugeruje, że chodzi o jakiś czujnik/wiązkę w układzie ABS. Ale co wspólnego ma z tym sporadycznie pojawiający się błąd elektrycznego hamulca ręcznego?

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pomocne byłoby wskazanie dobrego elektronika samochodowego w okolicy Tarnowa (małopolskie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładałeś coś do auta? Jakieś nowe komponenty np. hak holowniczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Dokładałeś coś do auta? Jakieś nowe komponenty np. hak holowniczy?

Nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna masz to auto?

Masz hak holowniczy?

Może poprzednik zakładał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Od dawna masz to auto?

Masz hak holowniczy?

Może poprzednik zakładał?

Auto mam od 2 lat. Nie ma i nie mialo nigdy haka. Dlaczego o to pytasz? Chodzi Ci o ewentualne zwarcie w gnieździe przyczepy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy sa jak dołożysz hak z wiazka i nie poprawnie go zakodujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było w serwisie prawie miesiąc. Niby coś tam znaleziono, poprawiono, ale problem pozostał bez zmian - wręcz zaczął pojawiać się częściej. 

W pewnym momencie pojawiły się jeszcze takie błędy:

 

Hamulec ręczny: 02434 - Supply voltage for control module for left channel - open or short to ground - intermittent (przy tym od razu poniżej: brak zasilania prawego silnika zacisku hamulca ręcznego)

Engine: 5619 - Engine off timer performance - mechanical failure - ma to związek z wolniejszym obrotem rozrusznika - wolniejszym odpalaniem

Engine: 10093 - Neutral gear sensor: short to ground

ABS: 00473 Control module for elektr park/hand brake j540 - check dtc memory

ABS:  00283 - ABS wheel speed sensor, front left G47 - electrocal fault in circuit - intermittent - mil on

Sprawdziłem wtedy połączenia wszystkich czujników kół i wszystko jest ok - po ponownym odpaleniu auta błędy już nie występowały. Testowałem silniki hamulca(w vcds - siła nacisku) i oba poprawnie działają.

 

Postanowiłem sam poszukać problemu. Zdjąłem wszystkie osłony wnętrza, które zakrywają wiązki: plastiki progów, tylną kanapę, boczki i podłogę bagażnika. Sprawdziłem wszystkie wtyczki modułów w bagażniku (stabilizator, akumulator, sterownik hamulca ręcznego, moduł komfortu, bezpieczniki itp), z przodu pod kierownicą (bezpieczniki, przekaźniki, przedni moduł komfortu itd) oraz w podszybiu (przekaźniki, sterownik silnika itd). Wszystkie wtyczki/piny sa w stanie idealnym.

Wymacałem wiązki od bagażnika do zespołu urządzeń pod kierownicą aby zlokalizować jakieś łączenia, które mogą nie mieć styku. Nie rozbierałem tylko kanału środkowego oraz nie sprawdzałem połączeń pod fotelem kierowcy i pasażera. Jedyne łączenia jakie znalazłem(łączenia przewodów sprasowane) to te między akumulatorem a bezpiecznikami w bagażniku z prawej strony(przewody +). Oraz z przodu na słupku A pod bezpiecznikami (też przewody +)  Łączenia te były w dobrym stanie. Wszystkie punkty masy łączone na śrubach do karoserii w stanie idealnym.

Po tym "ruszaniu" wiązek od 4 dni usterka nie występuje. To najgorsze rozwiązanie jakiego się spodziewałem ponieważ dowodzi, że problem jest w połączeniach przewodów, a nie uszkodzonym konkretnym urządzeniu. Kupiłem na zamianę sterownik hamulca i czekam aż usterka wystąpi na starym zanim zamontuję na próbę nowy a tu lipa.

Na logikę problem jest w spadku napięcia w początkowej fazie zasilenia sterowników ABS i Hamulca ręcznego po włączeniu zapłonu. Co by wskazywało na słabe połączenie. Stąd pewnie błędy sporadyczne czujnika prędkości w przednim kole i prawego silnika hamulca czy czujnika biegu neutralnego.

 

Szukam informacji gdzie dokładnie znajdują się łączenia przewodów + i - w wiązkach. Chodzi o łączenia prasowane. Nie punkty masy czy inne łączenia których schematy podawał WRCLaguna. Łączenia o które mi chodzi w elsie podane są w kółkach np B273 czy 249 (na schemacie sterownika elektromechanicznego hamulca postojowego). Oczywiście chodzi mi o takie łączenia w obwodach ABS i hamulca ręcznego.

 

Edytowane przez h0ld
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Problem rozwiązany. Winny okazał się sterownik/komputer silnika!

 

Uszkodzony sterownik powodował błędy: sterownika ABS, czujnika prędkości lewego przedniego koła, linii zasilającej A czujników w sterowniku, czujnika neutralnego biegu, prawego silnika hamulca ręcznego, lewego kanału zasilającego sterownik hamulca ręcznego.

Całkowity koszt naprawy to 350zł (200 sterownik + 150 elektronik).

Edytowane przez h0ld
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...