Jump to content
IGNORED

Układ chłodzenia wody


Recommended Posts

Posted

Witam forumowicze. Mam takie zapytanie co do układu chłodzenia a mianowicie samochód na postoju po przypuśćmy 15 minutach osiąga 90 stopni płyn w zbiorniczku jest zimny po przejechaniu może ze 4km płyn zaczął się grzać tzn zapewne otworzył się termostat i włączył się duży obieg ale teraz zapytanie jest takie czy z małego obiegu wraca tyle cieczy żeby rozgrzać w zbiorniczek czy jak ruszę dopiero to jakieś podcisnienie się wytwarza że to wraca czy jak. Mógłby ktoś przedstawić cały proces pracy układu chłodzącego przy tym typie samochodu?  Pozdrawiam 

Posted
2 godziny temu, lewy1109 napisał:

Mógłby ktoś przedstawić cały proces pracy układu chłodzącego przy tym typie samochodu? 

Jasne, pełno w sieci opisów układu chłodzenia -bez urazy. Po prostu nie ma sensu tego dublować n-ty raz. 

A układ w tym aucie jest zwyczajny.

Tylko mała sugestia -pompa cieczy jest napędzana ogólnie biorąc obrotami silnika, im wyższe tym szybciej dyma wodę. Stąd w wielu autkach pompa obiegowa elektryczna, żeby przy jeździe na wolnych obrotach i używaniu ogrzewania nie dochodziło do obniżenia jego wydajności. Powolny obieg cieczy plus silny nadmuch do wnętrza wychładza powietrze, bo ciecz jest studzona(powolny przepływ). Zazwyczaj duże układy, o dużej ilości cieczy w autach o sporej kubaturze wnętrza dostają takie pompki(oczywiście nie zawsze).

Często zresztą, aby układ odpowietrzyć prawidłowo trzeba na jakiś czas zwiększyć obroty silnika do np. 3000 rpm( i tak czasem zalecają książki napraw). 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...