Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pedał gazu, komputer


ciasto45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Mam problem z moją A4. Zaczęło się po myjni. Kontrolka od ESP się zaświeciła, a kontrolka od świec zaczęła mrugać jednocześnie przestał działać pedał gazu. Znalazłem w innych tematach i forach ten problem(zalany komputer na podszybiu, wtyczki do wysuszenia). Jednak na drugi dzień do tych błędów dołączyło więcej problemów. 
Po włączeniu zapłonu pod maską z dwóch miejsc zaczyna coś cykać (prawdopodobnie komputer bądź przekaźniki pod nim oraz coś z okolic samego silnika). Gdy próbowałem wcześniej odpalić też cykało ale szybciej. Do tego wszystkiego dzieje się coś z resztą elektryki: wskazówki drgają, mrygają kontrolki, mryga kontrolka hamulca ręcznego. 
Hitem jest to że kupiłem tą audi tydzień wcześniej. Jest to A4 kombi 2.5 TDI V6 2002r. 

Rozebrałem obudowę od komputera i okazało się, że była już klejona. Jednak wszystko wygląda na suche. Wyjąłem komputer i zabrałem do domu na noc. 
Pytanie teraz. Mam gdzieś zwarcie na kablach czy komputer się posypał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma moduł komfortu (pod nogami kierowcy)? Tapicerki pod wycieraczką/dywanikiem nie masz czasem mokrej a moduł tapla się we wodzie?

Ogólnie objawy masz typowe dla zalania ECU silnika albo wiązki (kostki) pod puchą ECU, dobitnie to wskazuje brak reakcji na gaz - przewody od potencjometru gazu lecą prosto do szyny z kostami pod obudową ECU silnika.

Rozkręć sterownik i zobacz czy suchy w środku lub czy ma gdzieś zacieki  po wodzie które najczęściej powodują zwarcia.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU po wysuszeniu nie zmieniło sytuacji. Rozebrałem tapicerkę pod kierownicą i wysuszyłem tam wszystko. Faktycznie było trochę wody jednak moduł komfortu był suchy. Wyjąłem go też żeby poleżał w domu.  Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie cyka ECU tylko przekaźnik pod nim. Ma numer 202 (chyba pompa paliwa). Równocześnie z nim cyka coś koło silnika (może ta pompa?). Rozebrałem moduł komfortu i ECU, ale oba w środku wyglądają dobrze- żadnych zacieków, kondensatory nie spuchnięte. Nie wiem gdzie szukać problemu teraz, ponieważ teraz jest dużo problemów. Cała elektryka świruje. 

53050683_616107282165840_2280825928521089024_n.jpg

53150263_387678738695375_5435463812406837248_n.jpg

53278947_304465030269938_7974762187061198848_n.jpg

54256488_2201745986807858_558055490295169024_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...