ciasto45 Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 Witam. Mam problem z moją A4. Zaczęło się po myjni. Kontrolka od ESP się zaświeciła, a kontrolka od świec zaczęła mrugać jednocześnie przestał działać pedał gazu. Znalazłem w innych tematach i forach ten problem(zalany komputer na podszybiu, wtyczki do wysuszenia). Jednak na drugi dzień do tych błędów dołączyło więcej problemów. Po włączeniu zapłonu pod maską z dwóch miejsc zaczyna coś cykać (prawdopodobnie komputer bądź przekaźniki pod nim oraz coś z okolic samego silnika). Gdy próbowałem wcześniej odpalić też cykało ale szybciej. Do tego wszystkiego dzieje się coś z resztą elektryki: wskazówki drgają, mrygają kontrolki, mryga kontrolka hamulca ręcznego. Hitem jest to że kupiłem tą audi tydzień wcześniej. Jest to A4 kombi 2.5 TDI V6 2002r. Rozebrałem obudowę od komputera i okazało się, że była już klejona. Jednak wszystko wygląda na suche. Wyjąłem komputer i zabrałem do domu na noc. Pytanie teraz. Mam gdzieś zwarcie na kablach czy komputer się posypał?
Hezen Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 (edited) A jak się ma moduł komfortu (pod nogami kierowcy)? Tapicerki pod wycieraczką/dywanikiem nie masz czasem mokrej a moduł tapla się we wodzie? Ogólnie objawy masz typowe dla zalania ECU silnika albo wiązki (kostki) pod puchą ECU, dobitnie to wskazuje brak reakcji na gaz - przewody od potencjometru gazu lecą prosto do szyny z kostami pod obudową ECU silnika. Rozkręć sterownik i zobacz czy suchy w środku lub czy ma gdzieś zacieki po wodzie które najczęściej powodują zwarcia. Edited March 5, 2019 by Hezen
ciasto45 Posted March 6, 2019 Author Posted March 6, 2019 ECU po wysuszeniu nie zmieniło sytuacji. Rozebrałem tapicerkę pod kierownicą i wysuszyłem tam wszystko. Faktycznie było trochę wody jednak moduł komfortu był suchy. Wyjąłem go też żeby poleżał w domu. Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie cyka ECU tylko przekaźnik pod nim. Ma numer 202 (chyba pompa paliwa). Równocześnie z nim cyka coś koło silnika (może ta pompa?). Rozebrałem moduł komfortu i ECU, ale oba w środku wyglądają dobrze- żadnych zacieków, kondensatory nie spuchnięte. Nie wiem gdzie szukać problemu teraz, ponieważ teraz jest dużo problemów. Cała elektryka świruje.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now