Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc w analizie logów silnika BFB


Krzysiek2808

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Drodzy Forumowicze,

Jest to moje pierwsze 1.8t i pierwsze autko z grupy VAG :)

Ogólnie mam wrażenie, że samochód nie generuje tyle KM ile powinien. Dzisiaj zrobiłem podstawowe logi i według tego co wyczytałem na forum mam chyba zbyt niskie doładowanie.

Proszę Was zerknijcie i oceńcie co odbiega od normy.

Dodam jeszcze, że komp wyrzuca mi co jakiś czas następujące błędy:

- 17511 - zespół 1, sonda 1, obwód grzejny P1103-008 - moc za mała - MIL zapalona (sonda padła?)

-16683 - regulacja ciśnienia doładowania, P0299-002 przekroczona granica regulacji

Wcześniej miałem też błąd od pompy powietrza wtórnego "odkurzacza" ale jak kiedyś go usunąłem to jeszcze się nie pojawił.

Zdążyłem dzisiaj zerknąć na zawór DV i n75. DV trzyma szczelnie w stanie spoczynku, membrama również szczelna, N75 nie ma przejścia z jednego z króćców, natomiast pomiędzy dwoma pozostałymi jest swobodne przejście. Pod ciśnieniem około 2 Bar słychać tylko MINIMALNE syczenie na tym jednym króćcu, zaznaczam, że minimalne.

Podejrzewam trochę jeden przewód biegnący z n75 do gruszki turbo o nieszczelność.

Bardzo Was proszę o poradę gdzie dalej szukać. Składać osprzęt na nowych wężykach i sprawdzić logi?

002+033.png

003+020.png

115+118.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze loga 115 z odpiętą wtyczką od n75, no i porządek z tą sondą trzeba zrobić bo nie wprowadza korekt, lpg jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed logami usunąłem błędy i logowalem na pb. Jak sprawdzić sondę, jaki opór grzałki?Popatrzyłem na turbinke, jest zapocona olejem z zewnątrz, wirnik ma luz około 1mm poprzecznie i minimalnie minimalnie wzdłużnie. Regeneracja czy jeszcze polata? Widać olej w przewodach dolotowych i na przepustnicy. 

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was po dłuższej przerwie. Turbo w tym czasie poszło do regeneracji, podciśnienia wymienione, n75 i DV sprawdzone, dolot wyczyszczony, wyczyszczony smok i takie tam ;)

Po powyższych zabiegach auto znacznie odżyło w porównaniu do stanu poprzedniego ale nie jestem jeszcze przekonany czy już jestem w pobliżu serii.

Ciągle występuje problem z błędem sondy lamba - jak w postach powyżej - co jakiś czas wywala checka

Załączam nowe logi i proszę doświadczonych forumowiczów o analizę i dalsze podpowiedzi

Dzisiaj podczas powrotu z pracy dalej wywaliło ten błąd... ? Czy prawdopodobnie nie działająca pompa sai może powodować taki błąd sondy? 

002+033+032benz-dynamiczne.png

002+033+032benz-statyczne.png

003+020benz.png

115+118-benzyna.png

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem opór sondy i wychodzi właściwy, na ciepłym silniku 3.8 ohm oraz 101 ohm. Jest tylko jedno ale ponieważ sprawdziłem napięcie zasilania sondy chyba na środkowych pinach z białym i szarym przewodem i wychodzi mi coś dziwnego. Przy podłączonej wtyczce na odpalonym silniku napięcie skacze po bardzo różnych wartościach z przedziału 3-13V, po rozpięciu wtyczki również na pracującym silniku od strony wiązki na tych samych pinach napięcie skacze w przedziale 10-13.5V. przy czym napięcie na Aku wynosi 13.5V-wiem mało i pewnie alternator się kończy. Wyczytałem na forum, że napięcie ma być takie jak na Aku i nic nie było o skokach. Proszę o podpowiedź gdzie szukać ewentualnej przyczyny

Filmik:

 

 

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...