Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia biegów multitronic w A4 B8 cieknie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam FORUMOWICZÓW

Mam pytanko odnośnie automatu, posiadam b8 z 2012 2.0 tdi o mocy 177 jakiś czas zauważam olej na skrzyni, który prawdopodobnie wydobywa się spod tego: (załącznik)

w 2018 był wymieniany olej w tej skrzyni

oraz słyszę lekki szum dochodzący od skrzyni, jadą ja ustawiam przełożenie na "N" nie ma tego jak ponownie daję "D" jest oraz jak zmieniam w tryb "S", miał ktoś coś podobnego, jakie przyczyny itd...

przebieg: 240tyś

za wszelakie info wielkie dzięki

 

ewentualnie gdzie na śląsku najlepiej to zdiagnozują

image1.jpeg

image2.jpeg

image3.jpeg

Opublikowano

Mam to samo wymienili mi dwie uszczelki (oringi) od przewodów doprowadzających i dalej się poci. We wtorek znów oddaje auto do mechanika. ?

Opublikowano

Witam, co było przyczyną wycieku? Czyżby leciało spod filtru oleju?

Opublikowano

Witam ! 

U mnie jeszcze większą patologia ... Urwana 3 śruba ta na górze co jest za rurkami tymi dwoma ... Od razu wniosek że wyciek idzie między filtrem a skrzynia że względu na tą śrubę ... 

 

Ale za każdym razem gdy wycieram ten wyciek wydaje się właśnie ta przypadłość co wyżej ... Cieknie na łączeniu tych dwóch twardych przewodów... 

Co tam jest nie tak że łączenie jest tak słabo szczelne ? Wymiana oringow nic nie daje ? Jakaś padkladka dodatkowa ? Ktoś to załatwiał tak by nie ciekło ? 

Ilości które żywcem się zbierają w górnej części wskazują na właśnie te rurki i są dość spore a to bardzo nie dobrze ... Jak i z czym podjesc do sprawy by to ogarnąć ... Jeszcze ta sruba ... Ręce opadają 

Opublikowano
W dniu 7.04.2019 o 18:29, Marcin_K napisał:

Mam to samo wymienili mi dwie uszczelki (oringi) od przewodów doprowadzających i dalej się poci. We wtorek znów oddaje auto do mechanika. ?

Pamiętasz jak udało się załatwić sprawę. Trochę dawno ale może.

Opublikowano
25 minut temu, Ass napisał:

Witam ! 

U mnie jeszcze większą patologia ... Urwana 3 śruba ta na górze co jest za rurkami tymi dwoma ... Od razu wniosek że wyciek idzie między filtrem a skrzynia że względu na tą śrubę ... 

 

Ale za każdym razem gdy wycieram ten wyciek wydaje się właśnie ta przypadłość co wyżej ... Cieknie na łączeniu tych dwóch twardych przewodów... 

Co tam jest nie tak że łączenie jest tak słabo szczelne ? Wymiana oringow nic nie daje ? Jakaś padkladka dodatkowa ? Ktoś to załatwiał tak by nie ciekło ? 

Ilości które żywcem się zbierają w górnej części wskazują na właśnie te rurki i są dość spore a to bardzo nie dobrze ... Jak i z czym podjesc do sprawy by to ogarnąć ... Jeszcze ta sruba ... Ręce opadają 

A wiesz co to jest to czarne ?

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Dev napisał:

A wiesz co to jest to czarne ?

Żartujesz czy pytasz poważnie ?

Odpowiem powaznie. Korpus filtra. 

Edytowane przez Ass
Opublikowano
52 minuty temu, Dev napisał:

A wiesz co to jest to czarne ?

I nie zrozum mnie źle bo zabrzmiało to strasznie ironicznie. 

 

Teraz wracam z tematu jaki olej do multi. Wiem że trochę się znasz i nie chce się klucic. 

Jeśli u mnie te śruby są z alu. To robi się coraz ciekawiej... a będę miał jeszcze parę pytań ale to już tam ... Mam nadzieję że pomożesz 

Opublikowano
24 minuty temu, Ass napisał:

I nie zrozum mnie źle bo zabrzmiało to strasznie ironicznie. 

 

Teraz wracam z tematu jaki olej do multi. Wiem że trochę się znasz i nie chce się klucic. 

Jeśli u mnie te śruby są z alu. To robi się coraz ciekawiej... a będę miał jeszcze parę pytań ale to już tam ... Mam nadzieję że pomożesz 

Tak to jest obudowa filtra i ktoś źle zamontował przewody i zerwało oringi, po prostu ciągnęli je na siłę.

Żeby to prawidłowo zrobić trzeba najpierw odkręcić śrubę od przewodów na filtrze, potem odkręcić je z tyłu silnika, śrubka na klucz 10 i jeszcze na dole obok miski olejowej. 

Dopiero teraz możesz je wyciągnąć z filtra i sam filtr. Niestety, same sruby niemieckie mózgi opite piwskiem zapodały tam aluminiowe ...uj wie po co. Musisz w jakiś sposób ją wygrzebać albo zlecić to jakiemuś fachowcowi od urwanych śrub i gwintów.

Daj VIN to Ci napisze co potrzebujesz 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 minut temu, Dev napisał:

Tak to jest obudowa filtra i ktoś źle zamontował przewody i zerwało oringi, po prostu ciągnęli je na siłę.

Źle ? Odwrotnie ? Wydaje mi się że u mnie idą gdzieś z lewej od góry (urwana właśnie ta pod nimi) czyli tak jak na zdjęciu z początku tematu a tutaj (zdjęcie zaciągnięte z innego tematu)

Screenshot_20220109-173312-304.thumb.png.482b31d8f84b01542a3c1d3bb1906ca1.png

No nie mów że powinny iść od dołu... Czy po prostu są to dwa inne multi.

Wiem że silnik caga a jakie oznaczenie skrzyni nie mam pojęcia. Hee carvertical mowi po vinie że to tip ... Mógłbyś przy wbijaniu vinu zwrocic jakie oznaczenie skrzyni? By wiedzieć na przyszłość.

WAUZZZ8K1BA085044

 

39 minut temu, Dev napisał:

Musisz w jakiś sposób ją wygrzebać albo zlecić to jakiemuś fachowcowi od urwanych śrub i gwintów.

Wes i wes komuś daj samochód ... Patologia straszna. Będę podchodził i próbował sam ... Już gorzej to się nie zrobi. 

 

Ogólnie ta śruba M10 co trzyma przewody przy filtrze jakoś dziwnie się gibocze ... Czuć pod palcami a jest dokręcona bo sprawdzałem. Rzeczywiście musieli coś robić, rwać na hama. 

 

Pomijając ta całą sytuację jaka u mnie jest to te połączenie jest takie że lubi puszczać ? Czy wystarczy prawidłowy montaż i będzie sucho ? Czy trzeba poprawiac fabrykę i stosuje się inne oringi przy wymianie filtra? 

 

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Ass napisał:

Źle ? Odwrotnie ? Wydaje mi się że u mnie idą gdzieś z lewej od góry (urwana właśnie ta pod nimi) czyli tak jak na zdjęciu z początku tematu a tutaj (zdjęcie zaciągnięte z innego tematu)

Screenshot_20220109-173312-304.thumb.png.482b31d8f84b01542a3c1d3bb1906ca1.png

No nie mów że powinny iść od dołu... Czy po prostu są to dwa inne multi.

Wiem że silnik caga a jakie oznaczenie skrzyni nie mam pojęcia. Hee carvertical mowi po vinie że to tip ... Mógłbyś przy wbijaniu vinu zwrocic jakie oznaczenie skrzyni? By wiedzieć na przyszłość.

WAUZZZ8K1BA085044

 

Wes i wes komuś daj samochód ... Patologia straszna. Będę podchodził i próbował sam ... Już gorzej to się nie zrobi. 

 

Ogólnie ta śruba M10 co trzyma przewody przy filtrze jakoś dziwnie się gibocze ... Czuć pod palcami a jest dokręcona bo sprawdzałem. Rzeczywiście musieli coś robić, rwać na hama. 

 

Pomijając ta całą sytuację jaka u mnie jest to te połączenie jest takie że lubi puszczać ? Czy wystarczy prawidłowy montaż i będzie sucho ? Czy trzeba poprawiac fabrykę i stosuje się inne oringi przy wymianie filtra? 

 

Dziękuję za pomoc.

Masz zerwany gwint w filtrze, trzeba to wszystko wyciągnąć i poskładać na nowo.

Dać nowy filtr, olej jak nie był wymieniany, oringi i nowe śruby do filtra M6x15 3szt

Żeby bez problemów zdjąć przewody z filtra musisz  je "uwolnic" tak jak pisałem. Ktoś tego nie zrobił i dlatego są teraz cuda.

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

olej do automata - G 052 516 A2 - 8 litrów

olej do mechanizmu róznicowego - G 055 190 A2 - 1.3 litra

filtr oleju - 0AW 301 516 H

oringi - N 906 660 03 - 11.5x3 - 2 szt

śruby M6x116 3szt

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jak dobrze że są jeszcze tacy życzliwi ludzie jak Ty. Dziękuję a to mi dużo naświetla co potrzebne.

Nowa oliwa też mnie czeka oczywiście. Już zapytam tu ... 

Podpowiesz czy dobrze się orientuję? 

Po odkręceniu ścieka jedynie nadmiar ? Po wyjęciu tego czegoś ze środka ścieka ten olej co chodzi cała mechatronika i przekładnia w skrzyni ?(nie mam namysli mech. różnicowego)

Idzie to później zalać od góry ? Np. przez ten filtr ? Czy jedynie dynamicznie przez korek spustowy. 

Edytowane przez Ass
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Ass napisał:

Jak dobrze że są jeszcze tacy życzliwi ludzie jak Ty. Dziękuję a to mi dużo naświetla co potrzebne.

Nowa oliwa też mnie czeka oczywiście. Już zapytam tu ... 

Podpowiesz czy dobrze się orientuję? 

Po odkręceniu ścieka jedynie nadmiar ? Po wyjęciu tego czegoś ze środka ścieka ten olej co chodzi cała mechatronika i przekładnia w skrzyni ?(nie mam namysli mech. różnicowego)

Idzie to później zalać od góry ? Np. przez ten filtr ? Czy jedynie dynamicznie przez korek spustowy. 

wyjmujes filtr i odkrecasz korek spustowy a potem wyciagasz lejek który jest nad korkiem

musisz miec jakiś haczyk żeby go wyciągnąc (kolejne g....o które mogło byc normalnie wkrecane jak w DSG)

jak zleci olej wkładasz lejek i zakrecasz lekko korek, mozesz jakąś wysysarką albo strzykawką wyciagnac reszte oleju przez otwór w którym był filtr oleju

olej wlewasz przez dziure która jest po obudowie filtra (załatw sobie jakiś lejek), pakujesz od razu 8 litrów

wkładasz nowy filtr, składasz wszystko do kupy i odpalasz, czekasz aż olej osiągnie 50-60 stopni (potrzebny komp)

na pracującym silniku odkręcasz korek spustowy, czekasz aż sie przestanie lać i zakrecasz

cała robota

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Świetnie ! A czy nie lepiej byłoby żeby coś tam zostało w dolnej, pierwszej tej komorze na ewentualne podebranie gdy go będzie mało w tej drugiej ? Czy to tak nie działa ? I cały nadmiar ma być usunięty ? 

Wszystko wydaje się być zrozumiałe. A się okaże jak będzie. 

Opublikowano

Bo te 8 litrów zdaje się że dużo dla układu właściwego ... Wypluje mi w te miejsce gdzie nadmiar ?

Opublikowano

nadmiar wyleci Ci przez korek

Opublikowano
1 minutę temu, Ass napisał:

Bo te 8 litrów zdaje się że dużo dla układu właściwego ... Wypluje mi w te miejsce gdzie nadmiar ?

a ile chcesz wlać ?

Opublikowano
4 godziny temu, Ass napisał:

Pamiętasz jak udało się załatwić sprawę. Trochę dawno ale może.

Wymienił mi chłop jak należy i po temacie do dzisiaj.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

a ile chcesz wlać ?

Nie no ja się nie kluce... I wcale nie neguję.

Tylko że z tego co tam podejrzalem i rozumuję że przy wymianie schodzi tak jakby z dwóch komór ta pierwsza gdzie ja zalewamy od spodu(tak po fachowemu) gdzie później pobierana jest właściwa ilosc  ... I czy jak ja zaleje od góry te 8l to czy mi tam nic nie wybuchnie :decayed:a nadmiar odda w tą co jest właśnie od nadmiaru. A jezeli już cały nadmiar usuniemy na ewentualne podbieranie już nie będzie.

Tak tylko głośno myślę, się zastanawiam.

 

Oczywiście zrobię tak jak piszesz bo bardzo mi to leży :banan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...