Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dżwięk podczas wciskania sprzęgła na wysokich obrotach


PrAli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o poradę... Mam A4 z 2013 w manualu z silnikiem diesla 177KM. Gdy wciskam sprzęgło przy obrotach 2500-3500 ((np. podczas zmiany biegu, gdy jadę bardziej dynamicznie) podczas wysprzęglenia słyszę takie jakby szuranie, chrobotanie, ciężko to nazwać, jakby jakieś zatarte łożysko. Dźwięk zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika lub wałka sprzęgłowego (nie jestem w stanie tego precyzyjnie wskazać). Gdy wciskam sprzęgło bez gazu (na postoju przy obrotach 900 obr.min) nie słychać kompletnie żadnych niepokojących dźwięków. Dwumasa oraz kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, wyprzęgnik) zostały wymienione na LUK RepSet - i tak zbliżała się ta konieczność. Podczas wymiany zostało skontrolowane łożysko igiełkowe na przedłużeniu wałka sprzęgłowego, które jest zamocowane w wale korbowym. Jest w idealnym stanie, nawet smar na nim jest w kolorze miodowym. Więc nie zostało wymienione. Podobno jest jeszcze jedno łożysko na tym wale w skrzyni. Ogarniał już ktoś podobny temat?

Dźwięk dobiega ewidentnie z okolic wałka sprzęgłowego!

Słyszałem wiele głosów, żeby się tym nie przejmować i jeździć, że ten typ tak ma, Jeździłem kilkoma innymi i cześć z nich rzeczywiście miała podobne odgłosy, ale nie uważam tego za normalne. Co o tym sądzicie?

 

Edytowane przez PrAli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżdżę tak od 2 lat i też mnie to wnerwia, ale tak jak mówisz ten typ chyba tak ma.

Sprawdzałem dwie inne b8 znajomych i mają ten sam efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Szukałeś powodu? Coś udało Ci się wyeliminować? Ja jeździłem audi w maualu z CAHA i nic takiego nie słychać.

Jaki silnik miały te dwie inne B8, którymi jeździłeś?

Ja jeszcze upatruję powodu dziwnych dzwięków w różnicy w budowie dwumasy LUK i SACHS. W necie jest porównanie tych dwumas i SACHS jest o wiele, wiele bardziej solidniejsze. Dlatego wysuwam wniosek, że LUK jest po prostu głośniejszy. To porównanie z neta dotyczy dwumasy do automatu. Do CGLC w manualu nie ma zamiennika SACHS (przynajmniej niedostępny w Polsce). 

I tak dla potwierdzenia mojej wypowiedzi pokazuję dwa filmy, które odnalazłem. Pierwszy dotyczy porównania starej dwumasy z nową firmy LUK (różnica praktycznie żadna):

 

Drugi film pokazuje nową dwumasę SACHS (o niebo lepsza jakość wykonania).

Czyli moja teoria brzmi, jak ktoś ma auto, w którym na pierwszy montaż poszedł LUK to może mieć przeróżne dźwięki, a jak SACHS to ma spokój duszy :)

Proszę o Wasze opinie.

Czy ktoś z Was ma może silnik CGLC/CMGB w manualu razem z kompletem LUK-a (sprzegło i dwumasa) i może się podzielić swoimi wrażeniami?

Edytowane przez PrAli
Dopisanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie w takiej samej specyfikacji co moja sztuka.

Czyli silnik 2.0 177 km CGLC quattro

Nie mam tylko pojęcia jakiej firmy mają dwumasę ;)

Edytowane przez Veiru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmach są dwumasy z automatu, w manualu jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy dwumas Luk manual CAKA, szczerze mówiąc stary zdjęty z auta po 160tys ma taki sam luz (góra-dół) i chyba nie jest taki  hałaśliwy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz proszę, dlaczego wymieniasz i czy wymiana coś poprawiła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniany był dlatego, że sprzęgło zaczęło uślizgiwać po zrobieniu softa i przy okazji spieka + wzmocnionego docisku doszedł nowy dwumas zresztą delikatnie szarpnął przy końcowej fazie puszczania sprzęgła..... i od pory zaczęły sie problemy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2019 o 21:06, sylwestro_k napisał:

Nowy dwumas Luk manual CAKA, szczerze mówiąc stary zdjęty z auta po 160tys ma taki sam luz (góra-dół) i chyba nie jest taki  hałaśliwy 

apropos tego luzu na kole dwumasowym znalazłem taki artykuł (link poniżej), że luz osiowy/kołuskowy jest koniecznym elementem konstrukcji!!

 https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Przyczyna-moze-byc-skrzynia,10385,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...