PrAli Opublikowano 4 Maja 2019 Opublikowano 4 Maja 2019 (edytowane) Witam. Proszę o poradę... Mam A4 z 2013 w manualu z silnikiem diesla 177KM. Gdy wciskam sprzęgło przy obrotach 2500-3500 ((np. podczas zmiany biegu, gdy jadę bardziej dynamicznie) podczas wysprzęglenia słyszę takie jakby szuranie, chrobotanie, ciężko to nazwać, jakby jakieś zatarte łożysko. Dźwięk zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika lub wałka sprzęgłowego (nie jestem w stanie tego precyzyjnie wskazać). Gdy wciskam sprzęgło bez gazu (na postoju przy obrotach 900 obr.min) nie słychać kompletnie żadnych niepokojących dźwięków. Dwumasa oraz kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, wyprzęgnik) zostały wymienione na LUK RepSet - i tak zbliżała się ta konieczność. Podczas wymiany zostało skontrolowane łożysko igiełkowe na przedłużeniu wałka sprzęgłowego, które jest zamocowane w wale korbowym. Jest w idealnym stanie, nawet smar na nim jest w kolorze miodowym. Więc nie zostało wymienione. Podobno jest jeszcze jedno łożysko na tym wale w skrzyni. Ogarniał już ktoś podobny temat? Dźwięk dobiega ewidentnie z okolic wałka sprzęgłowego! Słyszałem wiele głosów, żeby się tym nie przejmować i jeździć, że ten typ tak ma, Jeździłem kilkoma innymi i cześć z nich rzeczywiście miała podobne odgłosy, ale nie uważam tego za normalne. Co o tym sądzicie? Edytowane 4 Maja 2019 przez PrAli
Veiru Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Kolego jeżdżę tak od 2 lat i też mnie to wnerwia, ale tak jak mówisz ten typ chyba tak ma. Sprawdzałem dwie inne b8 znajomych i mają ten sam efekt.
PrAli Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Szukałeś powodu? Coś udało Ci się wyeliminować? Ja jeździłem audi w maualu z CAHA i nic takiego nie słychać. Jaki silnik miały te dwie inne B8, którymi jeździłeś? Ja jeszcze upatruję powodu dziwnych dzwięków w różnicy w budowie dwumasy LUK i SACHS. W necie jest porównanie tych dwumas i SACHS jest o wiele, wiele bardziej solidniejsze. Dlatego wysuwam wniosek, że LUK jest po prostu głośniejszy. To porównanie z neta dotyczy dwumasy do automatu. Do CGLC w manualu nie ma zamiennika SACHS (przynajmniej niedostępny w Polsce). I tak dla potwierdzenia mojej wypowiedzi pokazuję dwa filmy, które odnalazłem. Pierwszy dotyczy porównania starej dwumasy z nową firmy LUK (różnica praktycznie żadna): Drugi film pokazuje nową dwumasę SACHS (o niebo lepsza jakość wykonania). Czyli moja teoria brzmi, jak ktoś ma auto, w którym na pierwszy montaż poszedł LUK to może mieć przeróżne dźwięki, a jak SACHS to ma spokój duszy Proszę o Wasze opinie. Czy ktoś z Was ma może silnik CGLC/CMGB w manualu razem z kompletem LUK-a (sprzegło i dwumasa) i może się podzielić swoimi wrażeniami? Edytowane 11 Maja 2019 przez PrAli Dopisanie
Veiru Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Obie w takiej samej specyfikacji co moja sztuka. Czyli silnik 2.0 177 km CGLC quattro Nie mam tylko pojęcia jakiej firmy mają dwumasę Edytowane 14 Maja 2019 przez Veiru
PrAli Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Opublikowano 14 Maja 2019 Na filmach są dwumasy z automatu, w manualu jest inna.
sylwestro_k Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Nowy dwumas Luk manual CAKA, szczerze mówiąc stary zdjęty z auta po 160tys ma taki sam luz (góra-dół) i chyba nie jest taki hałaśliwy nowy dwumas LuK.mp4
PrAli Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 To napisz proszę, dlaczego wymieniasz i czy wymiana coś poprawiła?
sylwestro_k Opublikowano 26 Maja 2019 Opublikowano 26 Maja 2019 wymieniany był dlatego, że sprzęgło zaczęło uślizgiwać po zrobieniu softa i przy okazji spieka + wzmocnionego docisku doszedł nowy dwumas zresztą delikatnie szarpnął przy końcowej fazie puszczania sprzęgła..... i od pory zaczęły sie problemy....
sylwestro_k Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 W dniu 16.05.2019 o 21:06, sylwestro_k napisał: Nowy dwumas Luk manual CAKA, szczerze mówiąc stary zdjęty z auta po 160tys ma taki sam luz (góra-dół) i chyba nie jest taki hałaśliwy nowy dwumas LuK.mp4 apropos tego luzu na kole dwumasowym znalazłem taki artykuł (link poniżej), że luz osiowy/kołuskowy jest koniecznym elementem konstrukcji!! https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Przyczyna-moze-byc-skrzynia,10385,1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się