Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik się przegrzewa, nie działają wentylatory


jarek0495

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam naprawdę poważny problem z moim układem chłodzenia...

Wszystko się zaczęło od tego jak wskaźnik temperatury zaczął mi wariować (unosił się i opadał), mam 2 czujniki 2-pinowe, niebieski i czarny, czarny wymieniłem na szary 2-pinowy bo powiedzieli mi, sprawdzając po numerze to podejdzie i tylko kolor się różni. Wymieniłem dodatkowo termostat na nowy, ale problem był dalej... Tym razem wskaźnik w ogóle nie pokazywał temperatury. Mimo tego auto jeździło ok, każdy mówił że to może jakieś kable a auto śmiga dobrze. Nie było żadnych błędów poza jednym : 18339 - brak komunikacji z modułem sterowania wentylatorów. Następnie zauważyłem, że ubywa mi po trochę płynu ze zbiornika, gdy poziom był poniżej minimum i to nawet sporo, nie dostałem żadnej informacji o tym, jakby czujnik ze zbiornika też nie działał. Dolałem płyn i parę dni później jadąc po mieście, nagle zauważyłem że leci mi dym pod maską, gdy ją podniosłem to wywalało mi płyn ze zbiornika przez korek, zauważyłem że wentylatory nie działają w ogóle... Klimatyzacja nie działa, daje ciepłe powietrze i świszczy, silnik przez to się przegrzewa, wcześniej jeździłem tylko po autostradach i napływ powietrza ruszał wentylatory i było chłodzenie i klima a w mieście już lipa. Sprawdziłem czwarty bezpiecznik i w sumie nie jest przypalony, czy jest jakiś inny bezpiecznik który za to odpowiada? Jakiś większy... Co to może być, od czego mam zacząć? Nie chcę się za bardzo wykosztować...

Edit:
Dodam jeszcze, że jak zaczynałem jeździć to wskaźnik temperatury leżal na 50, po jakiejś godzinie gasiłem silnik i 15 min poźniej po ponownym odpaleniu wskaźnik podnosił się na +/- 60... nastepnie podczas jazdy albo opadał albo stał w miejscu. Gdy silnik ostygł, nadal leżał wskaźnik na 50, i tak w kółko.

Edytowane przez jarek0495
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jarek 0495 nie wymieniles zielonego czujnika 4 pinowego ktory jest z tyłu silnika. Dwa do sprawdzenia jest modul wentylatorów, albo uszkodzony albo brak zasilania, obstawiam jednak ze uszkodzony, wymień go na sprawny uzywany z b6 lub b7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, prawda - miałem 3 czujnik temperatury, zielony 4-pinowy, to z nim był problem, nie wiedziałem bo wielokrotnie wyczytywałem w necie, że BEX ma tylko 2 czujniki 2-pinowe... 
Jeżeli chodzi o wentylatory to spaliły mi się tylko silniczki, moduł jest ok.
Nowy wentylator za 4-5 baniek, czujnik i jest ok.
Jedyny problem jaki mi się dodatkowo pojawił, to termostat... Podczas jazdy wskaźnik pokazuje 70-80 stopni, jak stoje w korku to trochę więcej ale nigdy 90, za to jak zgaszę silnik na minute czy dwie, później go ponownie odpale to wskaźnik wskakuje na 90, ale tylko na chwile bo podczas jazdy znow wraca na 80. Zakladam, że przegrzewał mi się silnik i przez to coś się w termostacie powaliło, racja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Może być wina termostatu lub cały czas zielonego czujnika jeśli kupiłeś marny zamiennik. Trzeba by vagiem sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...