Jump to content
1 1
Vision

Falujące obroty, duzo pali, kopci na czarno

Recommended Posts

Witam. Jak w temacie mam taki problem że dawałem auto do elektromechanika w celu wyczyszczenia i zaadaptowania przepustnicy ponieważ silnik trzymał obroty na biegu jałowym w zakresie 1500-2000 obrotów. Po wyczyszczeniu i zaadaptowaniu zaczeły sie dziać dziwne rzecz. A mianowice: obroty zaczęły falowac miedzy 200 a 1200 obrotów ( dosyć często gasnął na biegu jałowym). Jak falowały obroty to z rury zaczął wydobywać się czarny dym ( czasamy siwy. Sprawdzałem stan zbiorniczka wyrównawczego i jest ciągle tyle samo ). Dodatkowym problemem jest to ze po zatankowaniu na rezerwie za 120 zl paliwa i przejechaniu ledwo 100Km znowu pali sie rezerwa ( choćby palił 12 litrów a jężdżę spokojnie). Byłem u kolegi i podłaczył komputer i wyszły błędy jakie pokaże poniżej w linku. 

P.s wersja silnika to 1.8 ADR 125 KM

20190619_221502.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
27 minut temu, Vision napisał:

Witam. Jak w temacie mam taki problem że dawałem auto do elektromechanika w celu wyczyszczenia i zaadaptowania przepustnicy ponieważ silnik trzymał obroty na biegu jałowym w zakresie 1500-2000 obrotów. Po wyczyszczeniu i zaadaptowaniu zaczeły sie dziać dziwne rzecz. A mianowice: obroty zaczęły falowac miedzy 200 a 1200 obrotów ( dosyć często gasnął na biegu jałowym). Jak falowały obroty to z rury zaczął wydobywać się czarny dym ( czasamy siwy. Sprawdzałem stan zbiorniczka wyrównawczego i jest ciągle tyle samo ). Dodatkowym problemem jest to ze po zatankowaniu na rezerwie za 120 zl paliwa i przejechaniu ledwo 100Km znowu pali sie rezerwa ( choćby palił 12 litrów a jężdżę spokojnie). Byłem u kolegi i podłaczył komputer i wyszły błędy jakie pokaże poniżej w linku. 

P.s wersja silnika to 1.8 ADR 125 KM

20190619_221502.jpg

  Wyjął wyczyścił? czy tylko popsikał spreyem do rury ?  Poskładane to szczelnie jest, może coś nie wpiął ?

PS: Wyjmij przewody od cewki i sprawdź czy  oleju nie ma w tych kanałach ze świecami.

PS2: Jak masz możliwość to sprawdź działanie przepływomierza od kogoś kto ma sprawny. 

Edited by MM1311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wyjął i wyczyścił czy tylko popsikał to nwm bo auto mu zostawiłem więc nie mam 100% pewnosci.

Raz olej był w kanałach gdzie są świece ale po wymianie uszczelki pod klawiaturą problem zniknął.

Przepływkę założyłem nową chińską ale jak po tygodniu padła to teraz założyłem z boscha.

 

I zapomnialem dodać że po skasowaniu błędów auto jeździło idealnie przez tydzień a potem problem powrocil. Jak odepne klemę z akumulatora na noc to jeździ normalnie z 2 dni i znowu to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko wróżyć czy jakiś kabel (czujnik) jest walnięty czy może już sam komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Vision napisał:

Ja bym obstawiał komputer. Tylko pytanie czy jak go wymienie to trzeba kompem ustawiać go?

Jak dobierzesz taki sam komputer (sterownik) to powinno być plug&play.   tylko czasem sprawdź czy masz  immobilizer  bo to może być tylko problemem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie mam immobilizera bo ja zawsze auto otwieram i zamykam poprzez wsadzenie kluczyka do drzwi i przekręcenie go

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...