Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skoda super 2007 1.8T AWT dziwne zachowanie płynu chlodniczego


bodzilla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy. Zaraz skoczę do powitalny. Problem z płynem w 1.8turbo 150 km jak w tytule. A mianowicie po pełnym rozgrzaniu silnika do temperatury pracy i po przejechaniu kilku km gaszę auto. Odkręcam po chwili korek zbiornika wyrównawczego i jest mocne stuknięcie plus płyn znacznie się podnosi. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt że w silniku słychać jak płyn napływa do niego z powrotem a towarzyszą temu dźwięki jakby odpowietrzania silnika. Układ napewno prawidłowo odpowietrzony . W poniedziałek będę w posiadaniu testu na zawartość CO2 w ukladzie. Może wstyd się przyznać ale z zawodu jestem mechanikiem ale takich jaj jeszcze nie widziałem. Rozrząd wymieniłem 5 tysięcy km temu kompletny jak zawsze plus termostat plus nowy płyn plus odpowietrzanie. Dodam że chodzi o moje prywatne auto jako że warsztatu nie posiadam i aut komercyjnie nie naprawiam. Przeczytałem wiele podobnych wątków i głowa mnie już boli. Jedni mówią że jest ok inni że głowicą lub uszczelka. Moje pytanie brzmi czy ktoś z Was miał podobne objawy.a i jeszcze korek zbiorniczka nowy z serwisu o właściwym ciśnieniu. Takze podsumowując układ napewno drożny (sprawdzone przy wymianie rozrządu) części odpowiedzialne za napęd pompy jak i rozrząd wszystko nowe. Termostat nowy i działa. Temperatura silnika w normie 90 -92 stopnie(potwierdzone oddzielnym termometrem ciecz mierzona w zbiorniczku potwierdza temperaturę na blacie oraz w vcds). Jeśli macie jakieś sugestie mile poczytam zanim wydam grube tysiące ponieważ jeśli już zdejmę głowice dam ja zrobić kompletnie czyli test szczelności jeśli będzie ok nowe zawory prowadnice sprężyny uszczelniacze naponacz plus łańcuch i oczywiście popychacze bo już któreś tam klepią. Pozdrawiam i mam nadzieję na jakieś podpowiedzi. Ciśnienia w układzie nie mierzyłem ponieważ nie mam odpowiedniego manometru. Zapomniałem dopi