Jump to content
2 2
machonis

Grzałka termostatu czy czujnik przy chłodnicy? Błąd 17700

Recommended Posts

Witajcie!

Od ponad roku pojawia mi się błąd termostatu 17700 P1292-009 Termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika (F265) p1292 35-00- przerwa. BŁĄD SPORADYCZNY

Samochód nagrzewa się w normalnym tempie, trzyma temperaturę, nie ma żadnych skoków czy akcji, że wskazówka jest ponad 90 stopniami.

Jedyny problem jaki jest to często włączający się wentylator na drugim biegu szczególnie na zimnym silniku, a nawet i na samym zapłonie. Np podczas skanowania samochodu VAGiem wentylatory kręcą się dopóki nie przekręci się kluczyka.

Nadmienię, że oba czujniki temperatury były wymienione, z tym że jeden na zamiennik (właśnie ten przy chłodnicy)

Czytałam wiele tematów związanych z tym błędem i już nie wiem co myśleć.

3C72DA8A-AA31-4B28-AE7A-289390206F9C.jpeg

D93A2872-7365-47C0-924D-CB526B3CB2F8.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedys mialem podobny problem w golfie z tym samym silnikiem. Z tego co pamietam wymienilem sterownik wentylatorow i problem znikl. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale moze bys tez termostat bo tez pelen elektroniki

ciezko powiedziec. Zobacz co tansze i od tego wymien i zobaczysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzysz może czy da się sprawdzić te podzespoły VAGiem? Nie chciałabym tego wymieniać w ciemno, tym bardziej patrząc na to jaki jest dostęp do termostatu. Błąd jest od ponad roku, a wentylatory raz się kręcą, raz nie. Czasami się kręcą kilka dni z rzędu na zimnym i nagrzanym silniku, a czasami przez kilka dni jest spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj nie pamietam. Pare lat temu to bylo. Ale chyba wtedy podmienilem ten sterownik do kuzyna i okazalo sie ze to to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wypnij kostkę od czujnika temp przy chłodnicy i zobacz czy nadal wentylator się włącza nadal,  jeśli tak to można obstawić walnięty czujnik właśnie, U mnie właśnie ostatnio stało się zupełnie na odwrót wentylatory załączały się 10-15 min po zgaszeniu silnika aż do momentu gdy rozładowały mi aku do zera. Wyłączały się one dopiero jak włączyłem zapłon. Obstawiłem przekaźnik styku roboczego i miałem się za to zabierać, jednak trzeba podszybie rozbierać i stwierdziłem że za dużo czasu mi to zajmie i skończyło się na tym że naładowałem aku zakręciłem klemy, problem znikł. Czujnik i termostat raz już wymieniałem też bo podczas jazdy temp na zegarach max 70 stopni na postoju dochodziło do 90, po wymianie samego czujnika temp pokazywał na zegarach ok ale mechanik po wymianie rozrządu nie mógł odpowietrzyc układu i się okazało że termostat się rozleciał w środku,  koszt termostatu o ile dobrze pamiętam 280zł bo nie da sie samego wkładu wymienić niestety. 

 

Tu masz nawet w linku możliwe przyczyny błędu:

 

Edited by patryq633

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówki! Spróbuję najpierw z czujnikiem bo on faktycznie jest zamiennikiem, może zakłamuje wskazania. Najgorszy jest dostęp do tego termostatu bo nawet nie można zmierzyć jego wskazań miernikiem w łatwy sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd  ewidentnie dotyczy nastawnika w termostacie więc jak dla mnie do wymiany cały termostat. Przy uszkodzonym F265 załączają się wentylatory na postoju. Możesz sprawdzić czy wtyczka do termostatu jest podłączona (niebieskie złącze). Pozostałe czujniki wydają się pokazywać poprawnie ale dla pewności grupę 130 powinieneś zlogwać przed uruchomieniem pojazdu - w kratce 1 i 2 powinny być zbliżone wartości. Drugi log przy pełnym rozgrzaniu.

Poniżej opis z innego forum dot. diagnostyki

Grupa 130

1 kratka - G62, 2 kratka - G83, 3 kratka - wysterowanie aktuatora F256
Temperatura silnika (G62) zawsze musi być większa niż temperatura płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy (G83)

Grupa 134

1 kratka - temperatura oleju, 2 kratka - temperatura zewnętrzna, 3 kratka - temperatura zasysanego powietrza (czujnik w kolektorze dolotowym), 4 kratka - G62
I tu rano na zimnym silniku temperatury powinny być do siebie zbliżone

Warto co jakiś czas kontrolować, czy nie mamy przekłamań w G62 i G83. Zakłócenia mogą wpływać na żywotność silnika, konsumpcję paliwa i czystość spalin.

Jak widać podstawową cechą takiego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zloguję w takim razie jeszcze raz te grupy dla potwierdzenia i wstawię wyniki.

Możesz zaznaczyć na schemacie w którym miejscu jest ta wtyczka od termostatu?

982ED675-FA2D-4ACC-B5DC-119CBC05FC86.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma co logować, po tym co wkleiłeś widać że nie działa. Termostat ma nr 3, w obudowie jest gniazdo i podłączona wtyczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałeś może o możliwości jego wymiany bez zrzucania paska i ściągania pasa przedniego, a jedynie poprzez przesunięcie alternatora? Czytałam już trochę tematów i pojawiały się takie zdania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedz mi może, jak myślisz czemu wentylator włącza się na zimnym i chodzi aż do zagrzania po czym się wyłącza? Błąd jak wspomniałam, jest od ponad roku ale dopiero od dwóch tygodni zaczyna mi dokuczać problem z włączającymi się wentylatorami. Zimą nie było takiego problemu wcale. Całą wiosnę też był spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie sprawa załączania wentylatora jest spowodowana właśnie tym czujnikiem, być może ma też znaczenie temperatura zewnętrzna ale to tylko gdybanie bo wentylatorami steruje ECU. Kup termostat , podłącz samą wtyczkę i skasuj błąd. Wentylatory powinny działać normalnie.

W kwestii montażu nie pomogę Ci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomnych - po wymianie termostatu, błąd się już nie pojawia, a wentylatory nie włączają się bez potrzeby jak wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...