Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Brak kodów wyposażenia - manetka z pełnym komputerem FIS do każdego modelu ?


Jac

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym uruchomić pełny komputer pokładowy w swojej Audi A4 B6 sedan 2001 r., czyli kupić i zainstalować manetkę wielofunkcyjną z pełnym FIS.

Niestety nie mam dostępu do kodów, o których potwierdzeniu piszecie: wanna koła była poddana renowacji, także kodów już nie ma, książki z kodami do auta również nie posiadam. Co więcej mam w swoim Audi starszy model licznika w porównaniu z rocznikiem B6 2003-04 - mam nadzieję, że wiecie o co chodzi: widoczne duże pixele, czerwone kontrolki, żółty bak rezerwy na środku (podobno nazywany jest niekolorowym).

Proszę o potwierdzenie czy manetka z pełnym FIS przyjmie się w każdym B6, w tym moim.

Wasza opinia da mi odpowiedź czy się zabierać za tę sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podnieś tylną kanape :)

albo podaj VIN ktos z chłopaków ci sprawdzi kody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem !!!

nr z wanny koła zapasowego - 8 EO 802 715 C

nr z dekla w bagażniku - 8 EO 803 961 C 01

nr z dekli pod kanapą tylną - 8 EO 803 961 B 01

Różnią się... to normalne czy któreś części są wymieniane?

Mój Audi to B6 2001 sedan 1.9 TDI, ale parę elementów zostało wymienione na nowsze z B6 sedan 1.9 TDI 2003-04 (ale jeden i drugi mają podstawową manetkę).

Proszę o interpretację numerów (ewentualnie 2 wersji) i rekomendację co do wielofunkcyjnej manetki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca wiem o czym piszecie :mysli: . Jac czytałeś to: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_wymiana_przelacznika_wycieraczek_i_odblokowanie_pelnego_fis-t24989.0.html

chyba, że chodzi Tobie o moduł kierownicy

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

* Midline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)

o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N)

* Highline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana

o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P)

a sprawdzasz tak:

Sprawdzenie może odbyć się na kilka sposobów, oczywiście jeśli mamy kierownicę wielofunkcyjną, a nie posiadamy tempomatu, jest oczywiste że dołożenie manetki i aktywacja jest banalnie prosta i nie musimy kupować odpowiedniego sterownika na kolumnę (w następnym artykule będzie mowa o tym).

Najprostszą metodą jest podłączenie się vag-comem do grupy 16-Steering Wheel i odczytanie numeru sterownika :

Address 16: Steering wheel

Part No: 8E0 953 549 N

Component: Lenksáulenmodul 0308

Coding: 02012

Shop #: WSC 63351

Powyżej wstawiony fragment z autoscana, na zielono zaznaczona informacja, którą mamy odczytać.

Natomiast fioletowym kolorem wyszczególniłem kodowanie tego sterownika (w nazwie może być Soft Coding)

Inną metodą jest odkrycie górnej osłony kolumny kierownicyi odczytanie numery z naklejki,

jest to jednak metoda dość niewygodna, bo trzeba sporo rozmontować

resztę masz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_modulu_kierownicy_pod_tempomat_kierownice_multifunkcyjna-t23501.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tylko o manetkę z dodatkowym przełącznikiem do obsługi pełnego komputera pokładowego! O żadnej kierownicy nie myślałem. Wszystko dokładnie przeczytałem - zobaczyłem też link z instrukcją i zdjęciami jak to zrobić, ale przeczytałem też, że po kodach wyposażenia, ewentualnie numerze VIN trzeba przed podjęciem działań stwierdzić czy taka operacja jest w ogóle możliwa dla danego modelu.

Chcę bardzo kupić manetkę i wrzucić do swojego Audi zamiast obecnej z tylko podstawowymi funkcjami, ale nie mam potwierdzenia czy funkcje nowej manetki będą działały w moim Audi po wymianie. Nie mam kodów, żeby to sprawdzić, a mam tylko nr vin WAUZZZ8EZ1A042072.

Także proszę o pomoc osoby, która może mi potwierdzić po nr vin czy nowa manetka będzie działała.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już Łukaszowi podesłąłem ;) jak znajdzie chwile to zobaczy ;) i Ci napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już Łukaszowi podesłąłem ;) jak znajdzie chwile to zobaczy ;) i Ci napisze

Wg tego VIN'u jest 9Q2 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeczytaj gdzies bo nikt tego tu nie pamieta :)

wiem ze 9Q3 działa napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam na forum i chyba powinno być dobrze, jak by nie interpretować na podstawie postów 9Q2 to FIS, duży komputer pokładowy, Multifunktionsanzeige/Bordcomputer mit Check Control, Driver Information System (DIS), multi-function indicator/on-board computer with check control...

9Q3 to znowu wielofukncyjne wskaźniki, bez komputera, multi-function indicator, without on-board computer and check control.

Chyba że moje wnioskowanie na chłopski rozum jest błędne.

Także proszę jeszcze o potwierdzenie, że na pewno mogę zmienić manetkę na nową z dodatkowym przełącznikiem. I mam nadzieję, że zamkniemy wtedy w końcu temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam chyba 9Q3 :)

i kolorowy FIS :)

ale jak masz 9Q2 :) to powinno działac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam, szukam Panowie, a później montuję... niech mi ktoś (ktoś, kto ma czerwony wyświetlacz i 9Q2) tylko napisze, że mu się udało zmienić.

Pewnie znajdzie się ktoś taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam niekolorowy fis u siebie , wszystko na czerwono sie świeci i bez problemu działa pełen FIS nawet tempomat dokładam ale zmieniałem moduł komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zmieniałem moduł komfortu

niepotrzebnie, nie ma nic wspólnego z tempomatem.

potrzebnie bo głównym celem była przekładka kierownicy na multi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebnie bo głównym celem była przekładka kierownicy na multi :wink4

moduł komfortu i moduł na kierownicy to dwie odrębne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...