Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Centrowanie tarczy sprzęgłowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

20191130_203248.jpgWitam. Jestem w trakcie wymiany kompletu sprzęgła z kołem dwumasowym. Skrzynia w silnikach 1.9 TDI posiada wałek sprzęgłowy o średnicy ok 14.90-14.95mm. Łożysko igiełkowe wałka pilotującego średnica wewnątrz ok 15.00mm natomiast zewnętrzna 21mm. Jako przyrząd centrujący można zastosować nasadkę długą  10mm 1/2 . Jej zewnetrzna srednica na zgrubieniu wynosi 21.40 do 21.60 mm dlatego idealnie pasuje w frez sprzęgła z tolerancją 0.20mm niektóre nasadki mają większą średnicę np 21. 80 prawdopodobnie nie wejdą w frez wielopust sprzęgła. Warto mieć suwmiarke cyfrową. Na zdjęciu nasadka producenta T....... wąska część na śrubę 10mm z zewnętrznej średnicy wymiar wynosi 15. 52mm dlatego musimy zeszlifowac wytoczyć nasadkę do tolerancji 14.90 max 15mm aby pasowanie zostało uwzględnione dla łożyska igielkowego. Po wykonaniu prostego trzpienia z nasadki mamy przyrząd do centrowania tarcz za max15 zl. Być może materiał przyda się dla tych którzy chcą mieć pewność dobrego wycentrowania tarczy a nie chcąrobić tego na oko że względu na brak doświadczenia itp. Pozdrawiam 

20191130_203248.jpg

20191201_184946.jpg

20191201_185527.jpg

20191201_185007.jpg

Edytowane przez Kristoffer
Opublikowano

Centrowanie pomaga tylko w "łatwiejszym" montażu skrzyni, czy ma jeszcze jakieś plusy?
Sprzęgło samo w sobie wycentruje się po pierwszym użyciu/wciśnięciu sprzęgła.

Opublikowano
13 godzin temu, C4NC3R napisał:

Centrowanie pomaga tylko w "łatwiejszym" montażu skrzyni, czy ma jeszcze jakieś plusy?
Sprzęgło samo w sobie wycentruje się po pierwszym użyciu/wciśnięciu sprzęgła.

Jak nie wycentrujesz tarczy i dokrecisz docisk to o włożeniu skrzyni to można zapomnieć. Jeszcze chciałem dopytać na czy polega Centrowanie tarczy wciśnięciem sprzegla? Jak jest nowy zestaw to jedyne co, to po montażu komplet musi się po prostu ułożyć i przez pierwsze kilka dni nie należy ostro samochodu traktować, zwłaszcza diesla. 

Opublikowano
13 minut temu, Lu-Gi napisał:

Jak nie wycentrujesz tarczy i dokrecisz docisk to o włożeniu skrzyni to można zapomnieć

Jak założysz tarcze "jak leci" to nie założysz skrzyni to fakt, albo się mega naszarpiesz żeby ją wsadzić, na przysłowiowe oko też można tarczę ustawić.

 

 

14 minut temu, Lu-Gi napisał:

Jeszcze chciałem dopytać na czy polega Centrowanie tarczy wciśnięciem sprzegla?

Może nie tyle co centrowanie a po prostu tarcza ułoży się na swoim miejscu podczas pierwszego użycia sprzęgła, nawet bez jej centrowania przy montażu.

Suma summarum, centrowanie przyrządem jest pomocne lecz nie jest konieczne ;).

EOT. 

Pozdro, C4.
 

Opublikowano

Trochę źle mówisz. Przecież jak wlozysz skrzynie to już w tym momencie tarcza jest wycentrowana. Wieloklin wałka jak już wejdzie w Wieloklin w tarczy i wałek wejdzie w wał korbowy jest już po sprawie. A ułożenie tarczy i docisku to już inna sprawa 

Opublikowano

Zgadza się.  Centrowanie pozwoli na bezproblemowe wejście skrzyni wałkiem przez tarcze sprzęgła A następnie łożysko igiełkowe.  Przy okazji nie zostanie ono wtedy uszkodzone.  Skrzynia wchodzi wtedy jak marzenie na jedno dosuniecie bez zbędnego szarpania się.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...