Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana/czyszczenie EGR vs program


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

Wiem, że jest masa osobnych wątków na ten temat (większość czytałem) ale sytuacja jest wyjątkowa, bo padł mi EGR/przepustnica a w tym tyg. mam do zrobienia sporą trasę po Europie:( potrzebuję szybkiej rady i opinii o Waszych decyzjach z podobnym problemem.

Szybki opis sytuacji: jechałem na zimnym silniku 2 tyg. temu i zapalił się nagle na raz check engine oraz sprężynka a auto całkowicie straciło moc. Po włączeniu i wyłączeniu silnika było OK (przyśpieszenie) ale przy gaszeniu samochodu silnik wpadał w dziwne wibracje. Ściągnąłem błędy VCDS-em:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
4892 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

czyli padło na EGR... zrobiłem jednak reset i wszystko wróciło do normy. Jeździłem ponad tydzień i check wyskoczył znowu (tym razem bez straty mocy), błędy - tym razem tylko te od przepustnicy:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [172] - Signal High
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit 
          P2103 00 [032] - Signal High
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Mam też od dawna (2-3 lata?) taki objaw jak niektórzy wspominają, że na zimnym silniku auto zapala jakby nie miało paliwa albo stało na mrozie -40C (kręci z 5-6s zanim zaskoczy, natomiast za 2 razem po zgaszeniu pali od razu). Dodatkowo zaglądałem do silnika i zawór jest zapocony, co sugeruje zapewne, że jest zabrudzony i wypycha gdzieś syf bokami.

I teraz pytanie co zrobić:

1. Wymienić EGR na zamiennik za około 500pln i liczyć, że pojeździ ze 2 lata zanim się znowu rozwali? btw: jeśli to wina samej przepustnicy to wymienia się to osobno czy to jest zintegrowana część z całym zaworem?

2. Wyjąć i próbować czyścić? Ryzyko takie, że się uszkodzi elektronikę a i nie wiadomo czy regeneracja pomoże?

3. Zrobić program i wypiąć EGR-a razem z DPF. Auto ma równo 200k przebiegu, więc może trochę już późno na takie zabawy a do tego od 1 stycznia weszły nowe przepisy i podobno jest wysoka kara jak udowodnią podczas kontroli, że za dużo syfu wychodzi rurą a DPF jest wycięty:) szansa takiej kontroli praktycznie zerowa ale zawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja bym najpierw wyjał przepustnice i egr i je umył i zajżał do elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku czasu zakładam na razie jakiś tani zamiennik a oryginał wymontuję i wyczyszczę na błysk. Jak padnie zamiennik to będę miał chociaż na podmiankę - nie mogę teraz ryzykować, że mi to padnie tysiąc kilometrów od domu. Patrząc na budowę tego zaworu i plastikowe elementy to samo czyszczenie w najgorszym przypadku nic nie da.

Nie wiem tylko co masz na myśli pisząc "zajrzyj do elektroniki"? W poczyścić jakieś kostki/styki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 3d0 napisał:

Nie wiem tylko co masz na myśli pisząc "zajrzyj do elektroniki"?

Tam też dostaje się olej. Przed założeniem egra i przepustnicy posmaruj delikatnie olejem o-ringi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki - przejrzę kompleksowo w takim razie.

[update]: wyjąłem EGR-a i był tak zawalony czarnym, gęstym nagarem (mix z olejem), że nie dziwne skąd takie cuda się działy. Tak jak pisałem zamieniłem na nowy Valeo (tej samej marki co pierwszy montaż) i jest znacznie lepiej - samochód pali z pierwszego strzału, praca silnika się unormowała i zapalanie/gaszenie odbywa się znacznie ciszej i bez dziwnych wibracji. W międzyczasie sobie wyczyszczę ten wymontowany.

Natomiast dziwna sprawa, bo po resecie błędów nadal mam dyskotekę na desce - tzn. raz na parę minut na 1/5 sec zapala się jakaś pomarańczowa kontrolka z lewego zegara. Na pewno ta na godzinie dziewiątej czyli "sprężynka" (EPC) i wydaje mi się, że parę razy mignęło coś na dole ale wg instrukcji jest tam tylko Dynamic steering. Dzieje się to tak szybko, że nie jestem w stanie zarejestrować, jaka to ikona:) Przegonię go teraz w trasie 1500km i zobaczymy - jak się ustabilizuje to OK a jak nie to trzeba szukać dalej po jakiś czujnikach i podzespołach.

Update: jak napisałem w innym wątku trzeba również zająć się przepustnicą 03l128063c oraz sprawdzić szczelność turbiny. Dopiero komplet tych działań pozwolił usunąć wszystkie anomalie i błędy na desce w moim przypadku. Mam nadzieję, że komuś to pomoże w diagnozie :) WAŻNE: nie regenerowa tylko wymienić na nowe zamienniki! Elektronika jest praktycznie nie do odratowania albo krótkoterminowo i kłopoty zaraz powrócą!

Edytowane przez 3d0
update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...