Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Proszę o analizę logów


h-piotr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po podłączeniu VAG'a wyskakuje błąd

00542 Czujnik uniesienia igły – G80 (czytałem że wymiana wtyrku mnie czeka) prawda??

Problem z autem: mułowaty, zresztą nie mogłem go wkręcić na wieksze obroty niż 3800 zresztą widać to w logach.

Logi statyczne

Grupa Normalna

Grupa 000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb81c6c9c6b75028.html

Grupa 001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/897527298775302c.html

Grupa 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c511182e4fd89bc8.html

Grupa 004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b14686b940dcdca4.html

Grupa 007

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa1395e46eba11a6.html

Grupa 013

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/855ee395844eb84d.html

Grupa 014

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28eca7723400c310.html

Grupa 018

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a096f4a37a2e1f30.html

Grupa basic settings

Grupa 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29f967bb34bf8803.html

Grupa 004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7f7d7df366b49d1.html

Grupa 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e93cbbb46a4d78f.html

Logi Dynamiczne

Grupa 000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fcedff1c94f25d9.html

Grupa 001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/935274b55d318b3c.html

Grupa 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12eb5d4bde0db3c6.html

Grupa 004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/251c57ee11d42641.html

Grupa 008

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac1e9363c25c0cc2.html

Grupa 010

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2eeda0d5cf03b0af.html

Grupa 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ddc67ba2e7c3d1d.html

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony wtrysk sterujacy... widac to w logach i wskazuje na to bład... ale wczesniej sprawdz czy z kabelkologią jest OK....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak od tego musi zacząc... auto jezdzi na mapie awaryjnej. Po wymianie wtrysku proponuje powtorzyc logi :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padniety WS widac we wszystkich logach 004... wymienisz, a na pewno poczujesz i zobaczysz roznice( w logach) :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz jest cool :good: roznice widac golymi okiem.

Za wyjatkiem zabrudzonego/albo nie do konca wylaczonego EGR... wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H-Piotrze :) .

Kąt wtrysku do popraki i wcale nie az tak mało. Aktualnie masz (przeciętnie) +1,2* , byłoby znacznie lepiej gdybyś miał tyle samo lecz po drugiej stronie zera :naughty: ... .

Ponieważ termostat jest w stanie "średnim" i wyraźnie otwiera sie już przy 87*C (tzn. za bardzo się otwiera) - sugeruję przeregulowanie kąta wtrysku do ok. -1,5* (ZGMP, ATDC, nach OT) .

Statyczne logowania turbawki wskazują, że za czas jakiś zmienna geometria łopatek odejdzie do krainy wiecznego odpoczynku. Brak prawidłowego podciśnienia w kolektorze ssącym niesie za sobą same straty - najbardziej odczuwalne w dynamice auta. Niemniej - uzdrawianie turbo zacznij od wyczyszczenia (ew. naprawy sterowania) zawora EGR. Potem zaloguj - a dowiemy się więcej o sprężarce ... .

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma problemu z samodzielną regulacją kąta wtrysku. Materiałów na ten temat jest mnóstwo - zarówno tutaj jak i np. na AKP.

Ponieważ Twoja sytuacja jest podobna do innej, którą niedawno omawiałem (próbowałem pomóc), to sugeruję Ci lekturę tego:

http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku-vt8038.htm#80890

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nie do końca rozumiem. Kiedy patrze na logi 004S to kolumna 2 jest taka jak kolumna 3 czyli z tego co wyczytałem to kąt zadany jest równy kątowi rzeczywistemu ( no chyba że coś pomyliłem) i z tego wynika że tak powinno być - przynajmniej tak się mi wydaje. Czy przypadkiem jak zmienię ustawienia kąta wtrysku to nie będzie tak że kąt zadany będzie+ a kąt rzeczywisty -??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku sprawdzamy w 004 BS. Faktycznie u Ciebie jest on po drugiej stronie (BTDC a powinno byc ATDC) - to moje przeoczenie i za to przepraszam :wink4:

Nalezy ustawic kąt wtrysku zgodnie z sugestią Piotra.

Po ustawieniu zaprezentuj nam ponownie log 004 stat i 004 BS.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zabrałem się dziś do roboty i same problemy najpierw okazało się że śruba imbusowa jest rozwalona wiec problem z wykręceniem jak już się udało to chciałem wedle zaleceń przekręcić kołem w lewo ale po prostu nie szło a nie chciałem na siłę, żeby paska czasem nie uszkodzić.

Proszę o podpowiedz jak to się robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr - kąt niby powinieneś przestawiać zakładając klucz na nakrętkę wałka pompy wtryskowej ale moim zdaniem to nie jest zbyt bezpieczne (bez urazy !!!!) dla użytkowników robiących to pierwszy za w życiu (można rozregulować pompę i dopiero zrobi się buba).

Ja Ci proponuję popuścić te trzy śrubki imbusowe od koła regulacyjnego i wykręcić je dosyć daleko (ale tak żeby na 100% nie wypadły z gwintów). Potem leciuteńko i z każdej strony spróbuj podważyć koło regulacyjne tak aby choć troszkę odsunęło się od koła na wałku rozrządu. Dzięki temu - chwytając jedną dłonią za koło regulacyjne a drugą dłonią za koło na pompie - musi Ci się udać. Po kilku razach będzie już znacznie łatwiej :wink4: - nawet na gorącym silniku :hi: .

Tylko uważaj, żeby nie wykręcać tych imbusów za daleko - tak aby koło regulacyjne nie spadło z "frezu" na kole zębatym i żeby śrubki nie wpadły do osłon rozrządu (ja, z takiego powodu - już kiedyś rozkręcałem wszystko ... ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzięki za dokładny opis jak ustawić kąt wtrysku - dzięki temu udało mi się zrobić. Wstawiam LOGI żebyście mogli ocenić czy tak jest już dobrze.

004S

http://www.audi.yoyo.pl/13.04.2009/004S.JPG

004BS

http://www.audi.yoyo.pl/13.04.2009/004BS.JPG

z góry dziękuje za pomoc

P.S.

Wszystkim życzę Wesołych Świąt i mokrego dyngusa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

mam takie pytanie bo tak mi się wydaje że mogę mieć problem z wężami którymi tłoczy turbina powietrze na kolektor. Ponieważ zrobiłem test i przegazowałem i węże nie zrobiły się twarde. Czy idzie sprawdzić jakie daje ciśnienie (lub ile powietrza tłoczy) turbina? jeśli idzie to gdzie i jak?? no i jakie są wartości wymagane do prawidłowego działania auta??

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy idzie sprawdzić jakie daje ciśnienie (lub ile powietrza tłoczy) turbina? jeśli idzie to gdzie i jak?? no i jakie są wartości wymagane do prawidłowego działania auta??

Logi dynamiczne rozwieją Twoje wątpliwosci. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...