Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 2.0 ALT na 1.8T bex


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Mój silnik dokończył swojego żywota,planuje zrobić swapa na 1.8t bex.Potrzebuje dowiedzieć się co będę potrzebował oprócz kompletnego silnika z osprzętem a co może zostać z 2.0alt.

Opublikowano
33 minuty temu, Konradek568 napisał:

Cześć!

Mój silnik dokończył swojego żywota,planuje zrobić swapa na 1.8t bex.Potrzebuje dowiedzieć się co będę potrzebował oprócz kompletnego silnika z osprzętem a co może zostać z 2.0alt.

Kup sobie angola jako dawce,ogólnie to buda,zawiesznie i środek zostaje z Twojego ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam. Pozwoliłem sobie podpiąć się do tematu bo robię dokładnid to sam tylko dawcę mam 1.8t AWT a auto to Passat b5fl. Mam właśnie kupionego angola więc wszystkie graty są , jedynie to wiązka silnika jest do przeróbki (skrócenia) bo jest za długa z racji tej że angol ma ecu po prawej ale to nie problem. Jedynie co mnie nurtuje to to czy wiązka kabli wychodzaca z wnętrza kabiny (chyba trzy wtyczki) jest kompatybilna alt z awt bo przecież ecu z wnętrza dostaje różne sygnały, zasilanie, pedał gazu, tempomat, licznik i pewnie inne. Immo zrobiłem na off, drugą sąde i pompe sai wyłącze po przekładce bo to podobno idzie przez obd a nie są mi  potrzebne. 

 

Opublikowano

Wiązkę dawcy wykorzystać musisz.

Opublikowano

Jestem już po przekładce i nie wyobrażam sobie takiej operacji nie mając całego auta dawcy. Wiele gratów trzeba przełożyć, min półosie bo od alt nie pasowały (przekładałem komplet ze skrzynia), wiązka silnika do modyfikacji bo w alt był dodatkowy czujnik ciśnienia na skraplaczu klimy, w 1.8t nie było, w 2.0 dolny czujnik na wężu chłodnicy był podpięty do kabli z wiązki silnika a w 1.8t tego kabla z wtyczką nie ma w wiązce silnika tylko leci osobną wiązką po błotniku do wnętrza kabiny i z tamtąd do ecu i jeszcze gdzieś. Stalowa rura pod zdeżakiem którą idzie powietrze od turbo do intercoolera, nie nadaje sie od 2.0 bo nie było niczym zaślepione i jedna rdza w środku. Trzy dni roboty ale jak wsiadłem jak depnąłem jak poszło! No idzie pięknie! Nie wiem tylko czy normalne jest to że przy jakiś powolnych manewrach typu delikatne ruszanie czy cofanie mam wrażenie że ledwo się ciągnie aż cała buda drży . Jedyne błedy na vcds to brak chyba adaptacji sterownika abs i świeci przez to na desce esp, którego dawca nie miał.

Opublikowano
30 minut temu, cicken007 napisał:

Jedyne błedy na vcds to brak chyba adaptacji sterownika abs i świeci przez to na desce esp, którego dawca nie miał.

Norma po zmianie ecu-sterownik abs usuwa kodowanie i wszelkie adaptacje ze względów bezpieczeństwa,zaloguj się do sterownika i spróbuj go zakodować ponownie.

Opublikowano

Nie robiłem nigdy kodowania tylko raczej używałem vcdsa do czytania błędów. Poszukam  info na necie na ten temat może nie będzie to jakaś filozofia.

Opublikowano
12 minut temu, cicken007 napisał:

Poszukam  info na necie na ten temat może nie będzie to jakaś filozofia.

Tutaj w pierwszym poscie masz w opis tego kodowania 

 

Opublikowano

Ale to o kierownicy jest.

Opublikowano
11 godzin temu, cicken007 napisał:

Ale to o kierownicy jest.

Poczytaj pierw cały post pierwszy,w spojlerze masz opisane jak kodować pompę,chociaż nie wiem czy w passerati jest identycznie 

Opublikowano

Witam ponownie!

Dawca jest ogarnięty,mianowicie 1.8t bfb teraz pytanie,skrzynia z alt przypasuje czy trzeba komplet z półosiami od 1.8t bfb

Opublikowano
1 godzinę temu, Konradek568 napisał:

Witam ponownie!

Dawca jest ogarnięty,mianowicie 1.8t bfb teraz pytanie,skrzynia z alt przypasuje czy trzeba komplet z półosiami od 1.8t bfb

Kolega kilka postów wyżej napisał

Opublikowano

Jak motorki były wyciągnięte to przyglądaliśmy się skrzyniom i wyglądało na to że skrzynia od alt podejdzie do 1.8 i byłoby bez pdzekładki półosi ale przełoźyłem silnik wraz ze skrzynią bo moja coś szwankowała.

Opublikowano

@cicken007 Dzięki za wszelkie informacje,kompletuje graty i będzie trzeba zabrać się za robotę.Jak coś ważnego Ci się przypomni na co zwrócić uwagę to napisz na forum :-)

Opublikowano

Jak będziesz kupował intercooler to do niego będzie potrzebna blacha (uchwyt montażowy) który jest nitowany z jednej strony do podłużnicy a z drugiej do podpory błotnika. Nie pasowały wężyki do zbiorniczka płynu chłodząceg i podciśnieniowe do serwa hamulców, katalizator też inny. Sondy lambda, cewki zapłonowe i czujniki temperatury (za głowicą i przy chłodnicy) są takie same.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Skrzynie są wszystkie P&P. Może zostać z ALT. Potrzebny kompletny SWAP z wiązką, ECU i tyle. Potem tylko ogarnąć immo i działa. Oprócz tego inna pucha od filtra powietrza.

Opublikowano

Ok.

A jak wygląda sprawa z ogarnięciem imo?

Pompa paliwa zostaje z alt? Przeplywka?

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Konradek568 napisał:

A jak wygląda sprawa z ogarnięciem imo?

Wyciągasz pin z ecu i licznika, następnie dopisujesz normalnie kluczyki do immo procedurą vcdsa.

Przepływka inna,pompa zapewne też musi być bardziej wydajna niż ta z alt.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Pompa jest ta sama. A immo to tylko zczytałem eeprom z ecu i kolega mi zrobił na off i po wgraniu ponownie do ecu jest ok.

Opublikowano

Po co immo wyłączać skoro nie ma problemu by dzialało?wystarczą 2 piny ( z ecu i zegarów ) oraz 5 minut z vcdsem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...