quadral20004 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 poczytaj 31 stron wstecz to sie dowiesz czy jest poprawa
PJ3 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Czytałem..... Ale czytałem też posty na forach zagranicznych i efekty są różne: jednym pomogło, innym nie do końca... W USA klienci zwracali auta do dealerów Audi, bo dalej mieli drgania/wibracje na kierownicy i serwis nie był w stanie już nic z tym zrobić....
quadral20004 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 usa to usa.jestesmy w polsce i ci co tu wymienili banany stwierdzili calkowita poprawe.
PJ3 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Rozumiem, że u Ciebie jest całkowita poprawa. U paru innych osób z forum też. Ale mojemu koledze w Niemczech ta wymiana niestety nie całkiem pomogła i dalej ma te wibracje ( felgi i opony zmienił na nowe + banany polift ), więc dalej walczy z tamtejszym ASO i szukają przyczyny. Dlatego zwróciłem się z grzeczną prośbą do Wihajstra i Czestera o krótkie info po wymianie bananów w ich samochodach.
Love-AUDI Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Ja wymieniłem parę miesięcy temu na poliftowe banany , trochę już pojeździłem i wszystko jest ok . Autko jedzie jak po stole
Wihajster Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Ja wymieniłem parę miesięcy temu na poliftowe banany , trochę już pojeździłem i wszystko jest ok . Autko jedzie jak po stole Rozumiem,że wczesniej były jakies problemy?
Love-AUDI Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Drgania kierownicy w zakresie 120-140 km/h na kołach 19r 255/35 na kołach zimowych 17r nic sie nie działo
skotmen Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Drgania kierownicy w zakresie 120-140 km/h na kołach 19r 255/35 na kołach zimowych 17r nic sie nie działoZrób wyważanie kół z testem drogowym może pomoże
Wihajster Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Drgania kierownicy w zakresie 120-140 km/h na kołach 19r 255/35 na kołach zimowych 17r nic sie nie działoZrób wyważanie kół z testem drogowym może pomoże przeciez napisał,że rozwiązał problem a Ty piszesz o wywazaniu
quadral20004 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Rozumiem, że u Ciebie jest całkowita poprawa. U paru innych osób z forum też. Ale mojemu koledze w Niemczech ta wymiana niestety nie całkiem pomogła i dalej ma te wibracje ( felgi i opony zmienił na nowe + banany polift ), więc dalej walczy z tamtejszym ASO i szukają przyczyny. Dlatego zwróciłem się z grzeczną prośbą do Wihajstra i Czestera o krótkie info po wymianie bananów w ich samochodach. ten kolega to kris111 ?? co do wywarzania mi przy 10probie udalo sie wywarzyc ze nie drgalo.po zmianie opon problem wrocil wiec wymienilem bananki i po roblemie
PJ3 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Nie, kolega jest rodowitym Niemcem i nie czyta naszego polskiego forum. Wyważanie/testy drogowe nie pomagają - to już wiadomo od 2009 roku ( z forum audizine ). Ja wymieniłem na ori banany 75mm/12mm ( nowe ) i na razie jest spokój. Wygląda na to, że wahacze tzw. przejściówki, też robią robotę ( głównie to, że ta tuleja 75 mm jest gumowo-olejowa i tłumi wibracje ). Oryginalna miała rozmiar 65mm i była gumowo-metalowa - jak ją oglądałem, to po większym przebiegu straciła elastyczność i nie spełniała już swojej funkcji.
Wihajster Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 A więc jestem po wymianie wahaczy.Różnica kolosalna.Żadnych drgań i wibracji Wymieniłem tez jak pisałem wcześniej łożysko lewej półosi profilaktycznie.Stan gniazda idealny a łożysko tez nie było najgorsze.Pozdrawiam
info3312 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witam Posiadam Audi a4 b8 z 2008 roku , auto sprowadziłem w grudniu z Niemiec , na oryginalnych felgach 16 calowych Audi . Wszystko było kolorowo autko płynęło, aż póki nie zakupiłem Felg o rozmiarze 18 cali (używane) , które jak się okazało były krzywe i miały straszne bicia w zakresie 120-140km , przejechałem na nich ok tysiąca kilometrów po Niemczech i zmieniłem na oryginalne , zimowe 215 55 16. problem ustał Pomyślałem więc o zakupie nowych felg 17 z oponami , problem powrócił , z wibracjami odesłałem opony , gdyż wulkanizator stwierdził , że to w nich leży problem . Wróciłem więc na chwilę do zimówek problem znów ustał ... Więc żeby mieć święty spokój zakupiłem opony prawie nowe letnie z 2013 r Dunlop 225/55/16 . problem powrócił W czym może być przyczyna , może w zawieszeniu , czy tymi krzywymi felgami 18 , nie narobiłem jakiś schodów w zawieszeniu ? Dodam , że wibracje nie są powtarzane za każdym razem ale są częste Zdjęcie z systemu pomiarowego , wszystkie felgi sprawdzone , najlepsze na przodzie , zamiana felg tył na przód nic nie pomogła 3 miesiące temu Nowe sprzęgło dwumasa Tygodniowe klocki hamulcowe Link do zdjęcia : https://zapodaj.net/1956d3630db77.jpg.html Podsumowując: 215 55 16 ------> 245 40 1 8 245 40 18 -------> 215 55 16 215 55 16 -------> 225 50 17 225 50 17 -------> 215 55 16 215 55 16 (zimowe) ------> 225 55 16 ( letnie Dunlop ) jestem w tym miejscu
Wihajster Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/198737-drgania-na-kierownicy-w-zakresie-predkosci-110-140-rozwiazanie-wymiana-tuleje-65-mm-vs-75-mm/page-32
info3312 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Wykonałem pełną geometrię kół , nic nie dało zabieram się za tuleje. Link do pomiarów https://zapodaj.net/5f8dc00136bb0.jpg.html
maq77 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Ja podzielę się swoim przypadkiem. A4 B8 2.0 TFSI Quattro 2009 rok. Kupiony z dwoma kompletami kół. Letnie 18 cali i zimowe 16 cali na oryginalnych felgach. Jeżdżąc na letnich czuję drgania na kierownicy od ok 100-110 km/h. Odwiedzam kilka różnych warsztatów wyważających, przekładam koła na wszystkie możliwe sposoby. Przy okazji zrażam się do małych zakładów wyważających, gdzie potrafią przykleić nowe ciężarki obok starych albo koła wyważone w jednej firmie za chwilę sprawdzane w drugiej okazują się totalnie niedoważone. Skutkuje to jedynie zmianami sposobu drgania (przy różnych prędkościach, czasem bardziej na aucie niż kierownicy). Jadę do serwisu Audi. Stwierdzają, że zawieszenie ok. Doradzają wyważenie dynamiczne (z testem drogowym) i wymianę felg na oryginalne. Dodatkowo stwierdzają, że rozmiar opon nie pasuje do auta (jednak to nie powinno mieć wpływu na drgania). Jadę na wyważenie dynamiczne - niestety mało firm ma huntera (we Wrocławiu znalazłem 2). Test drogowy wskazuje, że felgi są proste ale bicie jednej z opon przekracza normę. Jest 11 kg a granica to 8. To koło zakładam na tył i problem drgań zmniejsza się do poziomu powiedzmy akceptowalnego. Przed zimą zmieniam koła na zimowe 16 cali (wyważam klasycznie w dobrej firmie) i przeżywam pewnego rodzaju szok. Auto staje się dużo bardziej komfortowe i nie ma żadnych drgań. Tak przejeżdżam zimę. Wiosną decyduję się na kupno nowych letnich opon 16 cali i założenie ich na oryginalne felgi. Wszystko jest super do czasu. Jadę na wakacje i drgania się pojawiają. Przekopuję Internet w poszukiwaniu pomocy. Decyduję się znów na wyważenie hunterem (z testem drogowym). Proszę mechanika, żeby najpierw zbadał obecne wyważenie kół przed zdjęciem odważników. Wychodzi na to, że na 2 kołach jest problem - na jednym 20 gram, na drugim 30 gram. Samo bicie opon na poziomie 2-4 kg czyli bardzo dobrze, felgi proste. Zaraz po wyważeniu jadę na autostradę sprawdzić. Nie czuć żadnych drgań. Faktycznie na tych kołach miałem jedno bardzo ostre hamowanie, gdzie z opon poszedł dym i po tym zdarzeniu drgania się zaczęły - jednak od razu nie skojarzyłem faktów. No i podsumuję swoją hipotezę. To auto jest bardzo czułe na każdą niedoskonałość w wyważeniu lub jakości opony i te niedoskonałości niestety od razu objawiają się drganiami. Zacznijmy zawsze szukać rozwiązania od porządnego wyważenia (takiego ze zdjęciem wszystkich ciężarków na porządnej maszynie i z patrzeniem fachowcowi na ręce). Jeśli to nie pomaga to jedźmy na huntera. Test drogowy pozwoli wykryć niedoskonałości koła i ewentualnie je skorygować (choć nie zawsze jest to możliwe). Przygotujmy się też na to że w sezonie trzeba będzie drugi raz wyważać koła.
quadral20004 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Wykonałem pełną geometrię kół , nic nie dało zabieram się za tuleje. Link do pomiarów https://zapodaj.net/5f8dc00136bb0.jpg.html wymien wachacze na te z tuleja 75 a problem zniknie.pozniej jakie opony nie zalozysz ,na jakim sprzecie nie wywarzysz to przestanie drgac gwarantuje ci
ppa4 Opublikowano 12 Września 2016 Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) A powiedzcie mi Panowie, czy ktoś zakupił M14/75mm i dostosował je do M12 z 2009 roku bez wymiany zwrotnicy ? Może ktoś w Wawie to przerabiał ? Ewentualnie M12/75 zamiennik Meyle ... https://www.x1-autoteile.de/index.php/index.php?site=product&brandNo=144&articleNo=116+050+0172%2FHD&groupnode=102205&genArtNr=273&carId=6173 Edytowane 12 Września 2016 przez ppa4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się