Jak utrzymać seryjną moc silnika?
0

    27 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość Kaziu_Wichura

    Jak w temacie. Co powinno się robić jeśli nasz silnik nie ma już takiej mocy jak kiedyś?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Jak w temacie. Co powinno się robić jeśli nasz silnik nie ma już takiej mocy jak kiedyś?

    Pozdrawiam

    sprzedaje sie autko :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    to zalezy z jakiego powodu nie ma tej mocy...ale przy benzynce N/A to nie poszalejesz za bardzo. Jaki masz przebieg?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    sprzedaje sie autko

    Dokladnie :mrgreen:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    z tego co wiem to kolega je niedawno zakupil :P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    z tego co wiem to kolega je niedawno zakupil :P

    czyzby ktos zrobil dobry interes :razz:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    z tego co wiem to kolega je niedawno zakupil :P

    czyzby ktos zrobil dobry interes :razz:

    Chlopaki nie zaczynajmy znowu, bo Kaziu ponownie sie obrazi :mrgreen:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    no comment, ale tak to czasem bywa :sad:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No bywa bywa - raz peka serce raz prezerwatywa :mrgreen: Ale jak sie autko psuje non stop, to ja bym nie trzymal, bo nie wyrobi z naprawa, lepiej wtedy sprzedac .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    100% racji

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    Lekkie sprostowanie. Mój silnik trzyma moc jak narazie całkiem nieźle, szczególnie teraz gdy wymieniłem przepustnicę. Pytam się tak na przyszłość. Miałem parę problemów z autkiem ale nie zakładajcie od razu czarnego scenariusza :wink: Poza tym ostatnio założyłem sekwencję gazu, autko zrobiło się bardziej ekonomiczne więc nie mam zamiaru sprzedawać (przynajmniej narazie).

    PS

    Zamierzam zrobić pomiar na hamowni, wtedy wszystko będzie jasne.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    Baldie,

    Jaki masz przebieg?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    acha, może to wygląda i tak, że auto moje stoi non stop w warsztacie ale tak nie jest :] po prostu tak już mam, że wszystkiego się czepiam i całość musi chodzić jak w zegarku.

    [ Dodano: 2006-05-25, 14:27 ]

    zapomniałem napisać, mam przejechane niecałe 170 tys km.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    to jeszcze dlugo nie masz sie co martwic utrata mocy...jezeli regularnie serwisujesz itd

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    to jeszcze dlugo nie masz sie co martwic utrata mocy...jezeli regularnie serwisujesz itd

    najblizsza utrata mocy to tak kolo 400,000km wiec to nie twoj problem :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    acha, może to wygląda i tak, że auto moje stoi non stop w warsztacie ale tak nie jest :] po prostu tak już mam, że wszystkiego się czepiam i całość musi chodzić jak w zegarku.

    [ Dodano: 2006-05-25, 14:27 ]

    zapomniałem napisać, mam przejechane niecałe 170 tys km.

    Witam :) troszke odbiegne od tematu ale powiedz kolego jak sie sprawuje na sekwencji??szczerze :) ma 2.6 v6 i zamierzam zalozyc :) gleboko sie nad tym zastanawiam:) czy jest spadek mocy? czy pali wiecej?? i czy silniczek pracuje rowno tak jak na Pb jezeli mozesz napisz jakiej firmy masz i koszt:)dzieki i pozdrawiam:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    Z instalacją różnie bardzo to bywa... . Wszystko zależy od tego na jakiego trafisz speca bo słyszałem takie historie, że się w pale nie mieści. Po drugie nie możesz na tym oszczędzać, robisz raz, porządnie i przy użyciu najlepszych części. Co do mocy to powiem ci, że sekwenacja ma chodzić tak samo jak benzyna tylko trzeba ją dobrze wyregulować. Jeśli dobrze ci to zrobią to na pewno nie będziesz czuł różnicy między gazem a benzyną, ja nie czuję. Spalanie - tyle samo ile benzyny, tylko dolicz sobie do tego z 10% bo z własnego doświadczenia wiem, że na gazie jeździ się szybciej i na wyższych obrotach. Musisz też zadbać o szczelność instalacji, bo zawsze może ci z litra dwa ulecieć. Co do ceny to u mnie sprawa wyglądała tak, że miałem wcześniej po poprzednim właścicielu instalację mieszalnikową, dorobiłem wtryski i zrobiłem z niej sekwencję. Za tą całą operację dałem 2700 zł. Instalka firmy AG - Sirocco. Nie szkoda mi teraz tych pieniędzy absolutnie bo lżej mi na sercu kiedy stoję w korkach itp. Jednym słowem, polecam.

    [ Dodano: 2006-05-25, 17:41 ]

    wracając to tematu. Kiedy się robi generalny remont silnika? Bo pewnie się kiedyś robi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Jeśli dobrze ci to zrobią to na pewno nie będziesz czuł różnicy między gazem a benzyną, ja nie czuję

    Na gazie zawsze będzie jakiś ubytek mocy - mój znajomy mierzył sobie auto na gazie na hamowni i wyraźnie było to pokazane ;) Może różnica nieodczuwalna, ale jest i należy o tym pamiętać ;) Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny własności antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80. Liczba metanowa odnosząca się do LPG określa jego własności antystukowe, podobnie jak liczba oktanowa określa własności antystukowe benzyny.

    Musisz też zadbać o szczelność instalacji, bo zawsze może ci z litra dwa ulecieć

    Takie duże ubytki będzie słychać i widać przymrożone miejsca ;) Dwa litry to nawet w całej miedzi od instalacji razem nie ma ;) Niecałe 2 litry gazu (u mnie ok. 1.8L - z ciekawości sprawdzone ;) ) mieści się tylko w wężu do tankowania na stacji, a zauważcie jaki jest długi i gruby :D Musiałby nie być sprawny wielozawór w zbiorniku i nieszczelne połączenia od zaworu tankującego do samego zbiornika ;) W takim przypadku przy dobrym "wietrze" może zlecieć i cały zbiornik ;) Ale to trzeba mieć dobrego pecha ;) Jak już jestem przy temacie: W przypadku, gdy stawiamy auto w garażu (szczególnie z kanałem) i poczujemy silny zapach gazu należy natychmiast garaż wywietrzyć ! Gaz jest cięższy od powietrza i jakaś mała iskra bądź niedopałek wyrzucony przed wsiadaniem do auta (bo pamiętamy, że w A4 się nie pali) może spowodować wybuch (mniejszy lub większy - lepiej nie sprawdzać jaki :) )

    czy pali wiecej??

    Wybierając taki duży motor nie powinieneś o tym wogóle myśleć, ale dla uspokojenia dodam, że w moim przypadku różnice sięgają niecałego litra na 100 km :mrgreen: Mowa oczywiście o sekwencji :) Spalanie też w dużej mierze zależy od jakości paliwa. Ja tankuję na swojej stacji to wiem na 100%, że nic nie jest chrzczone i wg normy :mrgreen:

    i czy silniczek pracuje rowno tak jak na Pb

    Silniczek pracuje tak samo (jeśli chodzi o wtrysk gazu), gdyż impulsy są pobierane z wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli zatem auto nie równo pracuje na benzynie albo ma jakąś czkawkę to na gazie też to będzie. Dodatkowo gaz jest bardziej "czuły" na wszelkie przebicia, zatem należy dobierać lepsze świece, wymieniać je częściej oraz dbać o przewody wysokiego napięcia (jeśli są oczywiście) :) Jedynym minusem są czasem większe anomalia tzn. ja np. na benzynie mam coś takiego, że gdy dojeżdżam do skrzyżowania i wyrzucam na luz to lekko mi falują obroty - na benzynie też to jest tyle, że trochę mniej odczuwalne, na gazie ciut bardziej. To też normalne... Aha, i nawet jeśli coś się dzieje na gazie nie znaczy, że to od gazu :) Jest szereg awarii "benzynowych", które na gazie dopiero się ujawniają ;)

    Sorry za OT, ale chciałem sprostować tak ogólnie :twisted:

    [ Dodano: 2006-05-25, 20:12 ]

    acha, może to wygląda i tak, że auto moje stoi non stop w warsztacie ale tak nie jest :] po prostu tak już mam, że wszystkiego się czepiam i całość musi chodzić jak w zegarku.

    a tak wracając do tematu to mam dokładnie to samo - jeśli się chce, żeby w aucie nie było do czego się przyczepić niestety trzeba cały czas coś robić :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Traviz to Ty masz gas w swoim ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wojtas-audi, oj widzę, że lekcje nieodrobione ;) Pisałem wszystko w dziale Newbie kiedyś ;)

    [...]Pracuję w rodzinnej firmie zajmującej się montażem instalacji gazowych oraz drobną mechaniką, mamy stację gazową, której obsługa należy do moich obowiązków :)[...]
    Nr Klubowy na KTK.pl: #HK02

    Nick: Traviz

    Marka: Audi

    Model: A4 (B5)

    Rok produkcji: 1996

    Silnik: 1.8 20v turbo

    Napęd: quattro

    Zasilanie: benzyna / gaz (sekwencyjny wtrysk gazu - niepowinno dziwić - czytaj o mnie)

    Moc silnika: 110kW/150KM

    Nadwozie: sedan / 4D

    Dziwne prawda ? :) Ale jak można nie jeździć na gazie mając swoją stację gazową oraz warsztat montujący gaz ? (serwis free + części półdarmo)

    :mrgreen: W takim wypadku nie powinno chyba dziwić :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dziwne prawda ? Ale jak można nie jeździć na gazie mając swoją stację gazową oraz warsztat montujący gaz ? (serwis free + części półdarmo)

    W takim wypadku nie powinno chyba dziwić

    No fakt , nie dziwi wogole, no to po znajomosci, ile instalacja dla mnie ?? :mrgreen:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dziwne prawda ? Ale jak można nie jeździć na gazie mając swoją stację gazową oraz warsztat montujący gaz ? (serwis free + części półdarmo)

    W takim wypadku nie powinno chyba dziwić

    No fakt , nie dziwi wogole, no to po znajomosci, ile instalacja dla mnie ?? :mrgreen:

    Wiesz, kilka klubowych Kadettów (okolice Warszawy) z KTK.pl zagazowaliśmy i cykają ;) Zniżka może niewielka, ale zawsze na pełny zbiornik gazu gratis można było liczyć, choć dawno niczego "po znajomości" nie montowaliśmy :razz: Bo wogóle ruch się zrobił słaby, części poszły w górę, a ceny instalacji w dół - jednym słowem zysk mniejszy, a pracownicy swoje muszą wziąść :(

    Ale jakby co to zapraszam, tyle, że z Wrocławia to chyba wyjdzie Ci "szyte na przebite" czy jakoś podobnie :mrgreen:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Wiesz, kilka klubowych Kadettów (okolice Warszawy) z KTK.pl zagazowaliśmy i cykają Zniżka może niewielka, ale zawsze na pełny zbiornik gazu gratis można było liczyć, choć dawno niczego "po znajomości" nie montowaliśmy Bo wogóle ruch się zrobił słaby, części poszły w górę, a ceny instalacji w dół - jednym słowem zysk mniejszy, a pracownicy swoje muszą wziąść

    Ale jakby co to zapraszam, tyle, że z Wrocławia to chyba wyjdzie Ci "szyte na przebite" czy jakoś podobnie

    Napisz mi tylko cene instalacji albo na PW - sekwencja do 1,6 , i napisz co by bylo najlepsze itd .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    że też chciało ci się taki referat pisać :wink: Muszę ze swoim gazem podjechać do gazownika bo nie chodzi tak jak kiedyś, a regulował mi go przedwczoraj :???: Traviz, no właśnie ja mam nieszczelny przewód od tankowania :D. Zaniedbanie po poprzednim właścicielu, które muszę niezwłocznie usunąć.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    :) dziekuje za odpowiedz, kolego Traviz wybralem taki silnik poniewaz wpadl mi w rece no i oko:)nie zaplacilem za to auto duzo:)wiec nie mozna :) ze jak taki silnik to i stac na paliwko :) zakladajac instalke kolo 5 tys zl to wychodzi jak bym kupil ten samochod za 20 tys z instalacja:)a bedzie nowa :) na gwarancji :) a zamierzalem kupic 1.8 lub tdi :) w granicach 20 tys wiec wydaje mi sie ze dobrze na tym wyjde:) mam silnik v 6 ktory wspaniale pracuje :) no i po instalce bedzie koszt jak w dislu :) Prawie ;) P.s jak mozesz to napisz ile mniej wiecej koszt instalki takiej dobrej :) do v6 :) pozdrawiam:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Wiesz, kilka klubowych Kadettów (okolice Warszawy) z KTK.pl zagazowaliśmy i cykają Zniżka może niewielka, ale zawsze na pełny zbiornik gazu gratis można było liczyć, choć dawno niczego "po znajomości" nie montowaliśmy Bo wogóle ruch się zrobił słaby, części poszły w górę, a ceny instalacji w dół - jednym słowem zysk mniejszy, a pracownicy swoje muszą wziąść

    Ale jakby co to zapraszam, tyle, że z Wrocławia to chyba wyjdzie Ci "szyte na przebite" czy jakoś podobnie

    Napisz mi tylko cene instalacji albo na PW - sekwencja do 1,6 , i napisz co by bylo najlepsze itd .

    Ostatnio była cena 3200zł ze zbiornikiem w miejsce koła o pojemności ok. 51l. Teraz nie wiem jak ceny stoją bo jestem na urlopie, gdyż żegnam tę robotę na jakiś czas :P Nie będę prawił, że instalujemy super włoskie oryginały bo zakładamy instalacje D.T. Gas System - polskie na podzespołach włoskich. Zapewne gorsze jakościowo, ale i cenowo tańsze (ale są i tańsze, więc nie jest to ostatni chłam), a wiadomo, że w tych czasach klient patrzy przede wszystkim na cenę i mało jest takich osób jak my, które dołożyłyby ten 1000zł aby tylko miec coś naprawdę firmowego. Osobiście nie czuję większej różnicy w porównaniu do włoskich oryginałów, jedynie listwy wtryskowe padają częściej :( Ale ja na swojej zrobiłem 20kkm i na razie odpukać jest OK, zresztą jak już pisałem, wymianą się nie przejmuję ;) Dodatkowo, na regulacje nie przyjeżdżam ;) Na początku trochę nie mogliśmy dojść z odcinaniem gazu przy mocnym depnięciu, ale tak jak poprzedni właściciel mówił, komputer był robiony podobno w Racimex Motorsport i stąd może wynikać problem. Kumpel ma taką samą wersje, ale bez quattro. U niego wszystko śmiga super, a ma założoną tę samą instalację co ja. U mnie dodatkowo włożona została większa listwa wtrysków, miedź fi6 została zastąpiona fi8 oraz zostało zwiększone ciśnienie gazu, a króćce wtrysków zostały delikatnie rozwiercone. Poprawa jest znaczna. Do jazdy na codzień starcza w zupełności - jestem zadowolony, ale tak, jakbym ruszał jak powiedzmy na 1/4 mili to można się spodziewać na drugim lub trzecim biegu odcięcia gazu :( To jest takie zabezpieczenie przed zbyt ubogą mieszanką. Niestety nie można pokonać ciśnienia doładowania, które narasta zbyt gwałtownie :( Na mniejszym ciśnieniu nie ma problemów ;) Zresztą wszystkie instalacje gazowe nie lubią wszelkiego tuningu typu stożki, wałki itp...

    nie zaplacilem za to auto duzo:)

    Podejrzewam, że koleś sprzedał auto promocyjnie bo nie było na nie zbyt wielu chętnych :) Nie chodzi tu o wygląd itp. bo prezentuje się wyśmienicie (zwłaszcza skóra), ale ze względu na motor :( Niestety taka jest prawda... Mój znajomy jakiś rok temu nie mógł sprzedać pięknej 80 B4 2.6 '93 ... Dosłownie igiełka. Jak coś było nie tak to wymieniał na nowe i się nie patyczkował. Razem z żoną bardzo dbali o auto, sam się zastanawiałem czy nie kupić go od nich, ale właśnie ze względu na silnik tego nie zrobiłem. Auto sprzedali 2 tys. drożej niż ja swoją 80 B3 1.8 '91...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I tu masz racje Traviz :( niestety dzieki tak duzemu silnikowi auto tak tanie dorwałem w takim stanie , choc wydaje mi sie ze mimo silnika stoja wiecej a zapewniam ze koles od ktorego go kupiłem nie sprzedał go ze cos w nim nie tak, sam byłem zdziwiony ale 1 raz w zyciu kupiłem auto za takie pieniazki w takim stanie (nie patrzmy na poj) a koles mial naprawde duuuuuzo kasy,auto jezdzilo duzo do szwecji ( moze ktoś z Gorzowa WLP) zna to autko, osoba ta ma duzo innych a to mu stało na parkingu i zawalało miejscówe , a co do pojemosci to wielka racja,gdyby był 1. 9tdi poszedł by w ciagu "1 h" czy 1.8b bo nie kazdy decyduje sie na 2,6 ale ja majac 16tys w kieszeni mogłem miec jakies 1.6 albo 1.8 ale w stanie napewno nie takim:) wydaje mi sie ze ten samochod stoi kolo 18-19 tys wiec za to włoze sekwencje i posmigam napewno dłuuugo :) mam nadzieje:) juz nie mowie ze mogłem kupic za te $ jednynie dobrego fiata lum cos w tym stylu :)a wiec mimo 2.6 jestem zadowolony:) nawet w miescie spalanie nie jest tragiczne ;) 14 l / 100km sie zmiesci:) ale bardzo oszczednie i bez klimy:) i po 16 jak nie ma korkow hehe:) ale sie rozpisalem, a moze napiszcie co byscie kupili za 16 tys :) a tak z ciekawości bym chcial wiedziec :) Pozdrawiam :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy