Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z otwarciem dachu cabriolet / Adaptacja dachu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 :siema:

Jak przeprowadzić adaptację dachu Audi A4 B6 1.8t?:co:

Jest problem z otwarciem dachu,

pokazuje mi błędy : :decayed:

02024 - perform Adaptation - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

02000 - Switch Position - 008 Implausible singal - Intermittent

Liczę na waszą pomoc! Pozdrawiam :D

Opublikowano

Hello,

Czy dach w jaki kolwiek sposób się otwiera / unosi? Pomimo błędów?

Ostatnio przerabiałem od A do Z w B7 i rozwiązałem problem więc postaram się podzielić swoimi doświadczeniami.

Opublikowano (edytowane)

 

dokładnie problem jest jak na filmie :) po schowaniu dachu - pokrywa się nie zamyka.. natomiast przy zamknięciu dachu szyby się nie domykają..

 

Mam jeszcze jeden problem :glupek2: - schowek od dachu jest cały czas w dole (box storage)

Coś się wypięło i wajcha nie działa. Linka jest luźno i nie mam pojęcia jak ona ma tam być zaczepiona aby podnosić półkę..  Czy może będziesz wiedział jak to naprawić?

Edytowane przez Grze Gorz
Opublikowano

Przeprowadzenie adaptacji składania dachu powinno rozwiązać temat. Są na to 3 opcje. Jedna z nich jest oczywiście adaptacja poprzez komputer, druga możliwością jest odłączenie akumulatora na pół godzinki po czym otwarcie i zamknięcie dachu powinno zresetować czujniki, No i 3 opcja od której sam bym zaczął jest ręczne otwarcie i zamknięcie dachu, które na pewno zresetuje czujniki. Odnoście zerwanej linki na boxie jeszcze do tego nie doszedłem, sam mam ten problem.

Opublikowano

już kilkukrotnie próbowałem ręcznego otwierania i składania dachu i nic to nie dało, akumulator również odpiąłem..

Z laptopa przez VAGa też próbowałem zrobić adaptację i błąd dalej wyskakuje.. wchodzę w grupę 26 Ster.Dach > Adaptacja > 001 > read > wpisuje wartość 1 > Test > Zapisz

Czy w ten sposób adaptację się wykonuje czy coś robię nie tak?

Tak mi się wydaje, że to może być czujnik położenia dachu, obejrzałem filmik poniżej i porównałem pracę mojego czujnika i nie jest identycznie jak na filmiku.. :decayed:

Spoiler

 

 

Opublikowano

Okey. Spróbuj więc:

moduł komfortu(46) na kanale (62)

Powinna być wpisana wartość 255, jeżeli jest inna zmienić ja właśnie na taką i następnie:

1. Otworzyć całkowicie dach

2. Zamknąć dach

3. opuścić całkowicie wszystkie szyby

4. podnieść wszystkie szyby

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

dziś troszkę pogrzebałem, ale nie dało rady zrobić adaptacji.. błąd nadal wyskakuje, już nie mam pomysłu.. :dontknow:

W module komfortu na kanale 62 miałem ustawioną wartość 204 > zmieniłem ją na 255 i zapisałem po tym otworzyłem ręcznie dach, zamknąłem, otworzyłem szyby i je zamknąłem.

Rozumiem, że tak miało to wyglądać? Dla pewności wcześniej wypiąłem akumulator na około godzinę..

Jutro umówiłem się ze znajomym na podmiankę czujnika położenia dachu może coś to da..

 

Co do schowka dachu to winowajcą jest popękany plastik przez co pracowała cała rurka zamiast samej linki

rozwiązanie > owinąłem końcówkę rurki taśmą aby ją pogrubić i teraz siedzi sztywno w plastiku i pracuje sama linka :D

 

123.jpg23.jpg

 

Edytowane przez Grze Gorz
Opublikowano

Sprawdź proszę jeszcze jedną rzecz,

w momencie gdy cały dach się schowa a pokrywa zostanie otwarta, podejdz do prawego boku samochodu. 

Jest tam taki podwójny stycznik.

Prawdopodobnie ten dolny daje sygnał, o tym że dach znajduje się w boxie i można rozpocząć zamykanie pokrywy.

Minus tego jest taki, żeby dostać się do kostki trzeba ściągnąć prawy tylny boczek... 

Działa to zero jedynkowo.

image.png

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Właśnie dziś sprawdzałem według listy, którą podesłałeś

i wszystko dostaje sygnał poza F294 / F295 , spróbuje to jakoś naprawić :a4fan:

A61-0253

677.png

Opublikowano

Więc moim tokiem rozumowania ( laika ) prawdopodobnie będzie ten stycznik, który podesłałem wcześniej i jego dolny czujnik, któy dostaje sygnał o tym, że dach znajduje się w boxie. 

mam nadzieję, że pomogłem chociaż w niewielkim stopniu :)

Opublikowano

Ten stycznik, który podesłałeś jest sprawny - to F171/F202, daje sygnał,

A ten F294/295 jest jak na zdjęciu, które zamieściłem wyżej - przy mechanizmie zamku dachu :hi:

 

Opublikowano (edytowane)

I jest przyczyna :)

dostałem się do silniczka od zamku i okazało się ze kable nie stykają...

Błąd adaptacji zniknął..

ale mam jeszcze inny problem :glupek2: uszczerbiło się aluminiowe wejście do awaryjnego klucza

i muszę szukać części lub sposobu jak to nadspawać

 

56734.jpg

1234.jpg

 

45687.jpg

Untitled.png

 

 

 

Edytowane przez Grze Gorz
Opublikowano

ze spawaniem aluminium moze byc problem :( 

moje wskazówki to raczej o kant D... rozbić hehe :D 

 

tak z innej beczki, widzę że też nie lubisz oddawać samochodu do "mechaników" :D 

wiesz może jak zmienić kierunkowskazy z tyłu, czerwone US na EU? 

Opublikowano

Niestety nie mam pojęcia, w takie rzeczy się jeszcze nie bawiłem :)

Opublikowano

Część. Mam pytanie. Napisalbys jak dokładnie to naprawiales?? Mam ten sam problem błąd 01996 F294 i dodatkowo wpada mi błąd 02000. Dach zazwyczaj zwalnia tylko blokadę i za którymś razem rusza cały. Dziś znów go rozkładalem I składałem - pomogło, ale zapewne do czasu bo już to miałem i błąd wraca. Może byłbyś mi w stanie przy tym pomóc, oczywiście się jakoś policzymy. Też jestem ze Śląska. 

Opublikowano
15 minut temu, Michalkatowice napisał:

Cześć, ale kolega zamieścił tam fotki jak to rozebrać o które kabelki polutowac

Opublikowano

Problem z otwarciem dachu cabriolet / Adaptacja dachu - A4 B6/B7 ...

Czujnik F294 znajduje się tutaj jak na zdjęciu - wygląda on  tak:

Audi A4 Cabrio: Verdeck Fehler F294 8h

tutaj link jak się do tego dostać:

WEB153.CYBERWEBSERVER-17.DE

 

Możliwe że jeden mikro styk się obluzował - u mnie było to przyczyną.

Oryginalny czujnik jest drogi około 100$ nowy. Elektryk powinien poradzić sobie ze zrobieniem takiego czujnika z dwóch mikro styków w okolicach 10zł za części.

Elektro styki muszą być idealnie ułożone co do milimetra, bo inaczej dach ma problem z otwieraniem/zamykaniem.

 

Ja na początku się bawiłem w dorabianie mikro styku... ale po czasie znów się obluzował więc zainwestowałem w używany oryginalny silniczek wraz z takim czujnikiem znalazłem za 50zł na aledrogo.

Na początek możesz dobrać się do czujnika i lekko spróbować go ustawić może właśnie przesunął się za bardzo o milimetr w jedną ze stron..i nie ma styku

Opublikowano

Mam wobec tego jeszcze jedno pytanie. Ktoś może wie gdzie są śruby odpowiedzialne za regulację dachu? Chyba nie dochodzi mi do końca prawa strona i przez to powietrze wpada mi pod obudowę gdzie są mikrostyki o których gadaliśmy. Szum słyszę przy wyższych prędkościach ale jak nieszczelność to zawsze też najdzie innego syfu. Założę sie, że u mnie to była pierwotna przyczyną usterki. 

Tak wogole to jeszcze raz dzięki za poradnik ?

Zauważyłem, że jesteś ze Śląska. Zapraszam na spotkania cabrio team Śląsk. Od czasu do czasu zgadujemy się na wspolne przeloty itd 

Opublikowano

Witam. 

Panowie widzę że jesteście że Śląska, zakupiłem takie wspaniałe cabrio jakie Wy posiadacie ale mam problem z domykaniem dachu. Mianowicie dach podczas zamykania spowalnia i nie dochodzi do końca. Pomaga ręczne dociągnięcie dachu w odpowiednim momencie. Mam również urwany zaczep ręcznego domykania dachu, znacie może jakiś dobry serwis cabrio na Śląsku który jest mi to w stanie ogarnąć? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...