driven22 Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 (edytowane) Witam, Krótki opis montażu haka Westfalii, wypinany pionowo z wiązką 7 pin Quasar WH2L-G7. Zacznę od końca- bo mam uwagi do samego haka. Mam A4 B9 S-line sedan i hak został zakupiony dokładnie pod ten model - znana firma dostarczająca haki do większości samochodów na pierwszy montaż. Okazuje się że dyfuzor w zderzaku jest przygotowany wyłącznie na montaż gniazda po prawej stronie kuli nie po lewej jak ma to miejsce w tym haku. Koliduje z dwiema (chyba antenami - dwa długi grube kable na szerokość zderzaka.) i nie pozwala na uchylanie gniazda jak opisane jest to w instrukcji. Jest zaznaczone nawet podcięcie pod oryginalny elektryczny hak. Musiałem trochę pokombinować z podcięciem od spodu zderzaka aby ta wersja haka mogła funkcjonować prawidłowo (ten kabel/antenę który wchodził w wycięcie musiałem lekko zagiąć i podczepić na tryktrakach - a rysunek cięcia od Westfalii wyrzucić do kosza. Nie jest to może duży problem, ale za te pieniądze spodziewałem się dokładnego przygotowania haka i instrukcji pod ten model. Najwięcej zabawy jest ze zdemontowaniem zderzaka dla osoby która nie grzebała w Audi (dla tych co już rozbierali A4, A5 itd poprzednich generacji nie będzie większych problemów). Gdyby instrukcja podcięcia była prawidłowa to max2-3 godzinki po temacie.Mi zajęło dodatkowe prawie 5 h gdyż nie montowałem wcześniej haka i nie rozbierałem zderzaków w Audi. 1. Demontaż zderzaka: Torx TTX 25 i odkręcamy 3 wkręty poziome i jeden pod fartuchem pionowo Wyciągamy z bagażnika koło zapasowe i inne pierdoły, a od spodu zderzaka odkręcamy nakrętki 10 i torx 25 Teraz już zostało nam grzebanie od wnętrza bagażnika. Ściągamy czarną osłonę progu bagażnika- jest na wcisk wystarczy podważyć Po zdjęciu osłonki będą na przeciwko akumulatora w tej ściance 2 otwory z nakrętkami 10 (trzeba mieć długie nasadki) Teraz tylko zdjąć tylne lampy aby dostać się do ostatniego zabezpieczenia zderzaka. Wkładamy płaski śrubokręt lekko naciskamy i całą osłonkę podnosimy do góry (nie pchać śrubokrętem tylko ręką) Około 3-4 cm w górę i schodzi. Zostają dwa torxy do odkręcenia 25 Żeby lampa wyszła trzeba zajrzeć do niej od wnętrza bagażnika, czyli uchylamy schowki i wystaje długa śruba z nakrętką 10 którą odkręcamy Lampa wysunie się bez większych oporów, jest jedna złączka zielona wpinana w lampę i ją odpinamy. Takim sposobem docieramy do ciekawego patentu blokującego ostanie miejsce zderzaka (Użyć szerokiego śrubokręta, delikatnie podważać aż zacznie wysuwać się długi około 10 cm trzpień Odchylamy jak na zdjęciu mocowanie po uwolnieniu z trzpienia i możemy zacząć wyciągać zderzak Ja wypiąłem dodatkowo beżową kostkę od czujników parkowania aby uwolnić zderzak od instalacji Teraz delikatnie odciągamy boki zderzaka aby wyskoczyły ze ślizgów (robić z wyczuciem ). Zderzak powinien zejść. Teraz już z górki. Odkręcamy tylną belkę wzmacniająca (nie będzie już potrzebna- jej miejsce zastąpi belka haka) Mocowanie na śruby chyba 16 tki lub 18 tki (nie pamiętam). Prawa strona balki ma dodatkową nakrętkę odkręcana od wnętrza bagażnika: Teraz pozostało tylko wpiąć wiązkę. Ja wybrałem moduł prosty uniwersalny quasara (gdyż nie trzeba nic programować, haka używam tylko do swojej przyczepki do 750kg) PDC wyłączam guziczkiem na konsoli. Z rzeczy przydatnych (sygnał bierzemy oczywiście z wiązki od lampy ( ułatwię i podaję opis kostek - mam s-tronic więc samemu ciężko mi było sprawdzić gdzie jest stop i wsteczny. A więc lewa lampa: pin 5 biało szary- stop i światła pin 4 zielony- stop i światła pin 3 - szaro żółty - lewy kierunek pin 2 - niebiesko czarny - wsteczny pin 1 - brąz - masa Prawa lampa (piny są numerowane na wtyczce) pin 5 brąz - masa pin 4 czarno niebieski - wsteczny pin 3 brązowo siwy - prawy kierunek pin 2 zielony światła + stop pin 1 szaro-czarny światła + stop Nie do końca wiedziałem o co chodzi z ze światłami i stopem. (Okazało się że jest to PWM czyli niższe napięcie przy światła a po naciśnięciu wyższe) Jak to spiąć do kupy ? Zasilanie mamy w bagażniku, masa w lewym nadkolu spod wystającej śruby znajdującej się trochę ponad bezpiecznikami - dołożyć tylko nakrętkę Kabelek w oplocie - ten dłuższy puszczamy wnęką od zapasowego koła na prawa stronę i wpinamy się brązowo siwy kabelek przez szybko złączkę. Zostaje nam już tylko lewa strona (odwijamy kawałek taśmy izolującej wiązkę i mamy odpowiednie kolorki na wierzchu- szybko złączka lub lutowanie i po 5 minutach mamy temat ogarnięty. Jak podpiąć PWM ? Łączymy kabel z modułu Quasara od świateł i stopu i wpinamy w kabelek od świateł i tyle. Wszystko ładnie składamy do kupy, owijamy taśmami (polecam zamiast izolacji taką taśmę materiałowa jak w oryginale i już). Wczoraj składałem dziś już wbity hak w dowód. Pozdrawiam Grzesiek Edytowane 12 Maja 2020 przez driven22 1
3d0 Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 (edytowane) Cześć, Zakładałem sam hak Brink (Thule) do A4 B8 i nie było żadnych problemów, więc skusiłem się na hak automatyczny WITTER z uniwersalnym modułem do A4 B9 Quattro S-Tronic ale tym razem same problemy. Po pierwsze montaż to była jakaś masakra, bo w zestawie jest tylko spis elementów i kilka rysunków z których nic nie wynika i nawet ciężko dobrać odpowiednie śruby i namierzyć miejsce montażu - gdyby nie to, że zakładałem do B8 to bym nie ogarnął chyba, także nie polecam tej marki haka na pierwszy raz. Miałem też problem z elektryką ale finalnie okazało się, że to moja wina i instalacji auta (USA) a nie samego haka. Edytowane 1 Czerwca 2021 przez 3d0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się