Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z półosiami


pala92

Rekomendowane odpowiedzi

A4 B6 2.0 alt Sedan, skrzynia manualna

Po wymianie osłon przegubów przez "wykwalifikowanego" mechanika z autoryzowanego serwisu już trzeci raz wypadł mi przegub w trasie.(półoś wypada z przegubów) Za każdy razem tam gdzie stanę wymieniają mi przegub, psioczą na poprzednich "kowali" i za parę miesięcy sytuacja się powtarza.

Ostatnim razem patrzyłem cały czas mechanikowi na ręce

Przegub w komplecie ma taką podkładkę stalową i plastikowy stożkowy pierścień który ma niwelować luzy na zawleczce

Lecz na moich półosiach nie znajduje on wsparcia, ich średnica jest za duża i spokojnie mogę je wsunąć aż do gumy przegubów wew.

Nie wiem czy to oryginały, czy może pierwszy mechanik coś podmienił

Ma ktoś może nr katalogowy półosi do tego silnika z taką średnicą aby to zabezpieczenie miało wsparcie na ośce?

 

Edytowane przez pala92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałeś o które przeguby chodzi.
Jeżeli wypadają ci zewnętrzne to prawdopodobnie pierścień rozprężny na półosi nie został wymieniony i półoś się już wysuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zewnętrzne

Pierścień rozprężny za każdym razem nowy bo trudno by było na drodze starego szukać

Rowek pod ten pierścień wygląda na idealny, nie ma żadnych wytarć czy też wyszczerbień 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kompletach pierścienie mogą być niepoprawnych wymiarów, najlepiej kupić z ASO za kilka zł.
Jesteś pewien, że dobijają przegub do końca aż pierścień wskoczy albo, że nie dobijają za mocno?
Poprawnie osadzona półoś jak wejdzie pierścień ma minimalny luz wzdłużny (bo pierścień nie jest sztywny).
Jeżeli luzu jest całkowity brak to pierścień jest w złym miejscu,  to samo jeżeli luz przekracza powiedzmy 1mm.

Problem musi leżeć w okolicach pierścienia przegubu zewnętrznego. 
Jeżeli dają nowe przeguby to nie ma opcji aby one były winne.
Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl (ale wydaje się bardzo nieprawdopodobne) to że uszkodzony jest frez na półosi (ścięte krawędzie) i pierścień zsuwa się z półosi. To jednak byłoby widać przy zdejmowaniu starego przegubu - pierścień zostałby w przegubie zamiast zejść z półosią.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...