Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Temperatura powietrza zasysanego


szafir1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

własnie byłem wykasować sobie inspekcje oleju i przypadkiem zobaczylem ze temperatura zasysanego powietrza wynosi 36,9 mimo iz na dworze bylo w chwili mierzenia 9 stopni, auto stalo nie ruszane lekko ponad 6 godzin, gdzie ten czujnik się znajduje? Czy ma to jakiś wpływ na prace silnika?

Hallo ktoś sie wypowie w tym temacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież temperatura powietrza w dolocie jest prawidłowa, byłaby jeszcze większa gdyby nie intercooler, czujnik masz sprawny więc nie szukaj nieistniejącej jego usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura nie jest ani trochę prawidłowa, jeżeli włączysz sam zapłon to temperatura powietrza, paliwa i płynu chłodzącego powinny być zbliżone do siebie, np 10*C, 9*C i 10*C, jeżeli wygląda to tak 10*C, 27*C i 10*C to znaczy że czujnik jest uszkodzony.

O ile dobrze kojarzę czujnik znajduje się w plastikowej rurze zaraz koło podszybia, jak stoisz przed samochodem i patrzysz pod maskę to jest po środku na samym końcu.

Jest wpięty do niej od dołu, i zablokowany taką spinką w którą wkłada się śrubokręt płaski i się go przekręca żeby wysunąć tą spinkę, tylko trzeba uważać żeby nie wypadła :)

Wsadź go benzyny ekstrakcyjnej bo na pewno będzie cały z nalotu z oleju, po wyczyszczeniu wsadź go jeszcze z powrotem może to pomoże, albo montuj od razu nowy :)

Jeżeli nie masz chipa to osiągi MOGĄ się pogorszyć jeżeli czujnik zawyża temperaturę powietrza w dolocie :) gdyż ECU liczy w ten sposób gęstość powietrza i ustawia żądane ciśnienie i dawkę paliwa wg. tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze w dolocie ogrzewa się od ciepła silnika, im dłużej silnik chodzi na jałowym tym bardziej temp. ta będzie wzrastać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze w dolocie ogrzewa się od ciepła silnika, im dłużej silnik chodzi na jałowym tym bardziej temp. ta będzie wzrastać

Zgadza się będzie wzrastać, ale temperatura powinna wyglądać tak że na uruchomionym silniku najwyższa będzie temperatura cieczy, później paliwa, a na końcu powietrza.

Poza tym u mnie temperatura w dolocie nigdy nie przekroczyła 40*C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...