Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkotanie, check engine i EPC w A4 B8 2.0TFSI CDNC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam problem z moją a4, dużo robię sam, bo lubię ale też z konsultacją znajomego mechanika, niestety ostatnimi czasy zawalony jest robotą.

Silnik z wadą olejową, jednak max 1l na 10tys, zdrowy, miał dobre parametry, bez wycieków. Rozrząd był robiony około 40tys km temu, wymienione wtryski, cewki, około 10tys wymieniona cała odma oraz świece, w przeciągu 5tys km wymieniona podstawa wałka, bo poszło sitko i dotarło do pompy - pompa oleju wymieniona, czujniki oleju wymienione. Zaczął niedawno wyskakiwać błąd z czujnikiem wałka rozrządu, wymieniony czujnik, zawór centralny od faz, nastawnik faz rozrządu, błąd powracał przy obrotach do 1600 przy czym wyskakiwał błąd EPC, po paru takich epc check engine. Ostatnio oddałem do innego w celu zrobienia turbiny oraz sprawdzenia błędu z czujnikiem wałka rozrządu. Sugestia - wariator, który jest z wałkiem w tym przypadku... najniższa cena kolbenschmidta 1500zł, do 3tyg czekania oraz bezzwrotny. Drogie na chybi trafił. Pojeździłem trochę, błąd powrócił i do tego terkotanie jeśli wskoczy EPC  już powyżej tych 1600 obrotów i chodzi jak stary diesel na ostatnim tchu, wyskoczyły dodatkowo inne błędy.

Address 01: Engine (Ma----CDNC)       Labels: 06H-907-115-CAB.clb
   Part No SW: 8K2 907 115 L    HW: 8K2 907 115 L
   Component: 2.0l R4/4V TF H05 0002  
   Revision: ECH05---    
   Coding: 010C000C184F0860
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TFS8K2907115L A01005
   ROD: EV_ECM20TFS8K2907115L.rod
   VCID: 387E107C83538A8111-806C

6 Faults Found:
2796 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) 
          P000A 00 [096] - Slow Response
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Mileage: 392164 km
                    Date: 2020.08.03
                    Time: 22:35:46

                    Engine speed: 2029.50 /min
                    Normed load value: 6.7 %
                    Vehicle speed: 69 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 33 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.300 V
                    Unlearning counter according OBD: 39

2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
          P0011 00 [096] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 391988 km
                    Date: 2020.08.02
                    Time: 23:20:54

                    Engine speed: 2935.50 /min
                    Normed load value: 7.1 %
                    Vehicle speed: 118 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 32 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.229 V
                    Unlearning counter according OBD: 35

4113 - Camshaft Position Sensor (G40) 
          P0341 00 [232] - Implausible Signal
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Mileage: 390641 km
                    Date: 2020.07.06
                    Time: 16:43:13

                    Engine speed: 1243.00 /min
                    Normed load value: 23.1 %
                    Vehicle speed: 10 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 44 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.206 V
                    Unlearning counter according OBD: 40

4105 - Bank 1; System too Lean at Idle 
          P2187 00 [096] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7780 - Engine Off Timer Performance 
          P150A 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 391012 km
                    Date: 2020.07.16
                    Time: 15:05:11

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 87 °C
                    Intake air temperature: 26 °C
                    Ambient air pressure: 0 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.392 V
                    Unlearning counter according OBD: 2

4219 - EVAP Emission Control Sys 
          P0441 00 [096] - Incorrect Flow
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 391001 km
                    Date: 2020.07.15
                    Time: 16:55:34

                    Engine speed: 699.50 /min
                    Normed load value: 7.1 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 98 °C
                    Intake air temperature: 62 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.758 V
                    Unlearning counter according OBD: 3

Readiness: 0010 0000

Edytowane przez manianek
Opublikowano (edytowane)

Cześć,
@manianek i jak udało się coś ustalić? Ja mam dwa te same błędy tj. 2795 i 2796 i silnik drzy na wolnych, będę wymieniał zawór sterujący ciśnieniem oleju N428 i zobaczę czy to pomoże.

EDIT: wymieniłem cewke sterującą zmiennymi fazami i pomogło

Edytowane przez MichalS95
Opublikowano

MichakS95- wymieniłeś cewkę sterującą fazami rozrządu,  tzn. :

czy wymieniłeś ten tzw. talerzyk-elektromagnes, który steruje wałkiem ssącym?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...