Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uciekający płyn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Któregoś razu na trasie wąż od magistrali wodnej się wykruszył, lekko uciekł płyn chłodniczy ale udało mi się dojechać do domu i naprawić usterkę. Lecz po paru dniach zauważyłem że dalej ucieka mi płyn chłodniczy. Nigdzie nie zauważyłem wycieków, żadnych plam ani nic podobnego. Do tego na zimnym coś silnik dłużej kręci a nawiew wariuje. Mam na myśli to że na 20 stopniach wieje zimnym powietrzem a gdy zgasze i odpale silnik raz jeszcze zaczyna wiać ciepłym. Do tego szyby coś mocniej parują. Ma ktoś pomysł lub zdarzyło mu się już coś takiego? Silnik 2.0 Tdi 140km BPW a4b7 bez dpf, egr i po mapie. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez Magnat1024
Opublikowano

Prawdopodobnie nieszczelna nagrzewnica.

Co do parowania szyb. Jeżeli klimatyzację masz nie sprawną to szyby będą bardziej parkować. Nie działa wtedy skraplacz. 

Innym powodem upływającego płynu może być uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica. Jest jeszcze kwestia nieszczelności chłodniczki spalin od egr, ale skoro masz egr wyłączony to raczej nie miało by wpływu na nieprawidłową pracę silnika.

Zrób test CO2. To wyeliminuje albo potwierdzi problem z głowicą lub uszczelką. 

U mnie w bpw przy ubytkach rzędu 0,5 litra płynu na 1000km była pęknięta głowica.

Opublikowano
7 godzin temu, ecobuda napisał:

Prawdopodobnie nieszczelna nagrzewnica.

Co do parowania szyb. Jeżeli klimatyzację masz nie sprawną to szyby będą bardziej parkować. Nie działa wtedy skraplacz. 

Innym powodem upływającego płynu może być uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica. Jest jeszcze kwestia nieszczelności chłodniczki spalin od egr, ale skoro masz egr wyłączony to raczej nie miało by wpływu na nieprawidłową pracę silnika.

Zrób test CO2. To wyeliminuje albo potwierdzi problem z głowicą lub uszczelką. 

U mnie w bpw przy ubytkach rzędu 0,5 litra płynu na 1000km była pęknięta głowica.

A czy przy pękniętej głowicy lub przy problemie z uszczelką auto traciłoby moc? Bo żadnego spadku mocy nie zauważyłem ani gwizdu czy tym podobnego a niby tak może być. 

Opublikowano

Nie, nie będzie odczuwalne  spadku ani też żadnych gwizdów. Zrób test CO2.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...