Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadające obroty A4 B5.


wasyl932

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z samochodem, podczas przyspieszania samochodowi spadają obroty jakoś nie znaczniez, raz o 200 raz o 500 po spadku ciągnie dalej i przyspiesza, jeżeli spadną obroty i odrazu po spadku dodam gazu obroty się wyrównują jak przed spadkiem i znowu spadają. Spadek występuje tylko raz podczas przyspieszania. Sytuacja ma tylko miejsce gdy na skrzyni ustawione jest "D" nie zależnie od przełożenia 1,2,3,4. Gdy na skrzyni jest ustawiony bieg 3,2,1 nie występuje takie zjawisko.  Dodam to, że jest to automat ag4 01N o oznaczeniu dfk, zmienia biegi płynnie, bez szarpnięć. Skrzynia nie wskazuje żadnych błędów, konwenter i skrzynia są w dobrym stanie był wymieniony olej i filtr, stary olej był w dobrej kondycji w skrzyni nie było opiłków metalu. Występuje tylko jeden błąd w silniku od zaworu n18 ponieważ mam odłączony EGR i zaślepiony. Dolot jest szczelny, geometria turbiny chodzi bez zarzutu, silnik chodzi równo, węże od podciśnienia wymienione. Wskazało jeszcze błąd przepływomierza, po wyczyszczeniu go już błędu nie wskazywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie spadku obrotów czujesz jakiś uślizg skrzyni? Czy czasem te spadki obrotów nie są w momencie wrzucania przez skrzynię wyższego biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuję uślizgu skrzyni. Spadki nie występują przed wrzuceniem wyższego biegu. Gdy spadają, kierując nic nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio doszło również do skoków prędkości podczas przyspieszania np. jadę 40 dodam mocno gazu, prędkość skacze do np. 80,100 itp. i spada na prędkość odpowiednią. @Hezen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że konwerter i skrzynia w dobrej kondycji... tutaj bym się zastanawiał czy w takim dobrym.

Na recznym wyborze 1,2,3 nie zalacza się lock-up, te biegi są do stromych podjazdów, jazdy po górach albo do ciągania przyczepki. Na "D" lock-up w pełni zapina się od 3-ciego biegu. Na 1 i 2 w zależności od obciążenia.

Masz objawy slizgania sprzęgła lock-up. Jakim olejem została zalana skrzynia? Sprawdziłbym jeszcze jego poziom tak dla pewnosci - miedzy 30-40 stopni oleju, na odpalonym motorze i rownym podlozu ma się delikatnie sączyć przez rurkę przelewową (wystarczy tylko odkrecic korek spustowy oleju, druga rurka o ktorej mowa ma zostać wkręcona)

Edit: a moze to efekt slizgania koł, zima jest a nawierzchnia śliska...

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2021 o 10:12, Hezen napisał:

Pisałeś że konwerter i skrzynia w dobrej kondycji... tutaj bym się zastanawiał czy w takim dobrym.

Na recznym wyborze 1,2,3 nie zalacza się lock-up, te biegi są do stromych podjazdów, jazdy po górach albo do ciągania przyczepki. Na "D" lock-up w pełni zapina się od 3-ciego biegu. Na 1 i 2 w zależności od obciążenia.

Masz objawy slizgania sprzęgła lock-up. Jakim olejem została zalana skrzynia? Sprawdziłbym jeszcze jego poziom tak dla pewnosci - miedzy 30-40 stopni oleju, na odpalonym motorze i rownym podlozu ma się delikatnie sączyć przez rurkę przelewową (wystarczy tylko odkrecic korek spustowy oleju, druga rurka o ktorej mowa ma zostać wkręcona)

Edit: a moze to efekt slizgania koł, zima jest a nawierzchnia śliska...

Możesz mi dokładnie opisać procedurę sprawdzania stanu oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wasyl932 napisał:

Możesz mi dokładnie opisać procedurę sprawdzania stanu oleju?

Bardzo możliwe że mechanik który przekładał skrzynie nalał 6 litrów (bo tyle mu dałem)zamiast 5.5. olej to był febi atf (olej raczej dobry sprzedający w sklepie ma 80 z taką samą skrzynią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz vaga, wchodzisz w sterownik skrzyni w measuring blocks i na którymś z bloków pomiarowych bedzie temperatura oleju (nie pamietam ktory blok). Olej ma mieć temperaturę miedzy 30 a 40 stopni. Wjeżdżasz na równą nawierzchnię, dzwignia zmiany biegów na P i na odpalownym silniku odkrecasz korek spustowy oleju - olej ma sie delikatnie sączyć.

Ot cała procedura sprawdzania stanu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...