Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana koła dwumasowego


Kimas97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Audi A4 B7 2.0 tdi 140 km. Czeka mnie wymiana dwumasy, samochód zaczął stukać na biegu jałowym, jak lekko wcisnę sprzęgło zaczyna harczyć. Podjechałem do mechanika sprawdził przejechał się diagnoza dwumasa. 337 tyś nalotu więc ma prawo się zużyć. Teraz pytanie znalazłem zestaw Luk do mojego BPW za 1500zł mechanik mi jeszcze nie wycenił dokładnie całej naprawy na jaki mniej więcej koszt muszę się przygotować? Wspomniał jeszcze, że zajrzy na uszczelniacz wału korbowego, bo to w jednej robocie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile u Ciebie liczą za robotę, ale gdy jeszcze sam nie podejmowałem się roboty tylko oddawałem samochód do mechanika. To koszt robocizny na którą składa się wyjęcie skrzyni i wymiana kompletnego sprzęgła wyniosło mnie około 500zł jakieś dwa lata temu.

Teraz zabieram się za takie rzeczy sam, nie mając podnośnika wyjmowałem cały silnik i robiłem wymianę.

Najważniejszy szczegół o jakim powinieneś pamiętać to wymiana łożyska igiełkowego wewnątrz wału korbowego gdzie wchodzi wałek ze skrzyni. Bo jeśli samochód już ma taki przelot może się zdarzyć przykra sytuacja w której trzeba będzie ponownie zdejmować skrzynię.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiając z mechanikiem to mówił o uszczelniaczu wału, bo z reguły przy jednej robocie wymieniają i to. O łożysku igiełkowym nie wspominał. 

Ja też tak liczę 500-600 zł robota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kimas97 napisał:

Rozmawiając z mechanikiem to mówił o uszczelniaczu wału, bo z reguły przy jednej robocie wymieniają i to. O łożysku igiełkowym nie wspominał. 

Ja też tak liczę 500-600 zł robota. 

No to upomnij się o wymianę łożyska igiełkowego bo nie ma co płacić dwa razy za robotę. No uszczelniacz w sumie też można wymienić koszt koło 100zl jak się nie mylę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powiem mu przy rozmowie o tym łożysku z tego co widziałem to koszt 20, 30 zł takiego łożyska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dawno nie pisałem na forum no ale nadszedł czas :P Coraz bliżej wymiany sprzęgła i dwumasy... Poprzednio wymieniałem równo 3 lata i ok. 75k km temu (LUK). Trochę mało wytrzymało, szczególnie że na wcześniejszym zrobiłem ok. 115k km + to co zrobił poprzedni właściciel. Rozmawiałem już wstępnie z mechanikiem. Potwierdził że ostatnio strasznie badziewne są te zestawy i jako przykład podał Focusa C-maxa swoich rodziców gdzie nowy zestaw przetrwał 15k km :facepalm: Chłopak zaproponował że może zamiast dwumasy założyć zestaw z jednomasowym kołem - że są dostępne zestawy. Ma ktoś jakieś doświadczenia z taką zmianą? Wiem że drgania mogą być większe co obniży komfort a także może niekorzystnie wpłynąć na inne podzespoły przeniesienia napędu. Generalnie nie jestem do tego pomysłu przekonany i chyba zostanę przy fabrycznym rozwiązaniu. Inne pytanie to czy faktycznie jakość części się pogorszyła? W innym wątku nasz kolega opisał problemy z sprzęgłem i dwumasą od LUKa, ktoś inny powiedział że Sachs też słaby. To co wybrać? Jest jakiś producent co nie kasuje milionów a oferuje dobrą jakość? A może nie przejmować się pierdołami i zakładać zwykły zestaw bo "może za miesiąc wygram w totolotka i kupię nowe RS6" :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...