Pepoelo Opublikowano 14 Stycznia 2021 Opublikowano 14 Stycznia 2021 (edytowane) Witam Panowie. Mam problem ze swoją bateria, otóż po nocy nie chce odpalić samochód. Ostatnio nawet próbowałem wieczorem przez około 4 h podładować elektronicznym prostownikiem o prądzie około 4A ( przynajmniej tak pisze na etykiecie) lecz rano również nie chciał kręcić Baterie mam Varta 60Ah. Bateria już siedziała w aucie jak go kupiłem tj 5 lat. Sprzedawca twierdzi ze kupił nowa przed sprzedażą. Dziś jeszcze miernikiem do akumulatorów zmierzyłem baterie i przyrząd stwierdził ze bateria sprawna. po pracy przed chwila wziąłem amperomierz i wpialem w układ zasilania aku, tj miernik cęgowy na „-„ baterii. Wskazał na zamkniętym pojeździe pobór 0.52A wyjmowalem po kolei bezpieczniki aby sprawdzić co powoduje tak duży pobór niestety wyjmując po kolei i wkładając z powrotem nic nie obniżyło poboru do normalnego rzędu 0.05A. co mogę jeszcze sprawdzić proszę o pomoc , a może układ nie został uśpiony i tak wskazywało? Nie wiem już co mam myśleć Edytowane 14 Stycznia 2021 przez Pepoelo
indyczes Opublikowano 14 Stycznia 2021 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Pomiar prądu należy dokonywać po kilkunastu minutach od zamknięcia auta, potrzeba czasu na uśpienie wszystkich sterowników. Te elektroniczne mierniki baterii to sobie można wsadzić do d.... Najlepiej pomiar miernikiem widełkowym pod obciążeniem.
Pepoelo Opublikowano 14 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2021 Niee nie wiedziałem ze takie zeczy się robi. Pierwszy raz słyszę ze alternator się odpina , główny zacisk odpiąć? co do kolegi wyżej podpinałem miernik bosch bat 131. Wydawał mi się wiarygodny
Fazii Opublikowano 14 Stycznia 2021 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Być może regulator w alternatorze jest uszkodzony. Odepnij i sprawdź pobór. Najlepiej odkręć na rozłączonym aqu i zabezpiecz przewód przed, żeby gdzieś nie dotknął masy
indyczes Opublikowano 15 Stycznia 2021 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Nie kombinuj, tylko wykonaj prawidłowo pomiar prądu w spoczynku po zamknięciu auta. Alternator bardzo mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe.
Pepoelo Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2021 Sprawdzone przed chwila na odpiętym alternatorów wynik taki sam. podczas podpinania rano aku ( wieczorem odpinalem) mocno iskrzyło przy zakładaniu klemy oraz pojawił się dymek z okolic spodu kolektora. sprubowalem ściągnąć i założyć klemę raz jeszcze. Widać było pod katem jak spawa przewód plusowy z alternatora który idzie do rozrusznika. Jest przetarty tuż przed zapracowana końcówka i zwiera do obudowy rozrusznika pozniej podjade na podnośnik aby zdjąć przewód zaizolowac o założyć na niego peszel i może złapać opaska do czegoś aby nie drżał następnie zrobię pomiar. ale podczas pomiaru i ruszaniu tym przewodem wartość poboru zmienia się podczas zwarcia od 0-4A
Pepoelo Opublikowano 16 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) panowie temat rozwiązany. Ściągnąłem kompresor klimy, wyciągnąłem przewód plus od rozrusznika który biegnie do alternatora był przetarty i dotykał obudowy. Założyłem dwie koszulki termo złapałem opaska do obudowy dziś rano sprawdzony pobór. „0.05”A ? Edytowane 16 Stycznia 2021 przez Pepoelo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się