Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem po kilku zgaszeniach samochodu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam taki problem z moim 1.8 ADR z podtlenkiem LPG. Po kilku razach odpalenie, zgaszenie itd. pojawia się objaw taki iż nie mogę odpalić samochodu. Tak jakby się zalewał? Dzieje się to na LPG jak i benzynie. Wraz z tym mam zawirowania obrotami. Próbuję ruszyć spod świateł wciskam mu gaz a on zamiast obrotami w górę to spadają. Wymieniłem świece, filtry, wyczyściłem przepustnice wraz z adaptacją i dalej nie mam pomysłów co mogę sprawdzić.

Proszę o pomoc i będziemy działać!

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Mateuszaw napisał:

co mogę sprawdzić.

patrzeć w bloki pomiarowe, inaczej to wróżenie z fusów

Ewentualnie jeszcze sprawdzić świece w momencie gdy już nie chce odpalić - skoro piszesz że jakby go zalewało

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Pieterb napisał:

patrzeć w bloki pomiarowe, inaczej to wróżenie z fusów

Ewentualnie jeszcze sprawdzić świece w momencie gdy już nie chce odpalić - skoro piszesz że jakby go zalewało

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

 

Piszesz aby patrzeć w bloki pomiarowe lecz w co dokładniej ? W które parametry ?

Cytat

Z drugiej strony jak na zimnym odpalisz i zgasisz kilka razy pod rząd to nic dziwnego że go zalewa.

 

Dzieje sie tak na zimnym jak i po rozgrzaniu samochodu i nie ma reguły czy przejadę 300m między zgaszeniami czy 3km, dlatego pisze na forum aby znaleźć jakiś punkt zaczepienia. Aktualnie mogę gdybać że: wtryski od PB, wtryski LPG, przepustnica kończy żywota,  przepławka, regulator ciśnienia paliwa itp.

Edytowane przez Mateuszaw
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Mateuszaw napisał:

Piszesz aby patrzeć w bloki pomiarowe lecz w co dokładniej ? W które parametry ?

Ja nie znam ich na pamięć przecież. Ale opis bloków do AEB, ADP, ADR bo to prawie to samo są ogólnie dostępne w necie, tylko poszukać.

Zresztą vag też ma opis grup.

A patrzeć trzeba na wszystko właściwie, takie rzeczy jak czujnik tem, przepływka przepustnica, i wiele innych.

Z drugiej strony jak masz gaz to jest też możliwość że dostaję dwa paliwa i ma za bogato i to też można by sprawdzić.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Pieterb napisał:

A patrzeć trzeba na wszystko właściwie, takie rzeczy jak czujnik tem, przepływka przepustnica, i wiele innych.

 

Nie chciałem nikogo zdenerwować tylko mniej więcej aby ktoś mi podpowiedział, w które nastawy bardziej się przyglądnąć.

Edytowane przez Mateuszaw
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Mateuszaw napisał:

Nie chciałem nikogo zadenerwować

ale ja się wcale nie denerwuję ;) zacznij o tego co Ci napisałem

Dobrze by było rzucić okiem także na to co widząc w sterowniku gazu.

 

Taką rzecz też może być dość ciężko zdiagnozować.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Pieterb napisał:

Dobrze by było rzucić okiem także na to co widząc w sterowniku gazu.

Byłem u gazownia bo przez 4 lata poprzedni właściciel nic nie robił. Nie było żadnych błędów i wystroił go.

 

Ale co jeszcze zauważyłem ? Czuć PB strasznie w spalinach ? Wczoraj wieczorem po przyjeździe na rozgrzanym przełączyłem z LPG na PB i wyczułem i dzisiaj też rano było czuć. Czy to coś może oznaczać że wtryskiwacz pizga za dużo ?

Edytowane przez Mateuszaw
Opublikowano (edytowane)

Udało mi się zrobić pomiary bloków i wstawiam wyniki. Według mnie dziwnie działa sonda lambda w nastawie 000

Bloki Pomiarowe - ADR.txt

 

@Pieterb mógłbyś na to spojrzeć ?

Edytowane przez Mateuszaw
Opublikowano (edytowane)

Ja nie wiem jak Ty to w ogóle uczyniłeś? ja nie umiem z tego nic odczytać.

Poczytaj najpierw troszkę - co prawda tak jak tam koledzy piszą ciężko coś po logach w tym silniku wywnioskować. Ale trzeba popatrzeć na chociażby czasy wtrysku, zakres pracy sondy, temp silnika i takie tam, co pokazuje przepływka, kąt otwarcia przepustnicy, jakieś korekty paliwowe też tam w tym silniku chyba są dostępne.

Ty natomiast jakiś plik tekstowy wziąłeś nawet nie wiem skąd z jakimiś tam danymi - i nie wiem skąd i jak to zrobiłeś. A log to jest zapis pracy silnika w jakimś tam czasie i na zdjęciu czy jak tego nie uświadczysz.

 

patrz przykład loga chyba z aeb żeby Ci uzmysłowić , Tyko się tym nie sugeruj aż tak bo to pierwszy lepszy przykład wzięty z neta

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

A tu http://www.vcds.eu/downloads/Instrukcja obslugi oprogramowania VCDS.pdf  masz instrukcję gdzie możesz sobie poczytać by ciut lizną ze tak powiem temat obsługi samego programu. No chyba że masz tam jakieś inne cudeńko ;)

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano (edytowane)

ostatnio u braciaka ogarnąłem właśnie adr ale tam winny był tylko czujnik temp który przekłamywał o jakieś 50 stopni na - no i walnięta przepustnica była.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

poczekałem chwilę aż zrobi się ciepło i wziąłem się za niego. Jeździłem kilka dni z komputerem jak głupi, rano i po pracy. Okazało się że właśnie czujnik temp. pokazywał raz na jakiś czas -50 stopni i wtedy pojawiał się problem z odpaleniem!!! Jeszcze miałem taki problem że zaczął mi palić jak smok (16l LPG na 100km). Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normalności już 2 miesiąc bez żadnego problemu!

 

Dziękuję za pomoc! I pozdrawiam!! :)

 

ps. Piszę dosyć późno bo wolałem sprawdzić niż po chwili wrócić do tematu xDD 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...